niet alle drugs zijn illegaal.... (softdrugs) Je mag dan ook voor eigen gebruik "op zak hebben"...... tot een bepaalde hoeveelheid dus.....
Hier geen drugs en sigaretten. Een wijntje vind ik wel lekker, maar zal nooit aangeschoten zijn waar mijn zoon bij is. Sowieso spreken mijn man en ik (ook als we thuis een feestje hebben oid) af wie de bob is, zodat er altijd iemand nuchter is als Boaz op bed ligt. Ik ben een beetje anti-drugs, zou het ook echt niet leuk vinden als mijn man dat deed ofzo.
Ik gebruik weleens een xtc pil. Deze zijn dan altijd getest, ik weet dus precies wat ik neem. Onze dochter is dan 2 dagen uit logeren, dus in goed handen. .Al moet ik zeggen dat nu onze dochter er is wij echt veel minder gebruiken (niet dat we voorheen vaak/ veel namen) ..Maar goed ieder zijn ding he. Ik weet zeker als alcohol vandaag de dag zou worden uitgevonden dat het een hard drugs zou zijn, en per direct verboden zou worden
Ik heb toen ik 16 was wel es geblowd (drinken deed ik toen niet), maar ben 1x out gegaan en 1x badtrip dus daarna eigenlijk nooit meer. Maar bij mij was het ook nooit elke dag ofzo. Meestal waren we dan met wat vrienden/vriendinnen gewoon lekker chillen Toen ik met mn vriend net samenwoonde dronk ik in het weekend wel eens een paar wijntjes, maar sinds ik zwanger was niet meer gedaan en nu na mn bevalling ongeveer 4 wijntjes op...
Ik gebruik NOOIT drugs, en ben er ook fel tegen. Vind persoonlijk ook dat je onverantwoord bezig bent wanneer je (hard) drugs gebruikt wanneer je kids rond hebt lopen. of ze nou uit logeren zijn of niet. Dat betekent niet dat je ineens geen voorbeeld meer bent. Je zal hoe dan ook later vragen krijgen van je kids als het hun word aangeboden of wanneer het ze aantrekkelijk lijkt. Als je dan hoort dat je ouders het eens in de zoveel tijd doen, want : KOMOP, zoals iemand hier al zij. Dat moet toch kunnen wanneer je uit gaat.. Dan gaan je kids er ook veel makkelijker over denken! En dan moet je ook eerlijk zijn!!! Ik vind het gewoon not-done. Je bent een voorbeeld voor je kinderen, en als ik een moeder ergens in een discotheek ( of ergens anders ) helemaal los zie gaan, met drug en belachelijk veel alcohol. Gaan bij mij de haren rechtop staan. Je brengt je kind toch niet uit logeren omdat je zelf even los wilt gaan? Maargoed, dit was mijn bescheiden mening. Zo denk ik er nou eenmaal over.
Ik ben het helemaal met je eens Tamale.. Verder heb ik op mijn 15/16e wel eens een jointje uitgeprobeerd en vervolgens de rest van de dag kotsmisselijk en draaierig in mijn nest doorgebracht .. nee, die troep is niet voor mij weg gelegd! Hetzelfde geldt voor alcohol ..
Begrijp me niet verkeerd want ik snap jou reactie helemaal en ben het ook echt met je eens! Maar hoe kan jij aan iemand zien of zij een moeder is als die gene uit gaat? ( dan doel ik op onbekenden ) Want als ik ga stappen dan zie ik het verschil tussen een meid die geen kinderen heeft niet met een meid/vrouw die wel kinderen heeft..
Wij hebben vroeger beide wel geexperimenteerd met drugs. Maar eigenlijk sinds we samen zijn ( 7,5 jaar) nooit meer iets gebruikt. Heb er achteraf ook weleens spijt van dat ik zo naief ben geweest. Ik vind ouders die nog gebruiken echt Not Done, en dat is omdat ik weet hoe drugs kunnen vallen, ook al laat je je pil testen en neem je niet te veel, het blijft onberekenbaar spul en je kunt moeilijk helder denken. Daar komt bij dat ik al genoeg mensen naar de ***te heb zien gaan door dat rotspul. Overigens wil ik niemand veroordelen, iedereen moet dat voor zich weten, maar bij ons komt het er nooit meer in, en al helemaal niet als de kleine er is. Een wijntje of biertje drinken we wel, maar als de kleine er straks is bobben we gewoon om en om. Ik wil dat er altijd iemand 'nuchter' is als er wat gebeurd.
