Hallo, De afgelopen drie dagen ben ik bezig geweest met het schilderen van onze slaapkamer. Ik heb latex en acryl verf gebruikt. Kan dit nu wel of geen kwaad voor mijn kindje?
Acrylverf wordt afgeraden voor binnenshuis, dus echt lekker is ´t niet om daar in te slapen. Goed luchten dus! En verder: hij zal niet opeens een grote groene staart of 4 benen hebben ´t Is niet zo dat je het hele huis nog gaat doen toch?
Ehm, da's niet acrylverf wat afgeraden wordt hoor... Verf op oliebasis wordt afgeraden, enerzijds omdat dat veel meer ruikt en chemische dampen bevat, anderzijds omdat je dat met terpentine moet reinigen, (ook niet zulke fijne dampen). Verf op waterbasis kun je gewoon gebruiken, (meeste acryl is gewoon op waterbasis). Ook dan reinig je kwasten vaak wel met terpentine, omdat dat nou eenmaal beter gaat, maar dat zou ik dan even door je man/vriend laten doen... niet zo fijn om daar boven te hangen nu. Is ook bijna nog het enige dat verkocht wordt, op oliebasis mogen schilderbedrijven bijvoorbeeld al helemaal niet meer mee schilderen, dus ja... En latex kan al helemaal geen kwaad hoor: is ook op waterbasis, (want de rollen reinig je gewoon met water).
Ja, dat dacht ik al, want er stond juist op de verfpot van de acrylverf dat het geschikt is voor binnen. Fijn om te weten dat ik gewoon mag schilderen, want de slaapkamer is nog niet klaar . Via google las ik allerlei berichten dat het niet mag en dat je het aan anderen over moet laten, dus ik wilde het even zeker weten! Bedankt!
Nee, dat mag dus alleen niet als het op oliebasis is. Nochtans ruikt het nog steeds aardig, (wij hebben deze week net de babykamer gedaan), dus lekker de ramen openhouden, zou ik zeggen. 't Is niet schadelijk, maar lekker is anders, (Ik heb nu eindelijk een goede smoes om de hele nacht ons raam open te houden, dankzij de verflucht, :-D M'n man wil 's nachts alle ramen altijd potdicht...
acryl en latex mag je gewoon mee schilderen, is op waterbasis en komen geen schadelijke dampen vanaf. IK heb ook alles geschilderd en die verf rook helemaal nergens naar.