Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb vroeger wel eens geblowd, niet regelmatig. Toen we daadwerkelijk de knoop hadden doorgehakt en eruit waren dat we wilde proberen om kinderen te krijgen, wilde ik nog 1 keer blowen.. Heb ik ook gedaan, heb hard gelachen, maar was er snel klaar mee..
Suzetje, dus als ik je goed begrijp mag je als samenwoonend/getrouwd stel wél een x doorzakken, als er maar 1 nuchter blijft voor het geval dat. Maar als alleen staande mag dat niet... Als mijn kids bij papa zijn en er gebeurd iets kan papa dan ook beslissen. Das dan toch precies hetzelfde als stel dat nog samen is. Jij hebt sinds je kids hebt nooit meer 1 druppel alcohol op??
Nou dan moet de kinderbescherming bij mij gebeld worden hoor want vorige week op Extrema had ik toch echt een pilletje geslikt en nu komt het mijn vriend was er ook bij en niet nuchter!! En als ik met mijn vriendinnen ga stappen wordt er genoeg gedronken hoor en dan is de kleine man bij mijn vriend en als we samen een feestje hebben slaapt hij bij opa en oma en ja dan drinkt mijn vriend ook. Zo af en toe moet dat kunnen en hij is in goede handen bij opa en oma.
Nou dan mag hier ook de kinderbescherming gebeld worden. Zaterdag lekker cocktails gedronken ( jaaa cocktailS ) En mijn man had thuis en paar biertjes op terwijl hij alleen was met de kleine ohoh!! Foei papa en mama! Kleine man is nu 1 jaar en voor t eerst in dat jaar hebben we samen wat genuttigd. Ben naast mama ook nog steeds mezelf en ikzelf vond dat we dat best wel een keertje mochten doen.
Ik heb een jaar of 3 flink geblowd (minimaal 5 jointjes per dag) Daarbij ook erg flink gedronken (van bier tot absinth) Enn ooooh wat zou ik graag een jointje willen roken! Maar, ik zal het niet doen! Ik rook niet meer, drink misschien een biertje in de 2 a 3 maanden, wel lekker bier natuurlijk Sinds ik echt eierstokkriebeltjes heb gekregen ben ik gelijk met alles gestopt! Ik denk, zeg ik nu, dat als er een kindje is, ik gewoon mijn lekker biertje blijf drinken zo 1 keer in de 2 a 3 maanden. Jointje doe ik dan echt niet, want na 1 ben ik al niet meer helder!
Heb wiet en paddo's gebruikt in het verleden. Alcohol ook. Nu heb ik er volledig geen behoefte meer aan behalve dan soms een drankje, het hoorde bij mijn jongere jaren en dat hoofdstuk van mijn leven is afgesloten. Er is een groot verschil tussen 1 biertje op een terras en 10 achter elkaar naar binnen gieten.
Nou af en toe vind ik het heerlijk om er tien achter elkaar naar binnen te gieten. Geen bier dan want dat vind ik goor. Maar ik houd wel van mijn wijntje. ik gebruik verder niks, rook niet... Af en toe, op meidenavond en als mijn man gewoon thuis is bij de kindjes...dan gaan de cocktailtjes/en/of wijntjes er snel doorheen. HEERLIJK!
Ik hier net dit topic tegen gekomen, heb hier nog niet alles over bijgelezen, maar wou zelf even men verhaal kwijt... Ik vroeg me eigenlijk af dat druggebruik in het verleden invloed kan hebben op de vruchtbaarheid... Ik schaam me zelf wel een beetje voor men verleden, ben soms echt te ver gegaan... Ik heb zelf 3jaar lang elk weekend xtc gebruik, pado's, jontjes en coke af en toe... Ik ben 5jaar geleden met alles gestopt van 1dag op de andere, maar ben meer beginnen jontjes roken (dagelijk) Hier ben ik nu al 2jaar geleden mee gestopt, men vriend vind dat ik karakter heb, ik was gewoon gestopt zonder dat hij het nog maar wist, zonder te klagen of zagen Ik vind niet dat ik karakter heb, anders had ik het nooit gedaan, het is leuk en alles maar zo slecht voor de gezondheid... Nu ben ik al een jaar van de pil af, maar nog steeds niet zwanger... Ik begin me soms wel af te vragen of het door men verleden kan komen, ik durf niet goed hiermee naar de gynecologe gaan...
Ik heb nog nooit drugs gebruikt, ook nooit die behoefte gehad. Ik rook wel en hou ook van een drankje. Goed dat je gestopt ben ts, mag je zeker trots op zijn.
Hier exact hetzelfde en ben daarbij nog behoorlijk verslaaf geweest aan slaap en kalmeringsmiddelen (en dan te gebruiken in een knal dosering). En toen bleek ik in verwachting..... Nu niets meer behalve regelmatig een drankje. Ja,en roken maar dat zie i k toch anders.
Ah ja, en ik heb ook totaal niet de neiging om het nog eens te doen, men vriend zegt soms dat hij nog eens een jointje wilt roken, die rookte heel af en toe mee met mij, ik zeg tegen hem dat hij zelf maar er voor moet zorgen dat ik niet mee doe lol... dus hij heeft het ook niet meer gedaan...
