Ja dat is ook veel beter. Vorig jaar heeft hij de 1e toets ook in de klas gehad en de 2e appart op de gang. Als het goed is gebeurd dit nu weer, alleen vraag ik ipv de gang een apparte ruimte want op de gang ziet/hoort hij alsnog de klas. Maar nu heeft hij zich 15 min kunnen concentreren, en dat vond ik al lang met al die prikkels. Vorig jaar was het nog geen 5 min.
Bj ons op de gang wordt ook gespeeld... Dus dat zou echt niks uitmaken. Maken ze hem ook op de computer? Dan duurt hij namelijk net iets minder lang.
Op papier, dus dat zal ook al schelen. Volgens mij vanaf groep 3 op de computer. (ik maak me overigens geen zorgen om de uitslag hoor, vorig jaar had hij alles alsnog op a niveau, maar het zou voor hem fijn zijn dat hij qua concetreren beter gaat)
Oh dat scheelt dan alweer Maar goed.. Meeste leraren kijken ook verder dan de cito. Bij ons waren de kleutercitos heel slecht... Vanaf groep 3 zijn ze veel hoger. Dan zijn de toetsen ook veel concreter.
Ja hier kijken ze idd ook verder gelukkig. Alleen de juf is "bang" dat het concentreren straks lastig word in groep 3. Maar ik heb zelf het gevoel dat het dan misschien wat beter gaat omdat ze allemaal rustig zitten. En als hij dan wel druk word dat hij dan even mag bewegen
Hm mja.. Onze dochter is niet druk maar wel snel afgeleid.. En dat ging in groep 3 inderdaad een stuk beter.. Al die rennnende kleuters (de klas was op zich trouwens prima georganiseerd maarja. Het blijven kleuters hé) was een volcontinu excuus om vooral om zich heen te kijken Ze vindt het nu zelfs vervelend als andere kinderen druk doen of niet opletten... Want dat is yivh echt niet de bedoeling. Ze weet nog steeds wat iedereen doet.... Maar dat ze stil zitten scheelt een berg.
Grappig, mijn zoontje zit in groep 2 en ergert zich nu al regelmatig aan die kinderen uit groep 1 (combiklas), dan zeg ik hem dat hij vorig jaar net zo was en kijkt hij me fronsend aan. Hij heeft ook een dobbelsteen gekregen die hij met een rood vlak naar boven kan leggen in de klas en dat betekent dat andere kinderen hem met rust moeten laten. Ook wel fijner voor hem. Maar ja, natuurlijk gebeurt er nog veel om hem heen. Wat dat betreft is het rustiger in groep 3, tenzij je weer net naast een heel druk kind zit.
Begin groep 3 is hier drama geweest in de zin dat hij niet meer naar school wilde. Desgevraagd had dit te maken met dat hij iet meer naar de wc mochtbals er uitleg gegeven werd. Op zich logisch maar aangezien hij ook nog moeite had met op tijd naar de wc gaan was dit naast t al meer moeten zitten de druppel om helemaal niet meer naar school te willen. Na een gesprek met de juf dit op kunnen lossen en mag hij toch weer naar de wc. Dit geeftbhem ook net de loopjes op en neer om zijn extra energie te laten gaan en helpt dus wel om te reguleren. Nu zit hij in eenklas met allemaal hele drukke kinderen, wat wel zorgen geft naar volgend jaar. Nu zijn er twee kleine groepen 3 van 18 kids maar volgend jaar wordt dat gecombineer d tot groep 3, 4 en 3/4 en krijgt hij toch eengrote klas van minstens 28 met veel drukke lastige jongens. Ben dus heel benieuwd hoe dat weer zal gaan.
Fijn om jullie reacties te lezen. Ik lees veel herkenning. Hier ook een drukke zesjarige. Alleen kan mijn zoon dus ook erg rustig spelen of zich goed gedragen. Als wij op bezoek gaan is een blik genoeg om hem weer zover te krijgen te gaan zitten. Dat vind ik fijn. Het vrij spelen is hier ook een punt. Hij wil vaak vechten of zijn broertje irriteren. Ik probeer de tijd na school daarom voor hem in te delen. Half uurtje tv, half uurtje in de tuin spelen, half uurtje lego en half uurtje knutselen/tekenen etc. Dit gaat goed. Maar ben ik een dagje druk en heb ik geen tijd om hem bezig te houden dan houdt alleen de tv of de ipad hem rustig. Dat vind ik erg vervelend. Van school heb ik te horen gekregen dat de juffen zijn gedrag lastig vinden. Hij kan zich niet concentreren. Hij doet alles voor de helft en pas als de juf hem eraan herinnert, dan maakt hij het af. Staat soms ongevraagd van zijn stoel om wat te doen slijpen etc. Terwijl dat dan niet kan. Verder is hij niet druk op school. Juf heeft voorgesteld hem eventueel te laten onderzoeken. De ib'er geeft aan dat ik het zou kunnen doen. Maar hij loopt qua schoolresultaten en qua vriendjes niet vast. Dus zij vind onderzoeken niet nodig, tenzij wij het willen. Wij vinden hem jong. Hij is 6 en willen hem niet door de medische molen halen. Hij is met sprongen vooruit gegaan als ik vergelijk met hoe hij was als impulsieve 4jarige. Hij begint meer te denken en dan te doen. Maar ben bang dat hij altijd achter de feiten aan zal lopen en dat altijd alles en iedereen hem overal op moet wijzen.. Hij heeft wel wat tikjes. Moeite met stil zitten en wiebelen met zijn benen. Dat wiebelen heb ik ook gehad toen ik jonger was. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
hoi hoi ik herken heel veel van je zoon in mijn zoon ... ik heb wel handige tips voor je maar heb een hele drukke dag gehad en ga nu slapen reageer morgen voor je mocht ik dat niet hebben gedaan pb me dan maar even ....