gewone melk drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door jantina, 14 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Mijn vraag zegt het al...

Vanf wanneer gingen jullie over op gewone dagmelk?

Groetjes Jantina

2. Mamadanii

Mamadanii Lid

28 okt 2007
    13
    0
    0
    Secretaresse
    Hilversum
    Mijn zoontje, nu 3,5 jaar, heb ik nog tot 3 jaar een fles poedermelk gegeven 's morgens, pas sinds een half jaar ongeveer ben ik over op de gewone melk. Hij vond het ook helemaal niet lekker eerst, dus ....
    Daarnaast vond ik het wel prettig om te weten dat hij met z'n fles 's morgens al een behoorlijke dosis binnenkreeg van de benodigde vitaminen en mineralen enzo.

Lekker je eigen gevoel volgen!

MamaDanii

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vanaf dat Eliza 1 jaar werd heb ik geen poedermelk meer gekocht.

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben iets voor de eerste verjaardag overgegaan op gewone melk. Het pak Friso was toen op. Emme vond het prima en had geen moeite met de overgang.

Pim

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb dit toevallig gister ff op t cb gevraagd. T advies luidt zeker tot t 1ste jaar opvolgmelk te geven.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met een jaar eten ze (als het goed is) volledig met de pot mee en krijgen ze daardoor alle nodige vitaminen en minaralen via hun voedsel binnen (met uitzondering van vitamine D). Daardoor kun je vanaf een jaar gewoon overstappen op dagverse melk. Met Milan ben ik begonnen met volle melk, na een half jaar ongeveer ben ik overgestapt op halfvol. Met Misha ga ik het weer precies zo doen...

Ik heb altijd het idee dat je de kas van de melkpoeder fabrikanten lekker aan het spekken bent, als je doorgaat met bijvoorbeeld peutermelk. Volgens het cb hier is het echt niet nodig, dus waarom zou je het dan doen?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is het advies van de fabrikanten ja, die flink de CB's 'bijscholen'.

Kinderen die geen verhoogde kans op allergie hebben en die gewoon gevarieerd eten hebben geen opvolgmelk nodig.
    Vanaf een maand of 9 mogen ze met gewone dagmelk beginnen, in het begin aangelengd met wat water. Tegen de tijd dat ze jarig zijn is opvolgmelk echt zonde van je geld. En vaak ook een belemmering voor een kind om goed te eten. In opvolgmelk zit namelijk extra zetmeel om het verzadigend te maken, hierdoor zitten ze snel vol en eten ze minder andere dingen.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin heeft n verhoogde kans op allergie en eet qua bijvoeding prima. Ikzelf ga dit wel geven dus tot t 1ste jaar. En t 'spekkenvalt wel mee hoor verhoudingsgewijs maakt t niet zo gruwelijk veel uit (kruidvatvoeding 5,79). Dus om geld uit te sparen, daar hoef je t niet voor te laten.

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier op het cb zeggen ze ook tot 1 jaar opvolgmelk geven.

Ik heb echter ook aan een vriendin van mij gevraagd die de opleiding tot verpleegkundige volgt wat er nu op shool geleerd word.
    Haar is geleerd dat te vroeg opstarten met mekproducten lactoseintolerantie kan veroorzaken.
    Maar tegelijkertijd staat in haar boek kindergeneeskunde dat je vanaf 6/9 maanden kunt beginnen met zuivel.

Dussssss, lekker vaag allemaal.
    Mijn man en zijn moeder zijn beiden wel allergisch voor van alles maar voornamelijk stof/katten/huismijt. Geen voedsel. Dus ik vind het lastig.

Ik denk ook dat het financieel niet zoveel uitmaakt.
    Dus ik denk dat het een persoonlijke beslissing is en er niet 1 goed antwoord is, helaas....

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik stap vanaf 1 jaar over op halfvolle melk. Heb ik bij de meiden ook zo gedaan.

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier rond 11 maanden begonnen met halfvolle melk
    hij wou ook geen opvolgmelk meer

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lactose-intolerantie bij vroeg zuivel lijkt me stug. Lactose is een van de hoofdbestanddelen van moedermelk en kunstvoeding.

