Sinds een paar weken krijg ik bijna geen groenten meer weg. Alleen rauwe groenten gaan nog wel. Warm eten gaat sowieso nauwelijks. Ik geef niet over maar wordt er echt misselijk van. Het liefst eet ik gewoon brood. Maar ik ben zo bang dat mijn kleintje dan niet genoeg binnenkrijgt. Ik slik wel iedere dag multi-vitamine, maar omdat echt geen 200 gram binnen krijg, en twee stukken fruit, ben ik daar bang voor. Zijn er meer vrouwen die daar last van hebben en hoe gaan jullie daarmee om?
Je kindje neemt van jou wat het nodig heeft en wanneer jij ook al een multi-vitamine slikt zal het wel wat loslopen.
Had het hier net met m'n vriend over. Enige groente wat ik nog weg krijg is sla, en verder veel brood...en ijsjes. Voel me daar ook best schuldig over, hoop dat het gewoon een fase is
je kindje neemt van jou wat het nodig heeft ik heb mijn hele zwangerschap zo ongeveer op vette dingen geleefd: big macs enzovoorts zat er 2-3 keer per week minimaal. En ons meisje was helemaal gezond en is het nog steeds, gewoon op de goede lijnen in de curve, niet te dik of te dun enzovoorts. Dus maak je er niet te druk om, probeer wel voldoende vitamines binnen te krijgen en als je gezond kunt/wilt doen, doe het, maar als het niet lukt...
Mijn ha vertelde me afgelopen maandag nog dat alles wat je eet en er in blijft goed is. Gezond eten om het vervolgens uit te spugen is veel slechter. Met een beetje mazzel gaat het ergens rond de 12 weken over en smaakt het warm eten ook weer. Ik vind fruit trouwens wel heel erg lekker nu, en bruin brood en melk. Dat is het dan ook wel, maar snoep en chocolade enzo smaakt me gelukkig ook niet! haha!
Ik had en heb ook moeite met warme groenten. Terwijl ik voor de zwangerschap een echt groentemonster was. Probeer nu wel regelmatig rauwkost te eten, dat gaat gelukkig wel. Daarnaast de multi-vitamines. Ook hier advies beter niet spugen en dan maar iets minder gezond. Advies VK eten waar ik zin in heb! Fruit gaat wel, maar ook niet alles.
Ik heb ook amper groente gegeten, vooral omdat ik amper nog kookte. Probeer je vitamines uit andere dingen te halen en vergeet vooral geen zwangerschaps multi te slikken. Mijn dochter is kern gezond dus ik zou als ik jou was je er niet al te druk over maken!
Ik dacht ook aan zoiets, of aan fruitsmoothies, eventueel met wat groene bladgroente erdoor. Maak het lekker zoet, eventueel een schep roomijs erdoor heen oid, zodat het echt iets lekkers wordt.
Om op de smoothies terug te komen. De AH heeft allerlei soorten fruit los ingevroren. Ik haal regelmatig wat doosjes daarvan, liefst framboos en braam. Ontdooi een deel, kwark erbij en dan even met de staafmixer pureren. Heerlijk!
heb net een hele paprika op, dat gaat goed, lekker fris. Ik probeer het maar rauw dan! trouwens, weten jullie of die verse sappen uit de supermarkt, waar op staat dat er geen suiker is toegevoegd, ook goed zijn om te drinken? Ik heb 'sochtends niet altijd tijd om vers te persen en nu heb ik van hero een fruitsap gekocht zonder toevoegingen (mango-sinaasappel). Is dat oke?
Ik snack nu graag wat rauwe groenten tussendoor: beetje komkommer, worteltjes, cherrytomaatjes, paprika etc. Op brood kun je dit ook doen, net als bv tuinkers, broccolicress, etc. Ook heel kort gekookte taugé gaat hier goed. Zo krijg je toch aardig wat groente binnen en verder eet ik wat extra fruit. Die Herosappen ken ik niet, maar denk niet dat daar nog veel in zit. Zou ik eerder bv 's avonds een sapje nemen.
Hey meiden, Ken het probleem, ik heb nu veel minder trek in warme groenten...Maar wel idd salades e.d. Ben de eerste weken onwijs misselijk geweest ook regelmatig overgeven...het is wel over gegaan, maar nu merk ik dat ik er weer last van heb...niet overgeven, maar wel misselijk. Dus ik eet gwn waar ik trek in heb op het moment. Koken doe ik wel, maar zelf opeten, hahaha....dat doe ik meestal niet...want dan heb ik er geen trek meer in, maar maak dan iets waar ik wel trek in heb, is wat extra werk, maar kan me niets schelen