Op een festivalletje idd vind ik t ook wel kunnen. Doe ik zelf ook en dan is mijn vriend gewoon nuchter thuis bij onze dochter. Tijdens een verjaardag oid lust ik graag wat wijn. Thuis drink ik bijna nooit, heel soms één wijntje op zaterdagavond.
Hier in het verleden soms geblowd maar voel de behoefte niet meer nu. Drink af en toe een wijntje of rosebier.
Nee vind drugs niet kunnen als ouders, zou wel een hoop gezeik over me heen krijgen. Maar ik vind dat je met een kind ten ALLEN tijde, 100% erbij moet wezen. Ookal is het bij de oppas/andere ouder. Kunnen altijd onverwachtte situaties zich voordoen, waar je nuchter voor moet wezen. Hoe je het ook went of keert. Nee drugs en alcohol vind ik niet thuis horen in een gezin met kinderen.
Ik ben anti-drugs, heb het nooit gebruikt en zal het ook nooit gebruiken. Dat mensen in hun tienerjaren los gaan kan ik dan ergens nog wel begrijpen, maar als volwassene en ouder van één of meer kinderen? Nee, ik snap het niet en heb er geen begrip voor. En dan de manier waarop het goed gepraat wordt... bizar.
Jeetje zeg, ik ben ook nog altijd een persoon ipv alleen maar mama. Als je eens een keer een drankje of pilletje oid neemt, ben je echt niet meteen heel erg van t padje af hoor. Denk dat de meeste er wel rekening meehouden dat ze niet helemaal laveloos gaan
In het verleden, nog ver voor ik kinderen had, rookte ik dagelijks een blowtje (of 2, of 3 ) toen ik mijn vriend (inmiddels man) leerde kennen ben ik abrupt gestopt. Niet omdat hij er op tegen was, maar omdat ik er gewoon geen behoefte meer aan had! Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt zelden drink, gewoon omdat ik het niet lekker vind! Als ik al eens wat drink is het 1 of 2 mixdrankjes.. en dit komt alleen voor als wij een feestje hebben en de kids dus bij oma logeren... (2 x per jaar gemiddeld) En nu ben ik echt geen heilige moeder ofzo hoor ik heb er gewoon geen behoefte aan! Maar ik ben er ook absoluut niet op tegen! (soft drugs of een wijntje ofzo)
Tsja, ben er echt heel stellig in. Maar is meer wat ik om mij heen zie, en gezien heb. Gelukkig niet binnen ons eigen gezin vroeger, en gelukkig ook niet bij de mijne. Ik heb er een hele sterke mening over. Iets met mate, waarvan je weet dat je het aankunt, veranderd misschien de situatie al. Maar dan nog vind ik het een gevaarlijk iets echt waar, want het word steeds als normaler gezien, en het sluipt erin en voor je het weet, heb je elke dag behoefte aan een glaasje om te ontspannen. En dan denk je dat je kind wel doorslaapt, kan er nog wel een 2de achteraan. Nee sorry dames, het spijt me als ik bekritiserend overkom op degene de hier anders instaan, dat is niet mijn bedoeling.
Het feit dat heus wel eens wat doe als mijn dochter er niet is maakt me heus geen slechte moeder. Ben 24/7 beschikbaar voor haar, sta altijd voor haar klaar, onderneem vanalles met haar verzorg haar met al mijn liefde. Mijn vriend werkt 5/6 dagen per week hard, houdt net zoveel van onze dochter, doet veel met haar en geeft haar eveneens alle liefde die ze zich maar kan wensen. Als wij dan eens naar een feestje of festival gaan, (of een jaar geleden naar een feest op Ibiza) en onze dochter dan bij mijn ouders is en wij gebruiken iets, maakt ons dit dan tot slechte ouders? Als ik er eens een wijntje ingiet of een pilletje slik (wat overigens al 3 jaar geleden is) geloof ik niet dat ik minder va haar hou of bij terugkomst niet meer (goed) voor haar kan zorgen... Kom op! Zet geen spuit heroïne in mijn arm terwijl ze naast me op bank ligt, vraag heus niet of ze 7 lege flessen wijn of whisky in de glasbak wil gooien... Vraag me dan ook wel af hoe het bij de anti drank en drugs mensen hier gaat op een verjaardag... Wordt er nooit iets geschonken? Drinken ouders met kerst nooit een wijntje of een glas champagne met oud en nieuw? Nogmaals, voel me zeker geen misdadiger omdat ik ook een keer een wijntje drink...
