"gewone"melk

Discussie in 'Voeding' gestart door tanjax11, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hoe oud was jullie kindje toen jullie met gewone melk begonnen>

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb Gijs vanmorgen voor t eerst wat gegeven, een flinke scheut foor de volle yoghurt heen, zodat dat wat dunner word en uit een gewone beker drinkbaar..

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Met 11 maanden ongeveer. Wel gelijk vanaf dat moment vitamine D druppels geven.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier ook met 11 mnd en inderdaad vanaf toen ook vitamine d erbij gegeven.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik mocht vanaf deze maand oefenen met gewone melk. hij krijgt nu 2 flessen opvolgmelk en een beker 120 gewone melk

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier vanaf 9,5 maand. Ze wilde toen geen bv meer, en kv weigerde ze. Maar niet uit een fles want ook dat wilde ze niet, maar door de pap en s'avonds kreeg ze aarbeimelk. Met vitamine D trouwens, maar dat kreeg ze al.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vanaf dat hij 1 was, maar hij vindt het niet zo lekker helaas, dus meng ik het nu half om half met opvolgmelk nr. 3

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 11 maand, en dan in een maand langzaam over.. Ons CB was ook strikt tegen melk voor de 11 maanden. Toen ik met 10 maanden zei dat hij heel af en toe wat karnemelk gaf, keek ze alsof ik hem vergiftigd had ;)

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Vanaf een jaar geloof ik. Ik herinner me dat we nog opvolgmelk mee hadden op vakantie dat jaar, toen Sverre 11 maanden was. Thuis zijn we toen over gegaan op gewone melk. Eerst een tijdje volle maar al snel halfvolle.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

raar hoor die CB's :). hier mocht ik juist beginnen met 1 beker gewone melk zodat ze het leren drinken omdat ze het vaak niet willen leren drinken als ze +1 zijn.
    hij lust het niet behalve als ik het warm maak en dan nog kijkt ie raar. heb nu nog 3 pakken opvolgmelk en als die opzijn ga ik over op gewone melk.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij zo met 9 a 10 maanden. Bij de boterham krijgt ze dan melk en smorgens maak ik brintapap met gewone melk.
    Ook hier gaat er als regelmatig karnemelk in de fles hoor, ze was nog geen eens een half jaar toen ze al slokjes karnemelk wilde (uit de beker van papa willen drinken ;) )
    Vitamine D krijg je hier in Duitsland standaard voorgeschreven.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik weet het nog niet. maar voorlopig nog niet in ieder geval. we zijn vanmiddag overgestapt van hypoallergeen naar gewone opvolgmelk. we hebben geen melkproduckten gegeven to zijn eerste verjaardag die was vrijdag en nu was zijn pak voeding leeg. ik ga nu beginnen met gewone opvolgmelk daarna yohurt en kwark en gewone kaas en pas daarna ergens ( denk eerst nog peutermelk misschien ) melk. melk geeft vaak de grootste problemen. bij mezelf in ieder geval wel.

13. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ik ben nu het laatste pak fv bezig. Heb hem vorige week een bekertje lauwe gewone melk proberen te geven, maar hij wilde dit niet. Ik hoop dat hij het snel wel wil!

14. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben met 11 maanden begonnen met het idee van, dan kan ze er vast aan wennen, nou mevrouwtje vond het heerlijk.:D Het pak opvolgmelk was bijna op en dat was maar goed ook, want dat kreeg ik er bijna niet meer in. Ze drinkt het nog heeeel graag.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Juist karnemelk mag al vanaf 6 maanden! (net zoals yoghurt)
    Hier gewone melk met 11 maanden. Met 12 maanden waren we helemaal om. Hij vond het gewoon lekker (volle melk)

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Weten jullie dan ook waarom? Karnemelk en yoghurt mag wel, terwijl dat toch ook koemelk is! Wat zit er dan in gewone melk dat "slecht" zou zijn?

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    gentle dat heeft met de allergenen te maken. yohurt heeft een andere zuurgraad. ( helemaal precies weet ik het ook niet meer ) maar dan nog blijft het inderdaad koemelk dus voorzichtigheid met kma blijft geboden. ikzelf heb ook kma maar mag wel kwark van almhof en yohurt van bepaalde merken. de grootste problemen onstaan bij de gewone melk.

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoe geven jullie de gewone melk? Nog gewoon in een fles?

En ga je dan langzaam over op alleen maar gewone melk, of gaf je daarna nog lang opvolgmelk?

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De leeftijd waarop ze 'gewone' melk gaan drinken, mogen ze zelf bepalen. Wij geven enkel borstvoeding en kunstvoeding (kv gemaakt van koeienmelk idd maar flink bewerkt), tot de leeftijd waarop wij vinden dat melk geen toegevoegde waarde meer heeft. Als ze later wel koeienmelk of melk van andere diersoorten willen drinken, is dat hun keuze, de leeftijd, geen idee ;)!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Aangezuurde zuivel heeft een andere eiwitstructuur. Kaas is gemaakt van volle melk en heeft een gewone eiwitstructuur en zou ik pas introduceren op het tijdstip dat je ook melk gaat geven.

Deel Deze Pagina