Nou ik ben in de ogen van velen waarschijnlijk een behoorlijk ontaarde moeder. Ik drink elke avond 1 tot 2 wijntjes, zelfs gewoon met mijn kind op schoot . En ja, ik rook ook nog steeds af en toe een jointje als Ayla op bed ligt....
Dat zul je mij niet horen zeggen, iedereen zijn ding maar zou het zelf niet doen (dat jointje dan). Met een wijntje drinken 's avonds heb ik geen probleem hoor.
100% mee eens, alcohol is net zulke grote troep, na 1 glas is er al verschil in je reactievermogen, na 2 mag je niet meer rijden, I rest my case. Maar als liberaal, en ex gebruiker van zo'n beetje alles, mag van mij iedereen doen wat hij wil, ik denk er alleen het mijne van
Owh en dan een ander voorbeeld.. Een vriendin van mij heeft zware reuma.. Heeft 2 kids... Maar tegen die pijn heeft zij op dokters advies mee gekregen om 2x per dag een jointje te roken.. En ze kan dit gewoon bij de apotheek halen.. Is dit dan ook onverantwoord?
hihi nee juist fijn voor d'r Zonder gekheid; dat is natuurlijk hardstikke rot voor haar, maar het schijnt te helpen, dus vooral doen. Reuma is een drama!
Is het ook maar waarom mag een moeder die géén reuma heeft dan gaan blowtje roken omdat ze kinderen heeft? ( even die vergelijking ) Want een blow is en blijft een blow.. Of je nou reuma hebt of niet...
Medicinaal gebruik is voor mij echt anders: dat is hetzelfde als slaappillen of tranquilizers: niet fijn als moeder, maar wat moet dat moet. Vroeger kreeg je van sommige antihistamica (allergie) ook hele erge wegtrekkers en slaapaanvallen, dat is dan niet anders. Iemand die ernstig ziek is, moet medicijnen kunnen gebruiken, ook een blowtje. Maar goed ik ga off topic
Ik vind een kind uit logeren brengen omdat je zelf los wilt gaan, eerlijk gezegd ook not done. Heb het ook nog nooit gedaan. Mijn zoon gaat pas uit logeren als hij aangeeft dat hij dit leuk vindt. Maargoed, ik ben 21, en het lijkt me heerlijk om nog een keertje uit te gaan, drugs gebruik ik niet en heb ik nooit gebruikt, maar vast wel een paar wijntjes. Mijn man is dan gewoon thuis. Maar ik vroeg me af, vindt je dat ook not done, of kan dat wel? Gewoon nieuwsgierigheid
Toen ik 13 jaar was, heb ik mijn 1e jointje gerookt. Op mijn 14e werd ik uit huis geplaatst en kwam ik in een internaat terecht. Hier was het vrij 'normaal' dat er regelmatig geexperimenteert werd met drugs. Hoewel ik wel mee deed aan het blowen, was ik altijd een beetje bang voor harddrugs. toch heb ik toen ik 15 was voor het eerst coke en speed uitgeprobeerd. Gelukkig was het niks voor mij. Xtc heb ik weleens gebruikt tijdens het uitgaan tussen mijn 21e en 24e jaar. Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik hierbij weleens de controle over mezelf verloor, dus uiteindelijk voor gekozen nooit meer te doen. Blowen is helaas een ander verhaal. Van mijn 14e tot 17e blowde ik iig elk weekend. Vanaf mijn 17e leerde ik mijn partner kennen en toen ging ik dagelijks blowen. Alleen als ik zwanger ben, zoals nu, dan stop ik radicaal met blowen. Evenals mijn medicatie tegen adhd. En dan kan je nu misschien denken, ja maar dat is medicatie. Maar in veel landen valt deze medicatie onder de opiumwet, dus het is maar net hoe je het bekijkt. Ik denk ook eigenlijk dat als ik straks bevallen ben, wel weer ga blowen. Aangezien mijn partner dit nog steeds doet, is het nl wel heel verleidelijk. Dus deze vreselijk ontaarde moeder zal straks dus weleens 's avonds een jointje gaan roken.