verloskundig advies gewenst

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moedervan3kids, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedervan3kids

22 sep 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met het volgende:

ik ben een moeder van 3 kinderen (9,7,4) en heb nog een wens om nog een keer zwanger te willen worden. Nu ben ik net 38 geworden (vorige week) en heb alleen in de laatste zwangerschap van mijn dochter een verhoogde bloeddruk gehad en dit was aan het eind van mijn zwangerschap (30 weken en daarna).

In hoeverre kan dit weer voorkomen? Nu weet ik dat ik niet Meer de jongste ben, Maar dit wordt mijn 4e zwangerschap, de rest is eigenlijk zonder Problemen verlopen.

Dit weegt best wel zwaar bij mijn overweging om weer zwanger te willen worden. Ik weet dat het niet gegarandeerd kan worden, Maar ik will bijv. ook ´niet in het ziekenhuis komen te liggen. En deze laatste bevalling was een keizersnede, mijn dochter lag met de Hand in het het geboortekanaal en kon dus niet normaal geboren worden (was eerst stuit, Maar ze wilde graag met de Hand komen, dus een spoedkeizersnede was het gevolg) in hoeverre kan dit weer gebeuren?

Een aantal dingen dus die ik aan het overwegen ben, voordat ik zeker weet of ik wel of niet zwanger wil worden, hopelijk kunt u mijn vragen beantwoorden.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik lees dat je bij de laatste zwangerschap een keizersnede hebt gehad. De kans op een keizersnede bij een vierde zwangerschap is niet verhoogd, omdat je twee keer normaal bevallen bent. Wel heeft een kindje meer ruimte in de buik, waardoor het wel weer anders kan gaan liggen. Maar de kans dat het weer eerst met de hand komt, is echg klein. Wel is het hebben van een keizersnede in de voorgeschiedenis een indicatie om in het ziekenhuis te bevallen en vanaf een week of 36 kom je dan ook vaak onder controle van de gynaecoloog.
    De kans dat je bloeddruk dit keer weer omhoog gaat is wel aanwezig, zeker omdat je nu nog wat ouder bent. Maar als die hoge bloeddruk vorige keer mild is verlopen, dan verwacht je nu ook niet dat dat nu anders is. Succes met het nemen van de beslissing. Ik ben benieuwd! Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina