hai! ik ben sinds week6/7 continue misselijk en echt alles geprobeerd...gister had ik zin in wat zoets en pakte bij kruitvat een rol dextrose aardbei geloof ik (soort dextro kruitvat merk) ik merkte zodra ik op zo'n snoepje zoog ik er echt stukke minder last van had en zodra het op was heerste de misselijkheid meteen... maar in circa 1.5 tijd dus zo'n rolletje weggezogen...dit kan toch niet gezond zijn heel dag suiker naar binnen werken? suiker voed kankercellen alles...ik ben echt bang dat ik de foetus zo heel ongezond voed..maar die misselijkheid maakt me echt wanhopig....ik ben al een maand uit balans en lig heel de dag op de bank..kan niet eens koken en poetsen......help.....wat moet ik met deze verleiding!
bedankt voor je reactie...ik heb het al voorgeschreven gekregen maar helpt helaas niet dus vind het lastig..misschien 1 rol per dag maximaal..ga ook eens voor harde snoepjes met druivensuiker kijken misschien doe ik daar langer mee...want dit is ook niet gezond wat ik nu doe
Of zuurtjes proberen..? Die zijn er vast ook wel suikervrij, hielp bij mij ook om ergens op te zuigen/iets in mijn mond te hebben.
Ik zou toch echt dringend opzoek gaan naar iets anders want een rol druivensuiker per dag is echt niet goed voor je. Druivensuiker ook wel glucose doet ook echt je bloedsuikerspiegel stijgen, dus kan je met een verhoogde bloedsuikerspiegel gaan rondlopen wat weer voor andere nare bijwerkingen kan zorgen.
bedankt voor de tip! ik zal eens rondneuzen..of ze dan ook nog aspertaam vrij zijn is het zeer welkom!
ja je hebt gelijk...het is zo verleidelijk als je zo misselijk bent...maar ik weet dat het heel slecht is eigenlijk...ik ga kijken voor alternatieven
Idd misschien helpen andere zuurtjes oid? Aan de andere kant, de gyn zei tegen mij: Al heb je alleen maar zin in marsen, dan eet je marsen. Nou had ik helaas zelfs geen zin in marsen heel veel gespuugd en afgevallen, de misselijkheid maakte mij inderdaad ook wanhopig. Sterkte ermee!
vervelend zeg..gelukkig kun je nu genieten van het doel van die belabberde tijd! ik heb vrijdag weer een echo dus ga het dan ook even overleggen met mijn vk..maar ik kan deze verleiding helaas niet weerstaan vrees ik want zo uit balans zijn kan ook niet gezond zijn voor de baby lijkt me...maar ga zeker op zoek naar alternatieven
Ik heb 22 weken lang gespuugd en vooral cola en vette hap bleef binnen. Voelde me enorm schuldig maar de verloskundige was er vrij duidelijk over; als dat erin blijft dan eet je het toch lekker. Ik heb wel in de gaten gehouden dat het niet over de top werd en soms dan maar leven met spugen.. maar ik luister vooral naar wat mijn lichaam aangeeft dat het wil en niet wat 'moet'. Sinds ik geen tonnen ben aangekomen blijkt mijn lichaam enorm goed aan te kunnen geven wat ik wel of niet nodig heb. Kan zo zijn dat als je 2 dagen dextrose hebt gehad, je daarna verzadigd bent en je lichaam het niet meer wil. Zo ben ik over gestapt van rookworst naar croissant naar frikandellen en toen druiven... Ja geen gezonde dingen maar de kleine doet het goed en ik ben niet elk uur aan het kotsen.
pff 22 weken is lang zeg..dan vraag ik me af wrm hebben sommige vrouwen die pech...het hormoon moet dan toch allang weg zijn? hoop echt dat het mij niet overkomt..sorry dat ik het zo zeg hoor.. tja eerlijk gezegd neem ik het nu ook maar omdat ik het echt niet trek me zo te voelen...als ik een weekje ziek ben kan ik nog meer als nu...ik probeer het dus wel in de gaten te houden dat ik het niet heel de dag doe...maar zonder trek ik het niet! purk bedankt voor het doorgeven ga het toch nog proberen dan weer you never know! wordt er wel suf van hoor...maargoed beter dan misselijkheid
Als de emesafene niet werkt, dan weer terug naar de huisarts! Ze kunnen ook primperan voorschrijven (als ie moeilijk doet moet je ze even op het protocol van de NHG wijzen voor zwangerschapsmisselijkheid).
oke..ik probeer de emasefane nog deze week als dat niet helpt bel ik de huisarts weer...bedankt voor de tips dames
Tips voor de emesafene: neem het goed verdeeld over de dag, niet alleen als je misselijk bent. Probeer er genoeg bij te drinken. Als je morgen eind van de dag nog niets merkt dan kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat het niet gaat werken. Emesafene heeft niet zo'n lange tijd nodig om iets te gaan doen.
harstikke bedankt voor de tips Rosao ik moet het volgens de verpakking voor het slapen agan en 's ochtends innemen..volgens mij werkt het echt niet dus ga toch weer bellen denk ik
Bij mij hielpen de preggie pops goed; dat zijn lolly's op basis van aromatherapie, essentiële oliën en natuurlijke ingrediënten. Alleen... als ik de ingrediënten nu bekijk vraag ik me af of het echt wel zo natuurlijk is. Alle natuurlijke ingrediënten: Suiker, Glucosestroop, Citroenzuur, Natuurlijke aromas, Toegevoegde kleurstoffen Hoezo is suiker en glucosestroop natuurlijk? En welke natuurlijke aroma's zijn dat dan? En toegevoegde kleurstoffen lijken me nou ook niet echt natuurlijk, al zou dat evt. nog wel kunnen als ik zou weten wat die dan zijn. Maar het helpt wel Ga er misschien binnenkort ook weer moeten bestellen maar vooralsnog voel ik me veel beter dan de vorige keer (incl. ziekenhuisopname) dus ik hoop dat ik het deze keer zonder kan (en zonder primperan).
Maf toch heh, dat je voor zover je überhaupt ergens zin in hebt dat dat meestal ongezond is. Maar na alle verhalen ga ik me daar geloof ik maar aan over geven ipv geforceerd gezond te eten.. Ik voel sinds paar dagen ook hondsberoerd en ineens kreeg ik zin in van die citroenballen van napoleon .. Dat hielp even maar die staan me nu ook onwijs tegen...
echt lastig..ik zit bijna op week 12 en het lijkt nu met vlagen minder te worden maar heb nog steeds veel van die beroerde momenten en weinig energie...die preggiepops i dunnow wat ik ervan moet denken..is absoluut niks natuurlijks ana die ingrediëntenlijst...citroenzuur is volgens mij zelfs een schuilnaam voor E621 dus vertrouw dat niet hoor..ik denk dat t helpt omdat je op iets zoets zuigt en dus maagzuur aanmaakt...bij mij helpt dat nog het beste...gelukkig was mijn glucosewaarde 4.4 was echt bang dat het hierdoor te hoog was!