Hier ook niet al te moeilijk hoor, idd gewoon even snel afspoelen onder de kraan. Op de markt krijg ik altijd ongewassen fruit om te proeven. Ach, overleef ik elke keer weer. TS, je krijgt echt geen miskramen van het wel of niet wassen van je druiven. Heb je al onderzoeken gehad?
Snap er niks van, mijn verloskundige heeft mij druiven tijdens de zwangerschap afgeraden omdat druiven gaan gisten in je maag en dat er dan alcohol ontstaat...
Een oplossing maken van 9 delen water en 1 deel azijn en daarin wassen. Zo doe ik met al het fruit en bessen beschimmelen daardoor ook nog eens minder snel
Ja dus dat haha Dus toen ik deze topic las dacht ik " snap er niks van ".... Ik eet dus al maanden geen druiven meer omdat de verloskundige het afraadt.
Dat meen je niet...! Wel cool dat je een eigen wijn-fermentatie-installatie in je buik hebt maar volgens mij is dat echt onzin hoor. In rijp fruit zit sowieso een beetje alcohol maar dat kan echt geen kwaad. Lekker druiven eten
Haha, was zostraks bij de AH en gooide een bakje druiven in m'n kar die in de bonus zijn en moest meteen weer aan je denken Jennifer Rare VK heb jij, haha!
Leg alle fruit tegelijk in een grote bak/emmer Of zo veel als je wilt eten in een klein bakje Giet er een beetje natuur azijn over heen, en vul de bak vervolgens met water. Er moet voldoende water in, fruit moet onder zitten Laat het nu in trekken 10minuten is voldoende langer kan ook geen kwaad 30minuten ongeveer Vervolgens het water er uit gieten ofcourse En een aantal keer omspoelen met water Geen zorgen je proeft niets van het azijn als je het goed omspoelt. Nu kan je het lekker schoon gaan eten! Of als je al je fruit tegelijk hebt gedaan leg je alles op een theedoek en laat je het water wat afdruipen, vervolgens in je koelkast of fruitmand lekker schoon en fris. -