Drop en snoepen slechter dan alcohol en roken?

Discussion in 'Gezondheid' started by Lonneke123, Apr 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Te veel is nooit goed, maar gewoon af en toe van wat drop genieten kan denk ik geen kwaad.

Ik heb weleens begrepen dat Nederlanders gemiddeld de meeste drop ter wereld eten. Volgens mij moeten generaties voor ons dat ook hebben gedaan,omdat drop niet iets nieuws is hier in Nederland. Als het werkelijk een heel grote invloed zou hebben gehad dan zou het toch moeten zijn opgevallen dat Nederlandse kinderen/zwangeren veel meer problemen zouden hebben in vergelijking met andere landen.

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ik dacht dat het algemeen bekend was dat TE veel drop slecht was... wat drop is niet erg tenzij je al een hoge bloeddruk hebt.
    en idd ik weet ook dat als je een lage bloeddruk heb je wat drop kan eten. maar eet je dan zoveeel .. dat je door die 250gr pw komt?
    zo ja.. nou ja. minderen dan maar. verder zou ik me niet te druk om maken.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Misschien moeten alle zwangeren maar aan de sondevoeding? Ik geloof dat je tegenwoordig echt niets meer mag eten? Elk voedingsmiddel dat je googelt geeft wel een waarschuwing bijna. Te veel zout, te veel vet, te veel van dit, te veel van dat, te weinig van zus, niet genoeg van zo. Nu mag je tegenwoordig (los van zwangerschap) ook niet meer te veel bepaalde groentes eten, want daar kunnen weer bepaalde resistente bacteriën in zitten..En dan heb ik het nog niet eens over allerlei radioactiviteit...
    Ik denk dat als je je gezond verstand gebruikt, je al een heel end komt.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Persoonlijk zou ik niet teveel van dit soort "onderzoeken" lezen.
    Want als je alles moet geloven dan mogen wij zwangere vrouwen helemaal niks meer.
    Als het goed is wordt door iedere vk,gynecoloog of dokter al in het begin van je zwangerschap verteld wat je wel en niet mag of matig mee om moet gaan.
    Ga daar gewoon vanuit en als je twijfelt vraag het dan alleen aan je vk,gynecoloog of dokter,want anders wordt je echt helemaal gek.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iemand met een lage bloeddruk krijgt een advies op maat. Het algemeen geldende advies in de zwangerschap is matig met drop.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Daar gaan we weer! Als we ooit voor een derde gaan eet ik alleen nog maar zelfverbouwde groenten en fruit. Wel verbouwd in een bloembak natuurlijk, want de grond zou weleens schadelijke stoffen kunnen bevatten die vrij zijn gekomen bij een fabriek die hier misschien wel heeft gestaan in de 13e eeuw.

Even zonder gekheid: Relax!!! Je kind wordt niet ziek van drop eten. Voor elk onderzoek dat A zegt, is ook weer een onderzoek dat B zegt. Bovendien worden resultaten vaak enorm gemanipuleerd. Overdrijven is ook een vak.

7. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Sorry maar ik vind het NIET raar dat er mensen zijn die zich er druk om maken hoor! De een wil nou eenmaal beter op alles
    letten dan de ander. Ik heb me echt overal aan gehouden de
    eerste zwangerschap (van wat ik wist dan). Zag daar echt het probleem niet van in en noem dat dan ook geen quarantaine! Ik deed het voor m'n kindje omdat het goed voelde. Wat zijn nou die 9 maanden op je hele leven;).... Maar goed, ik snap dus best dat je
    schrikt als je zoiets leest. Men weet nog niet alles, dus het zal zo
    blijven dat er elke keer weer nieuwe of andere
    dingen gezegd worden...

8. pinky

pinky Actief lid

Aug 12, 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Oh my god wat mag je als zwangere vrouw nou nog wel he haha:(

ik vindt het allemaal wat overtrokken hoor met die regels als je zwanger bent,hadden ze vroeger ook niet;)

gewoon niet TE veel want overal waar TE voor staat is niet goed zeg ik altijd haha gewoon lekker genieten van je zwangerschap!

liefs!

