Ik heb sinds vrijdagmiddag jeuk aan mijn intieme gedeelte. Geen gekke afscheiding of geur. Sinds vandaag is het wat opgezet allemaal. Dit heb ik al eens eerder gehad na een zware ab kuur en aangezien ik nu de afgelopen 2 weken dag en nacht met tena's heb ingelopen (urineverlies door heftige hoestaanvallen), weet ik gewoon zeker dat ik een schimmelinfectie daardoor heb gekregen. Nu heb ik maandag weer een controleafspraak bij de gyn. Vraag ik nu aan hem een recept hiervoor of moet ik dit daarna nog aan mijn huisarts vragen ??
Gewoon aan je gynaecoloog vragen hoor en als je veel last hebt even de HAP bellen, je bent immers zwanger en infectie is ook weer een risico!!
Kan ik hier trouwens mee blijven doorlopen tot maandag of moet ik hiermee naar de ha post? (Eerste keer dat ik dit heb tijdens de zwangerschap dus nog een leek hier in )
Zeker bij de gynaecoloog. Het kan ook een bacteriële infectie zijn die vroegtijdige weeën kan veroorzaken namelijk. Dat Willem ze meestal uitsluiten door een kweek.
O irritant is dat!! Ik heb zelf net 2 weken geleden een kuur afgerond, daarna goed last van een ontstoken onderkantje. Dat is toen over gegaan met behulp van flora plus van bioclin ( gewoon bij de drogist te koop). Nu zit ik aan kuur 2 in een paar weken en na een dag al een forse infectie. Ik had nog canesten in huis en heb dar gebruikt, kan je ook gewoon bij de drogist halen ( dan niet de inbreng huls gebruiken!) en mag tijdens zw. Heb ik nagevraagd aan de gyn. Een schimmel infectie is overigens niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap, alleen als je gaat bevallen kan je kindje er spruw van krijgen. Maar bloed irritant is het wel!! Verder kan je overwegen om probiotica te gaan gebruiken, ter ondersteuning. Ik gebruik orthiflor original van orthica.
Zo he, hoe maak je mensen bang... Wat Franzie bedoeld is bacteriele vaginose. Dat herken je door een vislucht van je onderkantje, en viezige grijzige afscheiding. Maar ook daar hoef je niet a la minute mee naar de gyn. Bij mij dachten ze een paar weken terug hieraan maar je wordt niet behandeld tot de kweek uitslag er is hoor ( of het moet gigantisch erg zijn) dus je loopt er dan ook nog leuk 1.5 week mee door.
In de bijsluiter van canestan gyno staat dat je het alleen mag gebruiken na overleg met een arts Als ik 100% zeker wist dat ik dat mocht gebruiken had ik het vandaag al gehaald (die had ik de vorige keer na de ab kuur ook gebruikt en werkte heel goed) .
Klopt idd, daarom heb ik dat overlegd. Durfde het toen ook niet zo te gebruiken. Maar mag gewoon dus. Kan me ook voorstellen dat je dat maandag liever even zelf aan je arts vraagt.
Ja idd. Ik hoop dat het morgen nog zo is als vandaag en het dus niet erger wordt ik heb namelijk een hekel aan de hap (lange wachttijden etc.)
Ik ben gewoon naar de ha geweest na een paar dagen, ik had een ab kuur achter de rug. Toen ik mijn klachten opnoemde heeft ze een receptje geschreven voor zo'n zetpil. Ze heeft niet gekeken of wat ook, het was zo duidelijk als wat. Dat werkte super!
Ja snap ik, en als het niet heel erg is laten ze je toch wachten ben ik bang. Als je een drogist kan vinden die open is is die flora plus wel fijn hoor. Haalt de jeuk er een beetje uit. Het is een enigszins natuurlijk middel met goede bacterien wat het milieu van je vagina weer een beetje normaliseert. Dit is het: Multi-Gyn FloraPlus - behandelt vaginale schimmelinfecties - Multi-Gyn Dan trek je het misschien wat makkelijker tot maandag
Oh herkenbaar ik zit sinds woensdag aan een zware ab kuur vanwege kaakontsteking en nou begint het bij mij ook te jeuken en branden pffff... ik heb dat speciale spul liggen daarvoor mag ik dat gebruiken?
Het gaat niet om mensen bang maken...maar als de gynaecoloog toch bezocht word is dit wel belangrijk. Mijn gynaecoloog zei namelijk dat het niet altijd ruikt. Natuurlijk zijn dit soort dingen niet leuk om te lezen als je zwanger bent...maar ik persoonlijk weet liever hoe het zit dan achteraf zeggen; had iemand het maar gezegd. Natuurlijk gaat het niet direct mis. Maar het risico is er nou eenmaal wel. En ja...gelukkig is het meestal onschuldig.
Ik heb als eerste de ha gebeld en daar om medicatie gevraagd, kreeg zo'n daktarin vaginaal eitje daarna nog bij de vk geweest omdat ik een extreme druk had en ze bang waren dat de baarmoedermond misschien open stond en ik daardoor het eitje niet durfde te gebruiken. Na controle vk zag ze idd dat het rood en gezwollen was en zij gaf aan dat er een grote kans was op een schimmelinfectie en dat ik het eitje gewoon kon gebruiken.
Tja als ik de ha maandag bel kan ik waarschijnlijk die middag of dinsdag terecht en om 10.40 uur heb ik de afspraak bij de gyn. Ik zeg het gewoon tegen de gyn en dan hoor ik wel hoe of wat
Haha mijn gynaecoloog vertelde dat dit bij zo goed als alle medicatie wordt aangegeven. Gewoon omdat ze zich goed ingedekt willen hebben. Het zegt gelukkig niets over de Canesten . O ik heb sinds vier dagen ook jeuk aan mijn onderkant. Vandaag begonnen met smeren met canesten. Hier is het trouwens alleen uitwendig.
Dit inderdaad. Je bent er toch, dus gewoon even aankaarten. Wat je ook kunt doen is bij de apotheek matjes halen en deze in bed leggen en voorlopig gewoon lekker met de blote billen naar bed. Heb je een hoestbui dan is zo'n matje zo vervangen. Maar dan broeit het niet zoals met verband. Hopelijk ben je snel van je klachten verlost RoGiJuLi.
Ik heb 2 dagen geleden de canesten 1 tablet gebruikt en ben er nu al van af! Ideaal! Heb ook niet zo'n last van irritatie en zwelling, wat ik met daktarin vaak wel had. Vanaf vandaag de flora plus gebruiken ( moet nog 4 dagen door met de antibiotica) en dan hoop ik de truc gevonden te hebben om niet weer zo'n last te krijgen. Misschien hebben jullie er ook wat aan