Drop verslaafd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bolkje, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vannacht droomde ik dat ik een zak drop had gevonden. Ik probeerde hem angstvallig geheim te houden voor mijn man, maar helaas kwam hij erachter, en achtervolgde me de hele tijd om de zak drop af te pakken. Elke keer als ik dacht dat ik hem had afgeschud en een dropje kon pakken, wist ie me weer te vinden...

Kortom: ik ben verslaafd aan drop en ik vind het steeds moeilijker om eraf te blijven :$ Ik denk nergens anders meer aan....

Nu heb ik gehoord dat afentoe drop eten weinig kwaad kan... Maar mijn probleem is dat de zak leeggaat als ie in huis is :) Zou eens per maand een zak drop leegeten veel kwaad kunnen? Ik hoorde namelijk dat het meer zo is dat je niet elke dag veel drop mag eten... Maar ik weet niet hoe het precies zit...

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nou hoe groot is de hele zak?
    Je moet oppassen ivm hoge bloeddruk. Dus het lijkt me niet slim om een hele zak leeg te eten, maar af en toe wat drop kan geen kwaad.

Ik heb ook veel zin in drop. Dus neem wel eens wat drop. Nu is mijn bloeddruk ook laag. Maar ja je moet er wel mee oppassen, vooral later in de zwangerschap.

3. Ik zou dan een zakje van 200 gram nemen... Van die venco zoet-zachte droptoppers... (dus geen zoute drop, want zout is natuurlijk nog eens extra erg)

4. Luja

Luja Niet meer actief

Ligt aan je bloeddruk.
    Hier is hij veel te laag (95/70 en vorige keer 90/70).
    Dus vaak vreselijk duizelig, en op aanraden van de gyn moet ik dan een zout dropje eten, dat helpt aardig.
    Denk dat ik zo'n 5-8 dropjes per dag wegkauw nu.
    Hebben gewoon zo'n vierkant doosje zoute drop van lidl.
    Vind het niet super lekker ofzo, maarja het helpt :p

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Dit klopt niet helemaal. Je moet kijken naar zouthoutwortelextract. Daarvan gaat je bloeddruk omhoog. (Meer dan van t zout) Dit zit ook in zoete drop.

Ik eet trouwens ook veel drop en mijn bloeddruk blijft keurig.... Dus niet doen kan ik niet zeggen, maar ik kaan in een keer n zak weg..... en dan weer 2 weken niet :D:D

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik kauw ook regelmatig een handje dropjes weg. Mijn bloeddruk is 85/45 dus voor mij kan het niet zoveel kwaad. Maar als jouw bloeddruk aan de hoge kant ligt zou ik er voorzichtig mee zijn.

7. Mijn bloeddruk ligt rond de 121/75 meestal. Wordt altijd gezegd dat dit een nette bloeddruk is, maar die van jullie is inderdaad wel een stuk lager...

Maar ik denk dat ik dan toch echt binnenkort een keer een zak drop koop en dan mijn best doe om me toch een beetje in te houden qua in één keer leegeten...

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik zou inderdaad niet in 1 keer een zak leeg eten. Kan je beter af en toe een handje nemen. Het is niet het zout in drop waar je bloeddruk omhoog gaat zoals iemand eerder zei.

9. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Heb zo rond dezelfde bloeddruk als jij en heb precies hetzelfde!
    Ben ook helemaal gek op drop en kan nooit langer dan één dag doen met een zak drop.

Maar ik heb dus ook mezelf maar gewoon toegelaten om dropjes te mogen blijven eten.
    Heb hier dan dat ik veel niet meer zo lekker vind.
    En verder luister ik vooral naar m'n gevoel en daarmee gaat het hartstikke goed en doe ik gewoon langer dan één dag met een zak drop voor het eerst in m'n leven.

Aangezien ik dat altijd als het onmogelijke zag en nu zie hoe goed ik er verder mee om gaat, denk ik dat het voor iedereen mogelijk is.
    Maar alleen jij kan dat voor jezelf dan uittesten.
    Ik zou zeggen, koop een zakje (uiteraard geen xl zak :p) en als je merkt dat je je niet kan inhouden kan je hem het beste gelijk weggooien.
    Lukt het wel om er lang mee te doen, weet je in ieder geval dat je jezelf af en toe best een zakje drop kan gunnen.

Ik denk dat zwanger zijn geen straf moet zijn :D
    Dus zolang je gewoon heel goed naar jezelf luistert, komt het vast ook wel in orde.

10. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    In zoete drop zit meer zout dan in zoute... Heel verwarrend, maar Google maar eens!

11. Hm, dat wist ik echt niet dat zoete drop slechter was dan zoute...

Trouwens toen ik net zwanger was en dat nog niet wist heb ik eens 2 zakken van die droptoppers achter elkaar leeggegeten... Ik dacht toen dat het kwam door de emoties en de frustraties van mijn contract dat niet was verlengd... Heb daar uiteindelijk niks van gemerkt qua hoge bloeddruk ofzo, gelukkig :)

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb ook redelijk wat drop weggegeten tijdens mijn zwangerschap en qua bloeddruk niets van gemerkt. Qua kilo's wel ;)
    Geniet van je dropjes. Maar, maak het niet te gek.

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    ik was altijd al gek op zoute drop, haalde het bewust niet want ik at het zo op..

nu ik zwanger ben haal ik het dus wel...
    bij me vorige zw schap steeg juist me bloeddruk naar 120/70
    aangezien me bloeddruk altijd lager is

ik eet wel suikervrije zoute drop..is ook net zo slecht maar ja het is zo lekkkerrrrrrr

14. Suikervrije drop heb ik één keer gekocht... Zakje leeggegeten en vervolgens de hele avond op het toilet doorgebracht :)

15. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hahahahaha, lang leve de lactose!!!!
    :D:D:D:D

Beter gewone drop

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    geeeeeeeeeeeeeeeeen last van gelukkig haha en ook geen verstopping

van yogi wel heeeeeel vaak op wc haha dus dat drink ik niet meer vorige x tijdens zw schap wel
    nu trouwens ook geen zin aan

17. Ligt er ook aan welk merk hoor... Want suikervrije drop van de AH heb ik geen problemen mee, maar die van de venco blijkbaar wel.

Ik ben nu een beetje boos op mijn man en daarom ga ik nu een zak drop voor mezelf kopen, om wraak te nemen ;) Hij doet ook niet wat ik wil, dus waarom zou ik doen wat hij wil? (Geef wel de helft van de zak aan mijn moeder..., maar dat hoeft hij niet te weten)

18. Haha kreeg die zak dus niet leeg. Werd halverwege misselijk! !

19. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hahaha, biologie doet zn werk :D

Of was het een zak van 5 kilo????:D:D:D Als je er maar van genoten hebt ;)

20. Nee, er zat iets van 300 gram in... En volgens mij is hij nog niet eens half leeg :)

Inderdaad, het menselijk lichaam werkt op een wonderlijke manier :D

Deel Deze Pagina