In de buik heel rustig. Eenmaal uit de buik was ze aanwezig en hoe Ook geen schootbaby en hoewel ze redelijk laat was met tijgeren enzo, moest ze wel altijd alles zien en meemaken anders was het huis te klein. Gek genoeg was ze dan wel weer erg gevoelig in een vreemde omgeving of bij vreemde mensen, daar huilde ze veel en sliep ze pertinent niet. Anyway, druk en ondernemend is ze nog steeds. Laatst besefte ik me dat ze eigenlijk nooit zit, zelfs niet als ik de tv aan doe. Ze staat, loopt, rent, springt, duikelt, danst... Even snel een knuffel en hup weer verder. Dat giebeltje ratelt ook maar de hele dag door, kortom... Heerlijk aanwezig Boekjes lezen heeft ze pas sinds een kleine maand wat geduld voor, maar ook echt maar een heel kort verhaaltje en het is al heel wat als ze die uitzit. Daarvoor peerde ze 'm gewoon, vond het totaal niet interessant. En toen ze nog jonger was scheurde ze de boekjes aan flarden
Oudste was rustig in de buik, rustig als baby en nu een rustig meisje van 5 jaar. De jongste was heel druk in de buik, huilde 14 uur per dag als baby en toen dat over was na 4 maanden was ze gewoon een drukke baby. Nu is ze net 2 en ik heb er mijn handen vol aan.
Oudste en jongste beiden (te) druk, in elke fase. Oudste lijkt nu ietsje rustiger te worden, maar is dan nog steeds druk.
TS, lijkt of ik over mn oudste dochter lees... Was druk in de buik, pittig als baby, zeer ondernemend als dreumes en nu als peuter bij tijd en wijle een kleine furie . Ik moet wel zeggen dat het anders wordt, de pittigheid is meer gericht en niet meer de hele dag aanwezig. En ze komt zelfs weleens lekker met me knuffelen
Haha je dochtertje klinkt PRECIES hetzelfde als mijn oudste!! En ze is inmiddels een peuter.... En nog steeds héél erg druk! Dus bereid je maar voor Moet wel zeggen dat ze nu ook steeds meer even komt knuffelen of een kus komt geven. Maar wel maar even snel en dan zegt ze "Mag ik spelen?" Haha Mijn jongste is echt het tegenovergestelde. Zó rustig! Kan echt een uur bij je op schoot zitten, lekker rond kijken of gewoon de hele tijd je aan kijken. Ze kan gerust 3 kwartier tot een uur in de box rustig rond kijken en een beetje kirren etc. Dus ik ben erg benieuwd hoe haar karaktertje over een jaartje is!
Mijn zoontje schopte bijna door me ribben heen in de buik heel erg actief, toen die geboren was , en hij een maand oud, konden we hem niet meer ergens op leggen , want hij draaide gewoon, zo actief is die, en naarmate die groter werd, nog ondeuegender en actief , echt denk dat hij hyperactief is, echt een dikke boef
Niet alle reacties gelezen. Druk in de buik, drukke (onrustige baby). Nu nog altijd zeer veel energie, maar ik kan hem nu knuffelen zonder plukken haar uit mijn hoofd en hij komt ook zelf een knuffel halen. Zegt ook uit het niets mama, wat ben jij lief! Boekje lezen vind nu heerlijk, lukte als dreumes ook nog niet omdat hij liever onderzocht hoe hij het boekje kon bijten, dubbelvouwen etc. Succes!
Druk in de buik, heel drukke baby en nu een temperamentvolle peuter Die van mij wilde als baby ook nauwelijks knuffelen, maar dat is gelukkig helemaal omgedraaid. Maar het wriemelen aan tafel, rondrennen enzo is nog steeds helemaal onze meid.
Mijn oudste was erg beweeglijk in de buik (tot gekneusde ribben toe!). Als baby kon hij vanaf dag 1 zijn hoofd optillen en om zich heen kijken. Hij kon geen vijf minuten in dezelfde houding in de box of op schoot liggen / zitten. We moesten hem constant draaien zodat hij weer een andere kant kon opkijken. En nu als peuter is hij ook nog enorm beweeglijk. Hij rent door de kamer, wiebelt en trappelt met zijn voeten als hij zit te eten, frunnikt met zijn vingers aan mijn haar als we 'rustig' op de bank een boekje lezen. Als we visite krijgen, moeten we hem van te voren eigenlijk even 'uitlaten' en buiten een stuk met hem lopen en rennen. Anders is hij namelijk eigenlijk iets te druk. De jongste was, vooral de laatste twee maanden, een stuk rustiger in de buik en dat lijkt zich door te zetten. Ik kan hem gerust een half uur of langer wakker in de box hebben liggen. In het begin nog wel langer trouwens, maar hij krijgt nu ook steeds meer belangstelling voor zijn omgeving en behoefte aan afwisseling. Maar als ik hem eerst 20 minuten met klein speelgoed laat liggen, daarna even tegen hem klets en hem dan nog eens 20 minuten met de babygym laat spelen,'gaat dat echt prima. Echt zo'n verschil met zijn grote broer op die leeftijd! (En fijn dat het in deze volgorde is, aangezien we die tijd soms ook wel nodig hebben voor zoon 1.)
Mijn oudste was in de buik al énorm druk (heb weleens aan m'n vk gevraagd of het wel normaal was ) Als baby was hij druk/actief en nu nog steeds wel. Op de dagen dat hij niet naar school gaat, ga ik wel iets met hem doen (wandelen, even naar de speeltuin oid) anders wordt hij gewoon stront vervelend omdat hij zijn energie niet kwijt kan. Ik zeg altijd voor de grap dat ik hem dan ga "uitlaten" Gelukkig voor hem vond hij al wat uitdagingen bij de psz en kon daar ook zijn energie gedeeltelijk kwijt. Nu hij naar school gaat is dat z'n lust en z'n leven Afgelopen woensdag was er een studiedag en hadden ze vrij... Vond hij niet zo leuk
Mijn oudste was ook een drukke meid, wilde ook niet meer liggen nadat ze twee weken was. Weinig slapen. We groeiden erin mee en hadden er geen erg in totdat ze het vertelden op de PSZ dat ze erg druk was. Nu wordt ze bijna 12 en alle voorafgaande jaren was ze druk in bewegen maar gelukkig rustig in haar hoofd. Ze wordt steeds rustiger en luier heb ik het idee, pubergedrag?
Enorm druk in de buik, heel rustig als baby maar wel constant in beweging, nu is hij 13 maanden dus nog geen peuter maar wel nog steeds heel rustig/braaf en als hij stout probeert te zijn doet hij dat ook heel rustig en sneaky (heel langzaam naar het hoekje van de lamp gaan waar hij niet mag komen door 1 kabel, hij duwd dan heel sneaky zijn balletje richting die hoek en kijkt me aan alsof het heeeeeeel per ongeluk gaat) heel grappig om te zien. Maar tot nu toe wel nog hetzelfde rustige karakter van toen hij geboren was
Druk in de buik, druk als baby, druk als dreumes en nu ook druk als peuter Ze was als dreumes wel vaak gefrustreerd, dat is als peuter nu een stuk minder; ze kan goed lopen, rennen en springen en ook goed praten, dat scheelt natuurlijk! Ze is nu vooral heel vrolijk en energiek.