ze gebruikt het dan om een andere reden en dat is haar reuma, maar dan nog word je er wazig van en is je reactievermogen niet optimaal... en dat is niet zo veilig als je kids in huis hebt... het is en blijft troep... alhoewel dat spul van de apotheek wel minder sterk is denk ik en op de juiste waarden gekweekt is... heb eens gehoord dat de wiet van tegenwoordig in coffeshops bijna gelijk staat aan de harddrugs waardes....
Klopt maar ook de apotheek haalt het soms bij coffeeshops.. Maar ik bedoel maar oke zij gebruikt het dan wel voor medicatie.. Maar het is en blijft drugs.. En dus in de optiek van sommige mensen hier onverantwoord.. Of je het nou gebruikt als medicatie of niet..
Maar er zijn ook mensen die dagelijks medicatie gebruiken met de wel bekende gele stickers. Vind je dat ook onveilig voor kinderen? Wat je zegt over medicinale wiet en wiet van de coffeeshop, dat klopt volgens mij wel. Het is idd veel minder sterk. En over het gelijk staan aan harddrugs waardes, dat komt omdat veel kwekers allerlei middelen gebruiken om hun oogst te beinvloeden. Dat blijft dan gewoon aan de wiet kleven en rook je dus dan ook op.
Vind het echt belachelijk als je drugs gebruikt als je kinderen hebt. Sowieso eigenlijk maja die verantwoordelijkheid moet iedereen zelf nemen. Ik drink als we al uitgaan 2 wijntjes, kan ik gewoon naar huis rijden. Kan de laatste keer niet eens herinneren, gaan liever naar vrienden, kaartje leggen, bbqen, steengrillen. Burgerlijk maar vinden het allebei perfect!
De laatste keer dat ik een jointje rookte is heel lang geleden. Ik ben nu 29 jaar en toen zat ik nog op de middelbare school.. Alcohol drink ik wel en dat moet ook kunnen.. met mate uiteraard. Dat je een kindje krijgt wil nog niet zeggen dat je moet ophouden met leven toch? Maar dronken ben ik nooit meer geweest. Het zit toch in mn achterhoofd dat ik een er non stop voor mn mannetje moet zijn. Ik ben wel van mening dat je ook als ouder zijnde je jezelf eens in de zoveel tijd eens lekker moet laten gaan!
ik haat drugs dus nog noooit gebruikt en ik drink best wel eens een drankje maar kan ook maanden limonade drinken maar met drank op achter t stuur???????nooooooittt dan drink ik wel niks hij zal maar net verkeerd vallen
Dus drugs is belachelijk als je kinderen hebt ,maar wel met 2 wijntjes achter het stuur zitten? . Ik heb wel eens van 1 wijntje op de kop gestaan, dan moet ik er niet aan denken om dan achter het stuur te zitten. In het verleden heb ik van alles aan drugs gehad.( wel geblowd ,maar ook wel harddrugs gehad) Gelukkig is dit alweer jaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden Nu gebruik ik dus al jaren helemaal niks meer. Als ik niet zwanger ben neem ik nog wel eens een enkele keer een wijntje/biertje,maar dit is dan meer op een gelegenheid.
Ik vind het verhaal dat het niet zou kunnen om je kind uit logeren te brengen en los gaan echt onzin.. Je mag toch genieten? Of moeten we ineens alleemaal volgens bepaalde regels gaan leven en in de pas lopen omdat je moeder ben. Tuurlijk heb je meer verantwoording en doe je het niet in bijzijn van je kind. Maar als jij precies weet wat je doet, zal je kind er niet onder lijden (als hij/zij uit logeren is). Ik ben een leukere moeder als ik af en toe even maximaal geniet. Dat kan zijn met of zonder het gebruik van een pil. Ik wordt er geen slechter mens van. Maar goed we zijn allemaal zo goed in mensen in hokjes plaatsen, want als je iets gebruikt ben je slecht dus zal je wel een aso zijn die zijn kind verpest. Soms kan je ook gewoon verstandig met iets "slechts" omgaan. Ben liever iets minder perfect maar gelukkig, dan dat ik in de pas loop en eigenlijk niet happy ben. Daar heeft mijn kind namelijk niks aan. Maar hey ieder zijn ding
Geef maar eens een ritalinnetje aan iemand zonder adhd Ken je die persoon net zo goed speed geven Maar zoals bekend, bij mij in ieder geval, heb zelf ook adhd, kunnen adhd-ers niet of averechts reageren op medicijnen en dus ook drugs. Bovendien zijn de meeste adhders thrillseekers en wel in om iets te proberen. Van ritalin merk ik niks, dus slik dat niet meer. Ik heb in t verleden bijna alles gebruikt en ik reageer dus anders op drugs dan de meeste. Andere staan op hun hoofd van xtc en worden loom van softdrugs. Ik sta op mijn hoofd van softdrugs en kan prima tegen n hoop xtc pillen. Precies het tegenovergestelde dus. Heel af en toe pakt deze onverantwoorde moeder nog wel eens een pilletje, heel af en toe. Het zal 2x p/j voorkomen. Ik ga bijna nooit meer naar feesten. Overigens is mijn partner dan thuis om voor de kinderen te zorgen. Die moet niks van die troep hebben.
