p.s. alcohol en andere verdovende middelen tijdens de zwangerschap vind ik wel een heel ander verhaal. Omdat als een moeder daar niet vanaf kan blijven dan is de kans ook groter dat ze het moederschap niet goed kan uitvoeren. En als een moeder niet goed kan opletten dan kan er allerlei narigheid gebeuren. (niet als reactie op de ts maar op de nieuwsberichten vd afgelopen tijd)
Tsja raar vind ik het zeker, je word eigenlijk gestraft terwijl je eerlijk bent geweest. Aan de andere kant; doe die test en laat ze maar zien dat er niks te vinden is. Ik zou er niet zo moeilijk over doen. Als mijn vk zou zeggen dat ik een drugstest moest doen zou ik em zonder pardon ondergaan. Ik heb tenslotte niks te verbergen.
Een suikerverslaafde (een vrouw met overgewicht vaak) moet toch ook de diabetestest ondergaan? Ik ben zelf vrij zwaar en durf gerust toegeven dat ik suikerverslaafd ben, en dan vind ik het belangrijk dat er gekeken wordt of het kwaad kan voor mijn nog ongeboren kind. Ik probeer het al te beperken, maar ik kan echt niet alle suiker plots bannen, dat zal ik pas doen denk ik moest ik diabetes hebben... Noem mij maar zwak of zwanger . Laat mij die drugstest maar doen, ook alcoholtest wil ik gerust uitvoeren. Zelfs een test of ik al dan niet gerookt hebben. Alles voor mijn ongeboren kind en om hem/haar zo veel mogelijk kansen te geven... En tja die diabetestest daar ben ik meer bang voor maar ook die zal ik ondergaan hoor... en als het moet omdat ik te zwaar ben, zal ik dat ook vroeger ondergaan of vaker dan de 'gemiddelde' mens. Is dat dan ook oneerlijk? Word ik dan ook gestraft omdat ik eerlijk ben over mijn gewicht... neen dat is in het belang van het kind!
Hallo allemaal, Ja, op dat moment drong t eigenlijk niet zo door, k was een beetje verbaasd en overdonderd eigenlijk. Ik denk nu had ik maar dat of dat gezegd of gevraagd, maar ja, das achteraf. Verder was het een hele fijne VK, overstappen is denk niet nodig maar k wil wel wat uitleg en vooral over of ik hier problemen mee krijg later... Tuurlijk ga ik die test doen, kom inderdaad maar op! Maar ik vind t gewoon niet leuk, ik ben geen junk, k rook niet, k dronk gewoon af en toe een drankje maar sinds k zwanger ben natuurlijk niet meer.. En drugs al sinds k met behandelingen begon niet meer. En ik snap dat coke heftig klinkt maar ik zat niet met een berg witte poeder helemaal van de wereld op de bank... Soms gebruikte ik wat, maar ik was geen junk... Blowen t zelfde. Zo nu en dan een paar trekjes, geen joints per dag... Ik kan er ook niet zo tegen als dingen mij worden medegedeeld. K ben bolwassen, je kan dingen gewoon overleggen, toch? Ik ben ergens best voor testen, dan bij iedereen, maar tuurlijk verdiend een kind maar ook moeder hulp bij verslaving of problemen. Maar k voel me nu een beetje als (ex)verslaafde behandeld en dat vind ik naar...
Ja maar jij zegt nu je suikerinname niet te kunnen beperken en met je gewicht problemen te hebben... Ik gebruik niks en voel geen verleiding iets te nemen.. Ik heb heen overgewicht maar PCOS waardoor verhoogd risico op Zwangerachapsdiabetes, tuurlijk laat ik mij testen daarop, maar daar heb ik geen invloed of controle over. T gaat ook niet om de test opzich.. T voelt gewoon een beetje rot.
