Hoewel de druivensuiker natuurlijk niet goed is voor je bloedglucose, blijft deze ook wel laag als je er genoeg water bij blijft drinken.. Of dat bevorderlijk is voor je misselijkheid is weer een ander verhaal. Emesafene werkte hier ook niet, primperan werkte perfect. Mijn verloskundige vertelde me dat ik gewoon moest eten wat er in bleef, wat het dan ook was! En inderdaad vette happen bleven beter zitten dan een boterham. Inmiddels nu sinds week 14 van de misselijkheid af en kan ik weer 'normaal' eten, hoewel ik een enorme voorkeur voor gezonde dingen. Probeer het aan te kaarten bij je verloskundige, en inderdaad kijk naar alternatieven. Maar als de druivensuiker voor jou goed werkt, max 1 rolletje.. gepaard met veel water drinken.. die zorgt ervoor dat je bloedglucose dan weer daalt. Je kan ook je bloedglucose een x laten meten bij de huisarts, want misschien is die gewoon aan de lage kant en vraagt je lichaam erom..
Wat vervelend voor je die misselijkheid! Ik had het ook heel erg vanaf week 5.. Hoopte dat het met 10/12 weken beter zou worden maar helaas.. Toen was ik echt bang dat ik er de hele zwangerschap last van zou blijven houden. Maar vanaf 15 weken is het toch echt vrij ineens stukken minder geworden, echt een verademing zeg! En tot op heden is dat zo gebleven gelukkig. Hopelijk gaat het bij jou ook gauw over! Ik nam ook wel eens dextro energy, hielp bij mij vooral tegen duizeligheid, daar had ik ook veel last van. Maar wat je zegt een hele rol per dag wil je ook liever niet. Overigens zei ook mijn gynaecoloog dat ik gewoon moest eten wat erin bleef, ook al was dat niet het meest gezonde. Het is echt heel verschillend per persoon wat helpt bij misselijkheid, maar bij mij hielp banaan nog het beste. Misschien het proberen waard als je dat nog niet gedaan hebt? Of misschien van die doosjes met rozijntjes, das ook niet ongezond. Emesafene deed hier ook niet veel, Primperan hielp wel een beetje. Veel succes en hopelijk gaat het gauw beter!!