Even een vraagje in Hart van Nederland of 4 in het land werd afgelopen week een groenteman in Wassenaar geinterviewd en die zei dat een vrouw in het kraambed geen druiven mag eten. Daarom in de fruitmand voor Maxima geen druiven, maar kan iemand me vertellen waarom je in het kraambed geen druiven mag eten?
Mischien doelde diegeen op een verhoogde kans op krampjes bij het eten van druiven. Dat is tenminste het enige wat ik kan bedenken. Ook in de kraamweek worden druiven gegeten, maar zoals velen zeggen alles met mate. Kwebbel
Dit is voor vrouwen die borstvoeding geven! Mij werd in het kraambed ook druiven afgeraden, net zoals sinaasappels, deze kunnen te scherp zijn voor de darmpjes van het kindje!
Sinaasappels kan ik me nog wel voorstellen, maar druiven vind ik persoonlijk heel zacht en zoet... Raar hoor.. Maar 't zal wel zo zijn!
Ik heb laats een lezing gehad van een wijk/kraam verpleeg kundige over voeding/slapen en zindelijkheid. Zij vertelde dat tropische vruchten niet bevorderlijk zijn voor de darmwerking (dus bij BV en fruithapjes) van de baby. En het zou ook meer kans op allergieen veroorzaken. Ik maak me er niet al te druk om, voor zover ik weet is er nog niemand dood gegaan door het eten van druiven, dus...