Onze kleine meid is over 5 dagen alweer 6 maand we zijn al begonnen met of groenten of fruit op 1 dag .. Ze krijgt dit op Rapley methode dus er gaat nog niet zo heel veel in haar mondje ... Al merk ik wel dat als ik haar na haar fruit of groenten voed ze korter drinkt ... Over 2 weken ga ik groenten en fruit op 1 dag geven al heb ik nog geen idee hoe ik het precies ga aanpakken ... Hoe was jullie schema met bv en bijvoeding en voeden jullie voor of na de bijvoeding, tussen bijvoeding in ??
Hier met 6 maanden begonnen met groente en 2 weken later met fruit erbij. Dus toen kreeg ze én fruit én groente. Groente kreeg ze gelijk met ons avondeten. Hier deed ik het tussen 2 voedingen in, anders werd het spugen maar hier dronk ze er niet minder om, ze vroeg juist 's nachts extra. Ze heeft hier een tijdlang tegen 17u een voeding gehad na een slaapje en dan aten we tussen 17.30-18.00u. Als ze wakker was en wij aten een boterham, kreeg ze ook een broodkorst, dit heb ik met 7 maanden uitgebreid naar een boterham met margarine. BV ging hier gewoon op verzoek, brood en groente op tijden dat wij dat ook zelf aten en fruit ergens tussendoor. Als je wilt voorkomen dat je productie erg achteruit hobbelt, zou ik eerst de borst geven en daarna bijvoeding. Of bijv. een uurtje later. Hier ging ze van 5 naar 8 voedingen dus daar heb ik me niet druk om hoeven maken.
Miriam at vanaf het begin alles mee, en ze at als wij aten (ontbijt, lunch, avondeten), met snackjes tussendoor. De borst krijgt ze als ze erom vraagt, nu zo'n 3x per dag en 1 nachtvoeding (momenteel vaker omdat ze een oorontsteking heeft).
Geen vast schema hier. Ze zat vanaf de 6 maanden bij elk van onze maaltijden mee aan tafel en at (ontdekte) in de mate dat het mogelijk was (cfr. voedselintroductieschema Kleintjes, wat we ruwweg volgden) wat wij aten. Voor elke maaltijd legde ik aan, dronk zij wat ze wilde. In aanvang quasi nog hele voedingen, gevolgd door spelen met het eten en nadien nog een slokje borst. Gaandeweg dronk ze minder borst voor de maaltijd, ging ze meer eten van de vaste voeding en spoelde ze door met nog steeds wel wat borst. Mijn wens is dit met onze jongste ook weer zo te doen. Nog een weekje of 7 en dan gaan we van start
Mijn dochter eet sinds kort ook groeten en fruit en zij heeft een redelijk ritme. 7 uur bv 11 uur fruit 12 uur halve boterham (sinds deze week) 14 uur bv 17 uur groentepotje 4mnd (ze wil echt geen verse groente, helaas) 19 uur bv Uiteraard wijkt het soms wel een beetje af, maar dit is haar schema globaal.
ik voedde met 6 maanden 's morgens en 's avonds volledig met bv en daarna bv na iedere vaste voeding. doe ik nu nog
Wat wij hier (7 maanden, nu 1 maand bezig met bijvoeding op rapley manier) ongeveer doen: Wakker worden: borst Aankleden en opstaan: boterham Ochtendslaapje: fruit Lunch: borst, soms stukje brood/fruit/komkommer oid. als ik eet Middagslaapje: rijstwafel, of iets anders zie hierboven. Of niets. Late middag: Borst Avondeten: Groente Voor het slapen gaan: borst. In tijden is dat ruwweg: 7.00: borst 7.30: brood (eet hij nog niets van, geven we nu een paar dagen) 9.00: slapen 10.30: fruit 12.30: borst 13.00: brood / fruit / komkommer / tomaat of niets 14.00: slapen 16.00: rijstewafel / fruit oid of niets 17.30: borst 18.30: groente 19.00: borst 19.30: slapen
Dennis eet nu sinds een weekje rond 10.00 uur 's ochtends een fruithapje en dat ging na een dag of 3, 4 helemaal geweldig dus toen zijn we begonnen met groente (gewoon rond etenstijd 's avonds) en dat gaat nog niet zoals het moet, maar dat houden we stug vol natuurlijk. Zodra dat beter gaat, gaan we verder met de volgende voeding, dus een boterham tussen de middag. Voor de rest nog gewoon borstvoeding, ook na de vaste voedingen leg ik hem nog steeds even aan zodat hij nog pakt wat ie nodig heeft. Bij het fruithapje is dat al bijna niets meer en dat kan ik dus binnenkort vervangen door wat water of sapje of iets dergelijks. Ik wilde perse niet teveel in één keer veranderen omdat Dennis echt wel last van z'n darmpjes kan hebben dus langzame gewenning voor hem beter is (ook advies van CB). Wel probeer ik soms 's avonds ook nog wat pap, maar het is duidelijk geen papkindje...haha.