mermaid@ dat had ik nou niet van jou verwacht ik veroordel je niet hoor. helemala niet zelfs. maar ik dacht dat jij echt zon hele nette keurige meid was. niet dat je als je een jointje rookt geen keurig iemand kan zijn maar je snapt me hopelijk wel had bij jou nou niet direkt het idee om es lekker aan een flinke stick te zuigen. hier vroeger wel eens paar jointjes gerookt. lekker, leuk, geen spijt. tis dat mijn vriend er niets meer van moet hebben maar anders zou ik niet zeggen dat ik het ooit nog wel es een keer zou doen hoor. gewoon 2x per jaar ofzo. niet waar de kleine bij is uiteraard maar heb het nu al 10 jaar niet gedaan
als je door die medicatie suffig word en je concentratievermogen sterk verminderd is het ook onverantwoord... maar daar kies je niet voor he...
Geen drugs, nooit een druppel alcohol gehad, rook niet, lange tijd ook geen nootmuskaat in gerechten, geen koffie, wel medicatie met sticker.
Toevallig ga ik volgende week op Dance Valley helemaal ouderwets los op de XTC pillen. Zo 1 a 2 keer per jaar op een groot feest mag dat best! Vroeger gebruikte ik het elke week zo wat. En ook wel regelmatig dat ik alcohol drink als ik ga stappen. Maar mijn vriend is altijd thuis dan dus zo combineren wij het. We stappen altijd apart van elkaar!
Wat gaan jullie de kinderen eigenlijk leren? Heb het nu over de drugsgebruikende moeders he. Dat drugs goed is? Of dat ze het niet mogen gebruiken?
Voor de ouders die blowen als de kinderen op bed liggen en die binnen roken: De rook trekt door je huis waar je ook staat. Google eens op het effect van wiet op kinderhersens. Ik heb gister echt moeten huilen toen ik het las..... Vanmiddag heb ik een afspraak met de huisarts, want ik wil mij hier heel goed over laten informeren. (vang kinderen op van een blowende ouder beide kinderen hebben zware gedragsproblemen) Voor de ouders die niet willen googlen: De structuur van de ontwikkelende hersentjes veranderen. Dit kan leiden tot persoonlijkheidsstoornissen en uiteindelijk tot schizofrenie. Ook kunnen de kinderen geen tegenslagen meer aan. Worden apatisch en sluiten zich volledig af. Dit zijn maar een paar gevolgen van blootstellingaan wiet.... Wel de ergste, maar je wil het risico toch niet lopen????!!! Echt als volwassene kan het geen kwaad, maar stel hier absoluut je kinderen niet aan bloot! Liefs, Sam
Zal altijd meegeven dat hij geen drugs mag gebruiken en dat het slecht is. Maar ergens kan je het nooit helemaal tegenhouden. Ik weet zelf hoe ik geweest ben toen ik puber was en ik was nieuwsgierig dus het wil niet zeggen ook al behoed je je kinderen ervoor dat ze het nooit zullen gebruiken. Maar ik zal ten alle tijde meegeven dat hij dat niet mag gebruiken en de risico's ervan vertellen. En omdat ik 1 of 2 keer per jaar een keer een pilletje gebruik wil niet zeggen dat mijn kind daar iets van meekrijgt of dat ik het maar zou moeten goedkeuren van hem later omdat ik het zelf ook gebruikt heb.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar heb nu al zeker 4 jaar niks meer gebruikt. Dronk voor m'n zwangerschap wel graag een wijntje/biertje 's avonds. Ik zal m'n kinderen goed voorlichten over drugs, maar ik heb (als ze volwassen zijn) liever dat ze het zeggen als ze wat experimenteren, dan dat ze het gaan verbergen en dan misschien stomme dingen doen. Geld trouwens ook voor alcohol, aangezien ik bijna nergens zo van de wereld van ben geweest als van wodka!
Ben ik het helemaal mee eens. Dat zou ik ook willen dat hij daar open en eerlijk over kan praten met ons. En ik zeg eerlijk als mijn zoon thuiskomt terwijl hij drugs heeft gebruikt, heb ik het gelijk door Mijn ouders herkende dat niet want die hebben er niet mee te maken gehad vroeger maar ik herken alle signalen.
@ sam Hier wordt binnen nooit gerookt en/of geblowd. Het enige wat mee naar binnen zo kunnen komen is de rook die in de kleding terecht komt. Ik heb namelijk begrepen dat zelfs als je buiten rookt, dit in je kleding trekt. Blowen doet mijn vriend ook alleen 's avonds en zijn kleding verdwijnt dezelfde avond nog in de wasmand. Dus ik denk dat de schade hier redelijk beperkt blijft.