voor eerste zwangerschap volop vanalles wat er maar is. maar vanaf de zwangerschap niet meer en heb dr ook geen zin meer in. zelfs als ik naar een party ga zo een of 2 keer per jaar doe ik het tegenwoordig op water en das ook echt wel te doen. hier wel het wijntje ed in het weekend en ook wel bier en schnaps maar jah daar ontkom je moelijk aan hier in dld hahaha. maar dan zijn de kids bij oppas. met kids erbij zou ik dus ook nooit iets met drugs doen. ken dr zat die dr geen moeitem ee hebben hoor en dat ze de kids zelfs meenemen naar feestjes waar iedereen zo wazig is als wat, nou dat zou ik dus nooit doen vind dat te onverantwoord.
Ik zal mijn kinderen mee geven wat mijn moeder mij heeft meegegeven Het is slecht en gebruik het niet. Wil je het proberen zeg het.. Maar dan probeer je het thuis met iemand erbij die jou goed kent ( in dit geval was het mijn moeder ) Mocht er wat mis gaan dan ben ik bij je en weet ik wat er aan de hand is.
Was niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor Ik wist niet dat dit zo schadelijk was. Het was ook meer een waarschuwing voor blowende ouders. Het kan voor ons geen kwaad, maar kinderen kiezen niet voor hersenbeschadiging en de ouders weten meestal niet dat gevolgen zo extreem zijn. Als jij buiten een joint rookt is dat niet erg. Zolang je maar geen borstvoeding geeft
Hahahahahha, ach ja...SURPRISE . Nou is het ook niet zo dat ik dagelijks knetterstoned ben ofzo. Eigenlijk doe ik het alleen in het weekend en dan rook ik niet eens een hele. Oh en eigenlijk ook alleen in de zomer, want in de winter vind ik het veels te koud om naar buiten te gaan. Er wordt bij ons in huis niet binnen gerookt, dus moeten altijd in de tuin gaan staan.
Dat weet ik. Maar wilde wel even reageren omdat hier dus wel geblowd word als de kinderen op bed liggen. Alleen dat word hier dus niet in huis gedaan. Ik heb er ook veel over gelezen en dus ook dat het door het hele huis trekt, ongeacht waar je staat/zit. Dus vandaar mijn reactie.
ik gebruik geen drugs en geen alcohol, mijn man rookt shag alleen buiten. hij drink alleen af en toe een biertje in de vakantie.
ik heb in mijn tienerjaren wel eens een hijs gehad van een joint. Dit was meer om het uit te proberen. Vind het helemaal niks en doe het ook niet meer. Alcohol vind ik soms wel lekker maar ben nog nooit dronken geweest, heb er gewoon geen behoefte aan. 3 glazen in een weekend was haast veel. Heb er nu wel steeds trek in hihi ( nu het niet mag ) En ja ik rook wel
Oh bij onbekenden zie ik dat niet?? Het gaat mij vooral om moeders die ik wél ken. Of verhalen die je hoort. Ik zie dus niet óf iemand moeder is, maar ik kom uit een klein dorp. En daar kent iedereen elkaar, dus weet de ene het niet.. Dan weet de andere het wel.
Maar daarom doelde ik ook op onbekenden Jij komt nu toevallig uit een dorp en ons kent ons maar als jij in een stad woont ( of in een andere stad bent ) Dan kun je niet aan iemand zien of die gene moeder is of niet.. ( Als jij die gene niet kent en andere ook niet ) Dus in dit geval een compleet onbekenden die niet bij jou in het dorp woont.. Of zie ik het verkeerd kan ook
Uhm tsjah, tot mijn 19e vol op gebruikt op feesten. Blowen, pillen, coke, speed, paddo's lcd. You name it. Nooit een seconde spijt van gehad, heb een geweldige tijd gehad. Dingen gezien en meegemaakt, mensen ontmoet ( mijn man ) etc. Maar nooit verslaafd geweest. Mijn werk en school heeft er nooit onder geleden. Toen was het opeens genoeg. Had het wel gezien met de rotzooi. Wij gingen samenwonen en stopten ook met roken. Nu drink ik 1 x per 2 weken eens een wijntje en thats it. Mijn man drinkt in het weekend zijn biertje. Ik vind drugs er gewoon niet meer bij horen als je kinderen hebt. Wij zijn erg burgerlijk geworden. Als mijn kinderen later eens drugs willen gebruiken, dan heb ik het liefst dat ze naar ons toe komen. Wij zijn de ervaringsdeskundigen Ik zou er ook niet een al te groot probleem van maken. Ik weet liever dat ze het doen, dan dat ze het stiekem doen.
