Druiven eten zonder tandjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMarije, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hallo allemaal!

Mijn ventje is nu ruim 7,5 maand en ik ben wat uitgekeken op de standaard fruitsoorten als appel, peer en banaan. Ik wil een keer druiven gaan proberen, alleen hoe? Hij heeft nog geen tandjes, dus kan ze zelf niet doorbijten.
    Moet ik het velletje eraf halen en zo ja, hoe?

Liefs!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb dat in het begin wel gedaan, velletjes peuteren. Als je geluk hebt kun je ze eraf krijgen door bovenop een kruisje te snijden, en dan die stukjes vel eraf te pellen. Al bleef er bij mij ook weleens een klein stukje vel zitten.
    Ooit gehoord dat iemand ze in 4-en sneed, en dan als een appel schilde. Was echt veel werk, voor zo'n klein rotdingetje ;)

Maar aangezien mijn jochie ze toch niet zo graag at, heb ik maar even gewacht tot hij iets ouder was.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik gaf ze gewoon met vel en doormidden gesneden. Ging heel goed. Maar mijn zoontje at wel al vroeg stukken voedsel. Ze kauwen gewoon met hun kaken.

Mango zou je ook kunnen geven, is ook lekker zacht. Mijn zoontje is er dol op.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik sneed ze ook met vel doormidden. Ging hier prima :)

5. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    ik haal het velletje eraf, gaat best makkelijk, gewoon met een aardappel schil mesje bij de kant waar de druif aan het steeltje heeft gezeten en dan kan je in een paar keer het velletje eraf halen

6. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Mijn ventje is nogal een zeurpietje met stukjes enzo, hij haalt vaak 'enge' dingetjes eruit. Ik heb ook druifjes geprobeerd, en hij vindt het wel lekker, maar het velletje spuugt hij weer uit...Had ze ook doormidden gesneden. Als de druiven straks wat groter zijn ga ik ze ook ontvellen. Hij gebruikt trouwens rozijntjes als kauwgompje, kauwt er een poos op en dan, ploep komt tie er weer uit. Hij durft het op de een of andere manier niet door te slikken...;)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bedankt voor de tips! Ik ga het denk ik maar gewoon een keer proberen. Als het dan niet lukt met velletje, kan ik altijd de velletjes eraf halen of de velletjes van de vloer rapen als Lucas ze uitspuugt :D! Hij kan trouwens ook al goed stukjes eten, dus dat scheelt. Alleen die taaie velletjes kreeg ik de kriebels van...

@antje 77: ik heb gisteren voor het eerst mango geprobeerd, ging erg goed en Lucas vond het ook erg lekker!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier bij de oudste twee in het begin door de midden gesneden, maar bij de jongste meteen vanaf dat ze druiven kreeg gewoon zo gegeven. Is altijd prima gegaan ;)! En nee ze hadden toen nog geen van allen tandjes :D!

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier ging dat zonder tandjes ook heel goed hoor, wel doormidden. Maar je moet eens weten hoe sterk die kaakjes zijn, stop je vinger er maar eens tussen.;)

Deel Deze Pagina