Oh maar ik heb mijn suikerinname wel al beperkt. Ik heb ook PCOS. Ik wilde maar een vergelijking maken... Ik snap wel dat het rot voelt voor jou! Ik vind het goed dat je de test toch doet. Ik ben gewoon voorstander van een drugs- en alcoholtest voor iedere zwangere, dat is "eerlijker" en dan is er niemand die zich "aangevallen" of "benadeeld" moeten voelen. Ik vind het trouwens heel goed dat je eerlijk bent tegen de vk!
Bij mij hebben ze dat bij mijn bloedonderzoeken ook gedaan, maar dacht eigenlijk dat het iets standaards was, dus heb er ook verder niet zo bij stil gestaan.
Hoe weet je dat ze het getest hebben bij de bloedtest? Zeiden ze dat of stond het aangegeven op de aanvinklijst? Mbt tot het feit dat de raad v kinderbescherming gevraagd heeft of ze ook het ongeboren vrucht mogen beschermen, kan het best standaard zijn geworden.
Eigenlijk zouden ze het gewoon standaard moeten doen bij iedere zwangere vrouw. Je krijgt toch ook standaarda een soa onderzoek,waarom drugs dan niet erbij? Aan de andere kant,ik heb dus nog nooit iets van drugs gebruikt,zou dan toch ook weer van de zotte zijn dat ik bloed moet laten prikken terwijl ik die rommel nooit gebruikt heb.. Ja ik drink wel heel af en toe een wijntje,puur oo een feestje ofzo verder ook niet.
Raar! Ik kan me goed voorstellen dat je je gekwetst voelt. Altijd leuk wanneer ze denken dat je aan de drugs zit. Bij mij werd er heel erg gelet op wat ik at, ze deden net alsof ik expres weinig at omdat ik niet wilde aankomen. Omdat ik in het begin zei dat ik weinig at omdat ik simpelweg veel sliep, weinig trek had en grappend een keer zei dat het "dik worden" me tegenstond. Tegenwoordig zeg ik gewoon dat alles goed gaat en wijdt ik me verder niet meer uit. Eerlijkheid wordt niet beloont in de zwangere wereld!
Ik kan me goed voorstellen dat je je gekwetst voelt inderdaad. Hoeveel mensen hebben er wel eens drugs gebruikt, ik heb ook de nodige cocaïne en pillen op (ruim voordat ik aan kinderen begon). Gaat ook niemand aan verder, misschien had je het beter niet kunnen zeggen TS aangezien de vraag is gebruik je drugs/alcohol of rook je en niet gebruikte. Maar goed niks meer aan te doen natuurlijk, ik zou er zeker nog even een gesprek over hebben.
officieel mogen ze dit nooit zonder jouw medeweten doen! Ze hebben er niks mee te maken.. ik krijg toch ook geen alcohol test omdat ik voor mijn zwangerschap dronk? Ik vind het een heel raar verhaal. Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk en het is zelfs strafbaar om zonder toestemming een dergelijke test uit te voeren. Dit mag alleen bij vrijwillige of gedwongen opname in een kliniek. Ik zou ook pissed zijn!
Niet alles gelezen, maar dit bevestigt maar weer eens dat je bij al die vragenlijsten gewoon glashard moet liegen. Het is toch te gek voor woorden dat iemand als TO zich nu moet laten onderwerpen aan drugstests. Nu zit ze ermee, want als ze het niet doet krijgt ze ook een rode vlag. Ik zou tegen die VK zeggen dat ze de boom in kan en me verder in het ziekenhuis laten controleren wegens een vertrouwensbreuk.
Rare vergelijking. Dan zou dis iedere vrouw dok of dun die grg snoept die test moeten verplicht krijge
Dit is iets heel anders. Jouw overgewicht is werkelijk een risico voor het kind, incidenteel drugsgebruik meer dan een jaar geleden niet. Als je het beste wilde voor je kind had je moeten afvallen voor je zwanger werd. Zoals TO gedaan heeft, want die is gestopt toen ze zwanger wilde worden.