ik heb voor ik mijn man kende wel eens geblowt nu niet meer. alcohol drink ik zelden en rook een half pakje sigarette pd
Verder terug zie je dat ik de eerste ben die jouw mening heeft geplaatst, dus je staat zeker niet alleen!
Nogsteeds wekeens alleen als mijn kind bij oma is en niet in huis rook ik.nog wel eens een joint .. Nu ik opnieuw zwanger wil.worden niet
Even een vraagje, wie zegt dat het je een slechte moeder maakt, dat je minder van je dochter houd? Of dat je een misdadiger bent? Ik vindt het not done en zal het dus nooit doen, dat maakt mij niet heilig. Heb mijn eigen dingen, die jij of een ander misschien not done vindt. Dan nog even antwoord op je vraag: nee ik drink niet op verjaardagen, met kerst of oud en nieuw. In mijn huis heb ik het liefst geen alcohol, maar wordt wel eens een wijntje of biertje voor familie gehaald. Daar hebben ze allemaal geen problemen mee en we hebben altijd de grootste lol!
ecl verwoord het heel goed Lexxie, zo zie ik het ook. Overigens vier ik geen verjaardagen, dat even daar gelaten, hebben we wel eens etentjes oid. Dan is er genoeg keuze qua drinken, sapjes, frisdranken, water, thee, koffie. Maar geen alcohol nee.
Ik vind alcohol wel een van de heftigste harddrugs die ik ken. Op het moment zelf, als daarna (kater).
Wat je met je eigen lichaam doet, moet je zelf weten. Maar ik vind wel , dat je als ouder een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. Ik vind dat ouderschap en drugsgebruik niet bij elkaar horen. Ik vind drugs sowieso not done, en al helemaal niet waar kinderen bij zijn. Maar waarom gebruiken als je kinderen er niet zijn? Alleen omdat ze het niet zien? Vroeger dronk ik ieder weekend alcohol, toen was ik 20! Op een gegeven moment laat je dat toch achter je, lijkt me zo. Wat voegt het toe aan je leven?
Dat is flauw.. We kunnen die hele discussie wel weer aangaan.. Maar vermoed dat in dit geval met drugs echt drugs bedoeld wordt. Ik heb al genoeg argumenten los gelaten in een ander topic van laatst, dus zal ik hier maar achterwege laten. Ja ik drink wel eens een wijntje of een biertje, vroegaaaah ook wel eens andere dingen gedaan. Toch vind ik een alcoholisch drankje wel kunnen, maar drugs echt niet zodra je kinderen hebt! Dan is weed uiteraard weer een wat ander geval dan xtc en cocaine zijn! Ik lees en hoor zo vaak over feestende ouders, die dan ook een pilletje wegwerken, brrr vreselijk!! En ik ben echt niet anti-drugs ofzo hoor, maar zodra je voor kinderen kiest hoor je automatisch ook voor een leven te kiezen waarin drugs niet thuis hoort! En voor de duidelijkheid: Dan heb ik het dus over HARDDRUGS! Deze middelen brengen gewoon veel risico met zich mee. En de vergelijking met alcohol vind ik persoonlijk niet opgaan. Van 1 glaasje val je niet zo dood neer, en met een pilletje kan dit wel gebeuren.
In mijn wilde stapjaren heb ik wel eens geblowd, maar daarna nooit meer, ook totaal geen behoefte aan.
In het vorige topic concludeerde ik nav dit schema dat we kennelijk beter ieder weekend een glaasje GHB kunnen drinken ipv een wijntje.. Dan begrijp je zelf ook wel dat je dit schema helemaal niet zo kunt aflezen als iedereen nu doet. Je hebt wel wat meer kennis nodig betreft dergelijke middelen om een juiste conclusie te kunnen doen.