Voor aanleg voor een allergie maakt het niet uit of familieleden nu een voedsel-, een luchtweg- of een contactallergie hebben. Het gaat erom dat bij allergieen van alle soorten in de familie een atopische aanleg hoogstwaarschijnlijk aanwezig is. En bij voldoende prikkeling met allergenen kan die aanleg zich ontwikkelen in allerhande soorten allergieen.

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben bij chris ook na 1 jaar over gegaan op gewone melk, veel goedkoper. Het cb gaf wel het advies om tot en met 4 jaar elke dag extra vitamine d te geven, ik doe de druppels gewoon door zijn gewone melk zo krijgt hij toch alles binnen.

14. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik ben met finn eerst begonnen met kleine slokjes om te kijken hoe hij er op reageerde. Zo rond 9 maanden, nu krijgt hij nog 1 fles opvolgmelk als hij na bed gaat, de pap wordt 's ochtends met melk aangemaakt.

15. sim

sim Niet meer actief

ik ben ook langszaam aan mijn zoontje aan halfvolle melk te laten wennen, maar echt van harte gaat het niet. ik gebruik savonds nog de goedenacht poeder en heb nog de peutermelk van nutrilon staan, hij vind het erg lekker en ik geef hem dit liever dan die pyjamapapjes, dat laatste zit volgens mij veel suiker in waardoor hij extra actief word, en daar zit ik savonds niet op te wachten aangezien hij snachts al zo slecht slaapt

over dat bezuinigen en spekken naar de melkpoederfabrikant, ik zal zeer zeker niet bezuinigen op voeding voor mijn kids.
    ik wil hem best gewone melk geven, maar vind het ook nog een prettig idee dat hij wat extra vitamines krijgt van poedermelk. betwijfel of ik het tot zijn derde jaar zal geven, maar wil er toch zeker nog een half jaartje mee door gaan.

16. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    wat is jou ervaring met de goedenacht poedermelk sim?
    gewoon ff nieuwschierig;)

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hola, nu doe jij net voorkomen dat ik bezuinig op voeding voor mijn kids. Waarsschijnlijk is dat niet je bedoeling (hoop ik ;) ), maar zo komt het wel over...Persoonlijk vind ik het gewoon onzin om poeder/peutermelk te blijven geven na 1 jaar, omdat het gewoon niet hoeft. Je kind eet dan alles en krijgt ruim voldoende vitaminen/mineralen binnen bij een volledig voedingspatroon. Je kan ook teveel van het goede geven, heb je daar ook al eens over nagedacht?

Als het zo zou zijn dat je met 1 jaar op gewone melk over mag, maar dat het beter zou zijn om door te gaan met peutermelk, zou ik er geen 2x over na denken en het gewoon geven...Maargoed, kan er lang en breed over praten, iedereen moet doen wat goed voelt, toch?

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die extra vitamines in kunstvoeding worden schromelijk overdreven hoor. Een kind dat gewoon gevarieerd eet heeft echt voldoende aan wat er in de gewone zuivel zit. En als je je zorgen maakt kun je altijd nog aan de multivitamine. Dat is een stuk voordeliger dan melkpoeder.
    Meer geld uitgeven aan voeding wil niet zeggen dat je meer over hebt voor je kind. Moeders die minder geld uitgeven hebben evenveel over voor hun kind, en hebben hooguit geen zin in onnodige kosten (en wie heeft dat wel?)

19. sim

sim Niet meer actief

nee loetje dat is zeker niet mijn bedoeling om dat zo over te laten komen ;) , ik zeg alleen voor mezelf, dat ik dus niet als reden om te bezuinigen op gewone melk zou overstappen, ten eerste lust hij het nog niet, en ten tweede geeft het mij gewoon een rustig gevoel dat hij wat extra's krijgt op deze manier.

en dirksmama, ik heb nergens gezegd dat als iemand bewust bezuinigd op kindervoeding dat die dan minder om zijn kind zou geven. :(

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    vroeger hadden ze ook gen nr.3 voeding of dreumes melk oid.
    Ik heb er over gedacht om door te gaan met poedermelk maar ben toch overgestap naar half volle melk. de poeder wordt steeds minder en de melk meer.
    En over lactose intolerantie, dan moeten er ook geen toetjes oid gegevn worden want daar zitten ook melk producten in.

Deel Deze Pagina