afgekolfde borstvoeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tinkerbell81, May 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    hallo,

Beetje gekke vraag misschien, maar ik had bv afgekolfd en in de koelkast onderin helemaal achterin gezet...dat was gisteren...nou pak ik het er net (1 dag later ) uit omdat ik het wilde verwarmen maar nu dreven er allemaal stukjes in en zat het ook tegen de zijkanten aan...hoort dit? Ik heb het maar weggegooid omdat ik d8 dat het misschien niet goed meer was (misschien koelkst niet koud genoeg ofzo) of ziet het ergewoon zo uit na 1 dagje koelkast?

Durf nu nl niks meer in koelkast qua bv te bewaren, vries het wel in....

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Jammer dat je het hebt weggegooid. Je had het gerust kunnen gebruiken. Bij mij leek het altijd alsof er een roomlaagje opzat.
    Je kan het een aantal dagen bewaren in de koelkast, weet neit precies hoelang, maar dat zou je na kunnen kijken of vragen op www.borstvoeding.nl/ www.borstvoedingsforum.nl

sucses!

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat hoort zo hoor, niks aan de hand. Dat gebeurt altijd als je het in de koelkast zet. Gooi nooit warme melk bij gekoelde melk, dat gaat schiften. Voor de rest kan er weinig gebeuren in 1 dag tijd, je kan het 5 dagen bewaren.

4. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    zo ziet bewaarde borstvoeding eruit ja.
    Het ziet er inderdaad niet zo fris uit, alle voeding drijft bovenin en het wateronderin.
    Bij mij zitten er ook altijd stukjes aan de fles geplakt.
    Gewoon flink schudden met de fles en het wordt weer een mooie egale voeding.
    Ik bewaar het wel tot 5 dagen in de koelkast.
    Groet Lianne

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat hoort idd zo even goed schudden en het is weg

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

7. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    owkee thx.. het zag er gewoon niet lekker uit allemaal stukjes en aan zijkant vastgeplakt (het was ook wat dikker, leek gewoon op zure melk maar rook er niks aan..heb in ieder geval de koelkast kouder gezet kan ook geen kwaad

8. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    dank je nemo is zeker handig om ff te kijken vond dit er:

"Afgekolfde moedermelk, en zeker ontdooide moedermelk, kan wat vreemd, zepig of ranzig ruiken en smaken. Dit is normaal en betekent niet dat het bedorven is. Vlokjes in de melk zijn meestal vetvlokjes. Door de fles rustig te schudden na het opwarmen, kunnen deze weer oplossen"

9. Narcissen

Narcissen Bekend lid

Nov 20, 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Mijn vriend proeft altijd bij twijfel of de melk zuur is.....
    Ik vind het zelf niet te drinken maar hij vindt het geen probleem.
    Ik schrijf altijd op het potje/flesje de datum van de dag waarop ik het gekolfd heb dan kan ik me nooit vergissen.
    Narcissen

10. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    @Narcissen, wat een held die vriend van je... Ik heb het per ongeluk 1x geproeft en jakkes wat vind ik het vies! En dan was het nog wel van me zelf.

11. illuminate

illuminate Actief lid

Apr 20, 2007
    416
    0
    0
    yep, wat de anderen zeggen: goed schudden

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je kunt ook de borstvoedingsfolder van La Leche League ook aanvragen, daar staat echt alles in.

13. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    haha mijn man voelt de warmte op zijn hand door een druppel en likt dat er ook af. ik vind het ook altijd maar vreemd hoor. maar ik heb ookwel eens gevonden dat het vreemd rook vanuit de vriezer.
    de vlokjes en roomlaag klopt wel, even goed schudden en klaar.
    gelukkig lust de kleine het wel vanuit de vriezer

14. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    haha, ik vond het vanuit de vriezer ook altijd zo vies ruiken.
    Ik heb het zelf ook een keer geproefd en vond het ook wel meevallen. Hangt er ook af van wat je gegeten hebt. BIj mij smaakte het toen een beetje zoetig.

Share This Page