Ik wil niet lullig doen hoor, maar hypocryter dan dit, kan toch niet?? Je schrijft zelf een stukje naar boven dat je straks helemaal los gaat op xtc pillen!! En je zegt: Ik weet zelf hoe ik geweest ben toen ik puber was.... Ik neem aan dat je nu geen puber meer bent, dus waar is het verstand dan? Want je doet nu net alsof je er alleen voor kiest als je pubert, maar ondertussen gebruik je het zelf nog steeds!! Dat kan ik echt niet begrijpen! Zelfde als ouders die gewoon binnen roken, maar oooooweee als de kinderen gaan roken. Pfff komop zeg.
Grappig dat jij ergens verstandig mee denkt om te gaan, terwijl het hartstikke verboden is. Denk je daar wel eens aan? Dat je de wet overtreed? Tuurlijk moet een moeder af en toe iets leuks doen, maar als je niks meer kan doen zonder stoned te worden voordat je de lol erin ziet..... dan is het ergens mis gegaan lijkt mij. Ik zou er iniedergeval mee naar de dokter gaan, want als ik me alleen thuis zou voelen op een feest door pillen te slikken.. Dan zou ik me zorgen gaan maken! Maar hey... ieder zn ding.
Niks hypocriet aan, in mijn puberteit ging ik het ontdekken en bedoel daarmee te zeggen dat als mijn zoon het wil gebruiken dat hij daar misschien in zijn puberteit mee in aanraking zal komen (hoop van niet) En ja ik gebruik nu 1 of 2 keer per jaar nog weleens een pilletje en nee ik vind daar niks verkeerds aan ook al ben ik moeder. En hoe jij erover denkt boeit me werkelijk geen reet want er zijn vast ook dingen in jouw opvoeding die ik hypocriet vind en er niet mee eens bent. Maar ja we zijn tenslotte allemaal mensen en die doen nu eenmaal dingen die andere afkeuren. Dus kom niet met je praat dat ik hypocriet ben omdat jij het niet kan begrijpen als iemand drinkt of drugs gebruikt. Ieder zijn ding!
Door een pilletje te slikken overtreed je de wet niet hoor, als ik word aangehouden met een pilletje op zak dan moet ik het afstaan maar wordt niet opgepakt hoor. En rij jij nooit te hard? doe jij nooit dingen die niet mogen volgens de wet?! je kan mij niet vertellen dat je volgens alle regeltjes leeft.
Weet je we overtreden allemaal weleens de wet. Denk aan te hard rijden, door een rood stoplicht lopen etc. Dat maakt een mens niet slecht. Het rare in NL is dat ik gewoon met mijn pillen naar een testcenter kan gaan en mn dope laten testen. Ik bedoelde dat met er verstandig mee omgaan. Je had even terug moeten lezen. En als je goed gelezen had, had je ook kunnen lezen dat ik nergens schrijf dat ik altijd gebruik op feesten. In mijn eerdere post staat daar ook iets over *zucht* Maar goed misschien moet jij eens naar de doktor voor je in hokjes plaats manie?
Ik vind het ook onzin dat je je kindje niet naar je ouders of andere oppas zou mogen brengen om het zelf een avondje of weekendje naar je zin te hebben. Morgen gaat mijn zoontje naar mijn ouders zodat ik met mijn beste vriend even ongestoord een terrasje of kroegje kan pakken (dan wel in de middag) en mijn vriend zijn zus kan helpen in haar nieuwe huis. Het is dan wel niet echt uitgaan, maar mag je ineens niet meer genieten van je leven als je moeder bent? Moet je maar thuis gaan zitten omdat je een kindje hebt? Ik ga niet elk weekend uit,gebruik verder niks,drink niet dus ja waarom je kindje dan niet af en toe even weg brengen...Maar eens in de zoveel tijd moet je gewoon even tijd voor jezelf en/of je partner nemen.