Hallo, Ben nu inmiddels 16 weken zwanger en last van harde buiken, soms enkel één stuk van mijn baarmoeder ( is nu ook al mijn 5de kindje) gisteren toch eens naar de gyné geweest ze heeft een echo gedaan op de buik en alles zag er perfect uit! ze heeft ook een inwendige echo gedaan om te kijken naar de baarmoederhals! ze zei dat alles nog hoog en gesloten zat enzo... vanwaar kunnen die harde buiken dan komen? heb door gehad dat ik veel meer last heb van mijn heupen ook! kan dit ook daarvan komen? of omdat het kindje te actief is... ik denk niet dat ik een blaasontsteking heb? want heb een urine staaltje binnen gebracht en ze hebben er niets van gezegd? ze zei wel iets over groeipijnen? wat kan dit zijn? Ben zo bang dat ik het kindje niet kan houden!
Hoi, Het zou heel goed kunnen dat het komt omdat het je vijfde kind is. De baarmoeder reageerd veel sneller op alles. Ook voor je lichaam is het in zijn algemeen een stuk zwaarder. Ik zou me niet te veel zorgen maken! Kijk wel uit met huishouden en je verdeling over de dag. Je zal het echt rustig aan moeten doen. Groeten evelien