Ik heb hetzelfde gehad. Rookte wiet voordat ik van de eerste zwanger werd en drink niet. Meteen gestopt met roken en helemaal geen problemen mee gehad. Ik ben ook te eerlijk blijkbaar, want ik heb dit dus ook gewoon toegegeven en kreeg hetzelfde als jij. In eerste instantie heb ik het gewoon geaccepteerd, al vond ik het echt oneerlijk dat mensen die alcohol gebruiken gewoon met rust gelaten worden en blijkbaar betrouwbaarder zijn. Anyway. Toen ik op een gegeven moment in de wc daar in een potje moest plassen en dat opgestuurd was, kreeg ik bij mijn volgende bezoek te horen dat er iets mis was met mijn plasje en ze geen goede meting konden doen. De verloskundige liet toen nog vallen dat dit soms gebeurt als mensen het proberen te verdunnen met water ofzo. Nou, ik had er echt niks mee gedaan hoor! Ik was zo kwaad. Mijn nieuwe plasje was natuurlijk schoon. Ik heb toen besloten het zo te laten en nooit meer eerlijk te zijn over dat soort dingen. Nu ik weer zanger ben heb ik het onderwerp meteen bij mijn intake gesprek aangesneden. Mijn verloskundige (een andere dan die van het mislukte plasje) zei dat ze mijn gevoel volledig begreep en heeft het uit mijn dossier gehaald. Ze legde me verder uit dat ze begrijpt dat het vervelend is, maar dat ze dus regelmatig positieve testen terug krijgen en dat vooral het gebruik van softdrugs heel schadelijk is voor de baby. Als vrouwen positief testen dan kunnen ze hen vaak nog helpen stoppen. Over alcohol zei ze dat ze dat het liefst ook zouden testen, maar dat dit te kort te traceren is om dat effectief te testen. Zo, een heel verhaal. Ik wil maar zeggen dat het ons misschien een naar gevoel geeft, maar dat er misschien toch kindjes en vrouwen geholpen worden door die test. Het enige is dat ik het dus niet af zou laten hangen van het antwoord op een vraag bij de intake, maar gewoon iedereen gelijk zou behandelen en dus ook iedereen zou testen.
Na mijn mislukte drugstest van gister (kon niet plassen) had ik toch echt geen goed gevoel. Ik heb contact opgenomen met mijn verloskundige en aangegeven dat ik niet zit te wachten op een eeuwige stempel "probleem geval", "slechte moeder" of "junk". En dat ik daarom wil dat ze het antwoord op deze vraag uit mijn systeem halen, en dat ik ze geen toestemming verleen deze informatie aan 3de te verschaffen (dus geen elektronichepatiëntendossier en ook geen andere instanties) Ik ben direct gebeld dat ze dit heel goed begrepen en dat ze alles zullen verwijderen. Ik heb aangegeven gerust de test te willen doen en dat ze me iedere dag van het jaar mogen bellen om langs te komen voor de test, maar dat ik absoluut niet wil dat er iets over in het systeem blijft staan omdat ik niet levenslang de stempel "drugs gebruiker" wil. MEIDEN DIT KAN DUS GEWOON EN IS JE GOED RECHT!!!!! Dus zit je niet te wachten op levenslange stempel drugs gebruiker bel gewoon even met je verloskundige en geef aan dat je geen toestemming geeft voor verspreiding van deze informatie en dat je wil dat ze het uit het systeem halen!
Ha dDara, das goed om te horen. Ik heb vlg week een afspraak en vast een test dus dan zal ik t ook zeggen!! Testen mag inderdaad maar die stempel... Nee, die wil ik niet!!
Als je het beste voor je kindje wilde??? Sorry maar wie ben jij om een andere zwangere vrouw te zeggen dat ze niet het beste voor haar kind wil? Wat een arrogantie zeg. Doe lekker normaal!
Nou ja zo'n denigrerende reactie slaat nergens op. Daarbij zorg eerst voor je juiste informatie. Het kan schadelijk zijn als er sprake is van obesitas. Lees: een BMI van 30 of meer, en het risico is dan voor de moeder niet voor het kind. Pas bij extreme obesitas voor het kind... Mbt drugstest, ik vind het te gek voor woorden...