Tepelhoedjes.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door butterfly24, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hallo.

Ik geef borstvoeding maar door kloven, en veel pijn heb ik het live voeden na een week opgegeven. Ik ben toen gaan kolven.
    Dit heb ik ruim 4 weken gedaan, en in het begin ging het wel.
    Maar het was toch erg zwaar, en niet vol te houden voor langere periode. Ik probeerde af en toe Esmee weer aan de borst te krijgen, maar had niet altijd voldoende doorzettingsvermogen.

Heb zelfs vorige week kunstvoeding gekocht, omdat ik het echt niet meer zag zitten. Maar.... KV voelde niet goed omdat dit tegen mijn wil zou gaan. Heb dit dus ook niet gegeven. Ik heb meteen gezegd toen ik zwanger was de borst te willen, in elk geval de eerste drie maanden en liever nog zes maanden.

Met steun van mama's hier ben ik toch door gaan zetten en heb haar sinds een dikke 1.5 dag weer aan de borst inplaats van aan de fles ( alleen in de nachten geven we de fles ) De eerste voedingen probeerden we zonder tepelhoedje, dus gewoon aan de tepel. Maar dit voelde niet prettig, ten eerste ( beide spruw gehad en worden we nu voor behandeld ) dus het begon wat gevoelig te worden. Aangezien ik Esmee natuurlijk veel de fles heb gegeven is het even weer wennen om de tepel te pakken. Hij glijd dus steeds uit haar mondje. Ik ben toen een tepelhoedje gaan gebruiken, en dit ging super goed.

Ik hoorde haar duidelijk drinken, en zag het ook aan haar kaakbewegingen. Ik twijfel er niet dat ze voldoende melk krijgt.
    Ze hapt goed en het hoedje zit na elke voeding echt onder de melk, het hoedje zit echt soms voor de helft vol melk hahaha.
    Lekkere kliederboel als ze los laat. Ze drinkt ook echt wel 30 minuten aan 1 borst, en de andere laat ze sneller los. Dus het gaat precies zo als het gaat zonder hoedje.

Maar heeft een tepelhoedje nadelen?
    Ik ben wat aan het lezen en iemand reageerde al op mijn verhalen of ik wel op de hoogte was van de nadelen.
    ;)Nou, ik zie er niets nadeligs in eigenlijk.
    Het gaat erg goed, het voelt ook veel beter met deze hoedjes.
    Maar is het verstandig om dit altijd te gebruiken?
    Ik probeer soms wel zonder hoor, wil wel, alleen de tepel glijd steeds uit haar mondje dus steeds weer aanleggen.
    Het hoedje vind zowel zij als ik prettiger.

Groetjes butterfly

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Jeetje wat een doorzetter ben jij zeg!
    Super dat ze aan de borst is.
    Ik zou zeggen geniet ervan dat ze aan de borst is of dit nu met of zonder tepelhoedje is.
    Zorg dat je goed op behoefte blijft voeden en probeer over een tijdje eens of je het tepelhoedje kunt afbouwen.
    Voorlopig kan ik mij voorstellen dat je eerst even rust wil rondom het voeden.
    Kan dit kloppen?

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina