hallo dames ,onze meid word 2 dec 2 jaar en toen ze 7/8 maanden was,, hebben we een moeilijke perriode meegemaakt. 2maanden lang heeft ze bij het naar bed brengen alleen maar gehuild,gekrijst,hellemaal overstuur in bed gelegen omdat papa of mama dan naar beneden ging ,van 7 tot 23:30, de eerste maand zijn we steeds naar boven gegaan ,getroost,naast bed gezeten/gelegen,noem maar op,lampjes aan,lampjes uit, vanalles hebben we geprobeerd,, de 2e maand hebben we besloten om haar even te laten huilen,dit ging iedere dag beter,we gingen er wel naar toe maar lieten haar wel even doen..hoe erg we dit ook vonden ,het heeft gewerkt!! daarna ging het super!!!! ze was wel wakker maar hoefde gelukkig niet te huilen... nu is het wee terug? ik leg haar nu al 3 avonden op bed en ze gaat steeds huilen,, net ook hellemaal overstuur huilen!!! jeetje ik stond te rillen op mn benen...ik dacht miss heeft ze het warm,ik doe der slaapzak uit en der pyama aan,dit leek ze fijner te vinden,, maar huilen zakte niet echt... ik legde lala in bed en dat vond ze fijn,,,ze wilde een kusje en ze hielt op ,alleen maar flink snikken,,, ppfff weetje miss stel ik me aan maar ik ben zo bang dat die periode weer terug komt,,, bij die vorige periode ,waren we bang om haar op bed te leggen,,
Heel vervelend. Ik merk hier bij ons dat alles in fases gaat. Alles gaat wel weer een keer over. En door dat in mijn achterhoofd te houden kan ik makkelijker met moeilijke periodes omgaan.
Hai, Ik heb dit ook twee maanden meegemaakt,ik ben zelf altijd een heel bang kind geweest en soms denk ik dat mijn dochtertje het ook een beetje heeft, sinds wij het grote licht op de gang aanlaten en twee kleine nachtlampjes op haar kamer, even 10 minuten rommelen of zachtjes kletsen met je partner boven, deur open laten. is het bij ons over. als ze dan eenmaal slaapt doe ik de deur wel dicht.
Mijn zoontje is vandaag twee geworden en hij is altijd ontzettend zoet naar bed gegaan. Nooit problemen gehad, tot een paar weken geleden. Toen ging hij schreeuwen en huilen. De komst van een zusje kan hier wel eens de reden voor geweest zijn. We zijn er niet op in gegaan. Zijn wel terug naar boven gegaan (na een paar minuten) hebben 'm verteld dat we veel van hem houden en hem heel lief vinden maar dat het echt tijd is om te slapen. Na een paar dagen werd het al veel minder en na twee weken was het helemaal over. Hij gaat nu weer gewoon lief naar bedje toe.
Mijn dochter wordt op 27-12 2 jaar, en hier sinds een week precies hetzelfde, Laten huilen werkt niet.... Net weer anderhalf uur geprobeerd, ze ligt nu uitgeput op schoot. Ik hoop dat het snel voorbij is... Ik heb wel het idee dat er onder nog 2 kiezen doorkomen. Misschien dat het daarmee te maken heeft.
Hier wel eens 2x die fase gehad, wat ik doe is haar met haar rug naar mij toeleggen. Ze slaapt op haar zij en dan mijn hand op haar lijfje. Binnen een paar minuten slaapt ze en met een paar dagen is die ellende ook weer voorbij. Ik denk dat ze dan weer even je nodig hebben, even die bevestiging.