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    @pinky
    Het zijn geen regels maar adviezen;)....

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik wist alleen van drop dat je het niet mag eten omdat je er een te hoge bloeddruk van kan krijgen ik at nooit drop maar zodra ik zwanger was had ik er mega veel zin in!
    Ook thee vooral sinaasappel.
    Mijn Verloskundige rade af om niet meer dan 1 a 2 dropjes per dag te eten.
    En 2 bakjes thee.

Groetjes brenda

11. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    @pinkie

Persoonlijk denk ik dat de meeste vrouwen het totaal niet erg vinden om die 9 maanden aan richtlijnen te houden.
    Maar er is wel een groot verschil of je alles wat bepaalde site's en onderzoeken zeggen moet geloven.
    De meeste reageren hier daarom ook zo.
    Omdat als je alles en iedereen gelooft helemaal niks meer mag.
    En als iets echt schadelijk voor je ongeboren kindje zou zijn dan zou je behandelde arts od het je echt wel vermelden.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    oeps sorry bedoelde @ lottie :D:D

13. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Helaas is dat dus lang niet altijd zo... De meeste vk's zeggen niet wat echt schadelijk is, pas als je ernaar vraagt;). Maar ik snap je hoor, er zouden duidelijkere richtlijnen moeten zijn. Alleen is dat met elk onderwerp waarop je kan googlen. Overal lees je wat anders..

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

tijdens mijn eerste zwangerschap heel veel drop gegeten en mijn kindje is kerngezond;) maar toen wist ik niet dat het slecht was/kon zijn. alleen dat je er een hoge bloeddruk van kon krijgen en dat had ik niet dus voor mij geen reden om het niet te eten.
    en ik weet niet hoeveel gram er in bijvoorbeeld zo'n klene zak zit, maar ik at gerust een halve zak per keer op.
    in deze zwangerschap hou ik me aan max. 4 dropjes per dag, voor de zekerheid.

maar de vk zegt idd echt niet alles waar je op moet letten. salades bijvoorbeeld, of voorverpakte vleeswaren die lang houdbaar zijn. zit toch ook zeker een risico in, al dan niet in die mate zoals in gerookte zalm uit de vacuumverpakking maar toch zijn er mensen die listeria ervan oplopen.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben geen arts of vk, maar volgens mij kunnen al die dingen die je noemt worden veroorzaakt door een te hoge bloeddruk van de moeder. Dus dan is toch die bloeddruk de aanwijzer.
    Gewoon zout doet niet zo veel met je bloeddruk, daarom wordt juist drop of zoethout aangeraden als je een zó lage bloeddruk hebt dat je er last van hebt (duizeligheid, flauwvallen).

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Drop en Salmiak, is ongeveer het enige waar ik echt dagelijks de hele dag door trek in heb sinds ik zwanger ben.
    In het begin heel voorzichtig mee geweest, tot mijn VK zei dat het helemaal geen kwaad kon, zeker niet omdat ik een lage bloeddruk heb.
    Nu ik dit weer lees, heb ik weer zoiets van; de drop gaat vandaag nog de deur uit. Ik kan me namelijk niet beheersen tot 1 a 2 dropjes per dag, dit worden er minstens 10.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik schrik er ook wel van! ik denk dat ik per week zeker wel een kilo drop eet(!!).... ben gewoon verslaafd, altijd al en aangezien mnn bloeddruk laag was heb ik er verder ook nooit druk om gemaakt...
    Misschien toch wat minderen dan...
    hoop dat het nog niet te laat is! Neem liever het zekere voor het onzekere...

18. ansy

ansy Lid

May 1, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een lage bloeddruk en moet juist drop eten van de vk.
    dus ik zou me er maar niet te druk over maken..
    drop werkt idd bloeddruk verhogend, maar dan moet je er wel veel van eten hoor!

groetjes

Share This Page