Heyhey, Het onderwerp zegt het al. Hoe wassen jullie druiven? Heb er zown zin in, daarom twee bakjes gehaald aangezien appels me momenteel tegen staan. Maar hoe was ik ze goed zodat er geen risico's meer zijn?
Druiven.. Wat voor risico zit hier aan dan? Druiven uit de supermarkt eet ik sws erg weinig.. Zitten wel errug veel pesticiden op helaas.. En als je wilt weten wat voor invloed dat heeft tijdens zwangerschap en voor kinderen dan kun je miss de aflevering van zembla terug kijken.. Over hormoonverstorende stoffen..
Verbaas mij dat sommige mensen druiven niet wassen. Ze worden bespoten en met plukken hebben andere mensen met hun handen aan de druiven gezeten. Niet echt fris dus.
Ik kijk niet zo nauw, beetje zand schuurt de maag.. en wellicht andere mensen met vieze handen? Misschien ben ik daarom eens i n de 4 jaar ziek ipv ieder half jaar. Goed vi or immuun systeem hihi
wat doe ik dan verkeerd? neem het meestal ook niet zo nauw maar ben wel vaker ziek dan jij.. wel 1x per 2 jaar!!
hou het bakje even onder de kraan en gooi dat een paar keer om. ga ze in ieder geval niet per druif wassen ofzo mij teveel werk.
Woow meer reacties dan ik dacht. Ik moet misschien minder precies zijn. Op internet lees je zoveel rare artikelen over pesticiden, alleen kun je die er niet afwassen die zitten er in. En ze komen uit Egypte dus ik dacht... Hmmm hoe is de regelgeving daar omtrent pesticiden. Maar als jullie ze gewoon na simpel wassen eten, moet ik dat ook kunnen. Ben na drie miskramen alleen zoo bang dat het door mijn nalatigheid mis kan gaan 😳, dus vandaar mijn vraag. Bedankt voor de antwoorden!
Ik zit in het meerdere miskramen topic en daar hoorde ik wel eens dat je fruit of groente ook met azijn kunt wassen. Ik kan me je zorgen voorstellen hoor. Google het anders even over dat azijn
Misschien niet alles, maar wel een deel. Ik neem ze tussen mijn handen onder de stromende kraan en dan wrijvend wassen.
Geimporteerd van egypte? Verkocht hier in NL. Onder onze voedingsvoorschrifte, en regeltjes.. Ik zou me niet te bang maken.. Men lijdt het meest van de pijnen/ angsten die men vreest... Gezond verstand doet heeel veel. Zo, en nu eerst een alcoholvrij biertje een een gepasteuriseerd frans kaasje derbij! MJAMMIEJ!
Heb je gelijk in bjanc. Krijg je dan niet een azijn smaak conejita? Juist het zoete van druiven is zo lekker haha Maargoed bedankt voor de tips! Goed wassen en gezond verstand idd dat is wel zo praktisch