Toen ik 18 was, toen raakte ik helemaal van het padje af. Ik gebruikte dagelijks xtc. snoof speed en coke en gebruikte wel is ghb voordat ik zwanger werd en ik ben nu 25 jaar gebruikte ik alleen op festivals zoals een pilletje of een lijntje coke. Maar als ik gebruik, gebruik ik met mate en (verstandig) ik drink ook nooit alcohol en drink genoeg water en neem me rust pauzes. nu ik een kindje krijg is het voorbij met de pret. maar ik vind wel dat mensen niet zo erg moet zeuren over een pilletje, of je nu alcohol drinkt op een festival of een pilletje neemt... ieder zijn eigen ding vind ik zolang je het maar met mate doet en verstandig gebruikt. blowen en paddo's vind ik helemaal niks ik gebruikte juist om meer energie te krijgen en niet weg te dwalen in een ander wereldje. Ik heb 1x paddo's gebruikt en ben toen gelijk in een bad trip gekomen wat 7uur lang duurde. nee dat nooit meer voor mij.
volgens mij zit er nogal een verschil tussen 1 of 2x per jaar op een feest uit je dak gaan op een pilletje of het "dagelijks" gebruiken. gezien op een dergelijk feest je kinderen ook niet in de buurt zijn en het je normale leven nou niet direct heel erg beinvloed zegmaar.. maar hoop andere dingen zijn toch lastiger in de hand te houden.. (ongetwijfeld niet voor iedereen.. maar wel voor veel mensen) en dan moet je je afvragen of je dat uberhaupt ook maar 1x zou moeten willen doen ik durf zelf niet zo goed omdat ik voor veel stofjes (medicijnen/chemische stofjes vooral) allergisch ben.. en je nooit weet wat iemand in zo'n pilletje stopt. maar om nou iemand op de brandstapel te gooien voor 1 pilletje vind ik altijd wat te veel van het goede. denk dat het in geval van een feest en 1 avond en bij goed gebruik natuurlijk... niet ernstiger is dan te veel drinken bijvoorbeeld. dat is ook onwijs slecht voor je maar daar hoor je niemand over.
ik gebruikte vroeger ook drugs... ik zat in het perfecte milieu daarvoor... ik woon vlakbij een voetbalstadion in belgie en jah daar is het wijd en zijd verspreid in de buurt... En ja jong en niet nadenken: Coke, speed, mdma, xtc en weed. Dus ik heb men portie al gehad... Maar sinds ik eigenlijk met men vriend samen ben is de zin om te feesten en drugs te gebruiken volledig verdwenen. Aangezien men vriend zelf zwaar verslaafd is geweest vroeger en ik nu het perfecte voorbeeld heb van hoe het niet moet...
Ik verbaas me er oprecht over hoeveel meiden drugs gebruiken of hebben gebruikt...en dat bedoel ik echt niet verkeerd hoor, ieder zijn ding. Voel me wel erg braaf nu!! Heb toen ik een jaar of 20/21 was 1x 2 trekjes van een joint gehad, maar vond het zo smerig, dat ik hem snel weer terug gegeven heb. Daarna ook nooit meer de behoefte gehad. Mijn man precies zo... Drinken gebeurt hier ook heel weinig. Vind er eigenlijk niet zoveel aan. (heb in mijn jeugdjaren tijdens het stappen wel lekker meegedronken hoor) Je doet me er geen plezier mee. Mijn man lust wel een biertje, maar eigenlijk nooit thuis...alleen op een verjaardag of feestje... Ikzelf vind dat er altijd eentje nuchter moet blijven bij de kinderen in de buurt. Zijn ze een avondje bij opa en oma, dan kan een keer een drankje wel, maar zoals gezegd, ik heb net zo lief een sapje... Zou er niet blij mee zijn als ik uit ben met vriendinnen en wel een drankje neem (wat dus niet vaak voorkomt) en mijn man is thuis met de kinderen en is aan het bier... Maar goed, ook dat is ieder voor zich.
zelf nooit iets gebruikt. zusje wel alle troep die je maar verzinnen kan! ze is er nu vanaf maar zit zwaar aan de meds door al het drugs is ze in een psychose (schizofrenie ) terecht gekomen wat nu goed gaat!. ze wil dolgraag kinderen maar moet dan stoppen met de meds.. helaas kan ze daar niet zonder.. ook weten ze niet of het in de toekomst wel mogelijk is dus hier zwaar tegen drugs!!
Hier ook!! vreselijk!! de gevolgen kunnen echt veel groter zijn dan waneer je af en toe een wijntje drinkt. Maar goed ieder zijn eigen
shizofrenie krijg je niet van drugs, of toch niet helemaal, sommige mensen hebben veel kans om ziektes zoals shizofrenie te krijgen. mensen die er gevoelig voor zijn moeten geen drugs en alcohol gebruiken, dat is een slechte combinatie want door drugs kan de ziekte aangewakkerd worden. alleen weten de meesten niet dat er veel kans is dat ze shizofrenie kunnen ontwikkelen, en als je het niet weet en dan drugs gaat gebruiken kan het jammer genoeg te laat zijn. shizofrenie is ook erfelijk, bij degenen waarbij het in de familie zit kunnen er wel rekening mee houden en dus geen drugs of alcohol gebruiken. ik ken iemand die shizofrenie heeft gekregen door veel alcoholgebruik, bij haar zat het in de familie sorry voor mn uitleg, ik kan het niet zo goed verwoorden denk ik
tjiplje: ivm dat glaasje wijn: kijk daar maar mee uit. men pa dronk enkel dagelijks 2 glaasjes rode wijn na zen eten en hij is overleden aan levercirrose... Je kan aan alles sterven... als je onze voeding even goed gaat ontleden dan ga je zien dat je heel wat vetzakkerij verorbert zelfs al denk je dat t gezond is... En idd schizofrenie wordt aangewakkerd door drugs/alcohol. Ik heb met al te veel psychs gepraat ivm vl die vroeger een drugsverslaving had... dus ik weet er alles over... het is dankzij dat ik weet wat het heeft veroorzaakt bij hem, dat ik nu geen drugs meer wil in huis of in men buurt...