Hallo allemaal, ik moet hier even mijn frustratie kwijt, maar ook wil ik vragen wat jullie zouden doen in deze situatie. Ik heb de vorige ronde 50 mg clomid genomen, en op dag 12 en dag 15 een FM gehad, eerste keer 13 mm, 2e keer 24 mm (echt een megagroeispurt gemaakt). Progesterone gemeten: 32,1, dus idd een eisprong, nog nooit zo blij geweest. 2 ronde 50 mg, afspraak 1e FM, zegt de gyn dat ze niet begrijpt dat ik er ben, want als t de eerste keer gelukt is, is het niet nodig om te blijven volgen via FM en bloedmetingen. (bij 2e FM 1e poging had ik een vervanger en hij zei me dat ik bij de tweede ronde op dag 10 moest komen voor een FM vandaar). ze heeft hem uiteindelijk wel gedaan omdat ik er toch al was, dag 12, 14 mm. Lijkt dus erg op vorige keer. omdat ik toch een beetje onzeker was over het hele gebeuren dat er geen FM meer zou zijn, gaf ze mij een progesterone meting brief mee. dag 22 gemeten, net gebeld voor uitslag: 1.58... geen ovulatie dus.... Ik ben echt helemaal teleurgesteld dat het niet gelukt is en bel de gyn op om te vragen wat er nu gedaan moet worden. niet voor niets wilde ze geen FM meer doen, met dit scenario had ze blijkbaar geen rekening gehouden. Krijg een assistente die zegt dat ik gewoon door moet gaan met de clomid, maar na veel gezeur zegt ze dat ik teruggebeld ga worden, zodra ze met de gyn heeft overlegd. Ik ben net teruggebeld: ik moet gewoon clomid 50 mg gebruiken, zodra mijn menstruatie is gekomen. Ik zei, "okay, maar wat als ik geen menstruatie krijg, mijn 'normale' cyclussen zijn 5 weken tot 4 maanden." toen kreeg ik te horen dat ik maar over een maand terug moest bellen als ik nog geen menstruatie had gekregen.. Een maand?????? en sowieso, is het normaal dat je gewoon doorgaat met 50 mg, als het deze maand niet gelukt is? En ik had nou ook niet echt de indruk dat de gyn in dit geval wel FM en progesterone meting wilde doen "u gaat gewoon door zoals is afgesproken'' Ik ben echt helemaal de weg kwijt even. ten eerste doordat ik zo teleurgesteld ben over het mislukken van deze ronde, en dan ook nog eens over wat er net is gezegd aan de telefoon. wat moet ik hier nou mee? wat zouden jullie doen??
Ik heb ook 1 maand gehad dat het ineens niet meer aansloeg. Toen kreeg ik medicatie om de menstruatie op te wekken... Toen nog zes maanden clomid 50 met goede eisprongen. Ik zou als ik geen Eisprong had zeker die medicatie vragen dan kun je verder! Ze hebben mij toen nog twee maanden gevolgd...
Tja, het kan niet elke ronde raak zijn. Heb zelf ook wel eens een rode over moeten slaan. Pas als het structureel wordt (dus vaker dan 1x geen eisprong), dan zou ik zeker aan de bel trekken. Of je een eisprong hebt gehad of niet, kun je heel makkelijk zelf volgen door te temperaturen. Ik snap best dat je gyn niet gelijk over wil gaan op iets anders. Helaas is het ook in de mmm niet elke maand prijs... Het blijft een traject van de lange adem...
Het geeft mij in ieder geval vertrouwen om te horen dat het goed mogelijk is dat het de ene maand niet lukt en daarna weer wel. dan heb ik zelf natuurlijk ook liever gewoon 50 mg! Maar het lijkt me wel handig om dan gevolgd te worden, temperaturen werkt bij mij niet doordat ik snel ontstekingen heb in/op mn lichaam en daardoor temperatuurverhogingen heb. er is bij bij totaal geen touw aan vast te knopen. Thuistesten voor de ovulatie werken ook niet, omdat mijn lichaam vanzelf een verhoogd LH heeft en dan zou er dus een ovulatie lijken te zijn die er nog totaal niet is. Het lijkt me wel logisch dat ik kan vragen om eerder de opwekker te krijgen voor de menstruatie toch? ik snap namelijk echt niet waarom ik een maand daarop zou moeten wachten...
Bleh, wat zijn gynaecologen toch vaak gevoeloze mutsen/eikels. Ook mij is bekend dat Clomid soms wel aanslaat en soms niet, maar je gynaecoloog had best even anders kunnen reageren en je een beetje gerust mogen stellen.