wanneer box uit de woonkamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romaira, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    titel zegt het al .........

met welke leeftijd hebben jullie de box uit de woonkamer gehaald ?

zoontje is 9 maanden en al weken wil hij niet meer in de box krijdt de hele boel bij elkaar !
    Omdat wij niet zo'n grote woonkamer hebben staat het ding behoorlijk in de weg .

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Moeilijk. Meestal wordt geadviseerd om hem toch wat langer te laten staan. Het kan een groot rustpunt zijn als je kindje eenmaal gaat lopen etc.
    Ondanks dat, vind m'n dochter het ook niet zo leuk in de box. Alleen als wij ernaast zitten. Ik heb hem al die tijd nog laten staan hoor en soms zit ze er nog in.

Ik weet overigens niet of je een plek hebt waar je je kindje in geval van 'nood' veilig neer kunt zetten of leggen? Wij wonen in een flatje, dus als er wat is, kan ik haar altijd in haar bedje zetten...

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben m er met een jaar uitgedaan. Iris zat er gewoon niet meer in; ze deed en doet ook geen gekke dingen en luistert erg goed. We hebben m ook niet meer gemist

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier is hij er ook met een jaar uitgegaan. Maar eigenlijk had hij al veel eerder weggekunt. We gebruikten hem nog maar heel af en toe. Robyn vond het ook echt niet leuk, dus dan maar weg. Ben daar wel heel blij mee want die dingen nemen een hoop ruimte in.

5. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    We gaan me er vandaag uit doen; dochter is nu 15 maanden en heeft er misschien tot nu toe 10 keer ingezeten..... Tijd dus dat het eruit gaat!

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zit er ook aan te denken om hem binnenkort weg te halen. Als ik haar erin zet om te spelen, is ze er echt binnen een kwartier klaar mee. We hebben een hekje voor de woonkamer dus daar kan ze veilig spelen. Dan kan ze niet naar andere vertrekken. Dus ja wat is het nut dan nog van die box? Ze keek weleens Tik Tak vanuit de box, maar tegenwoordig zet ik haar dan gewoon in haar stoel. Dat gaat ook prima.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons blijft ie nog wel een tijdje staan...
    Ik vind het heerlijk, omdat ik dan even de handen vrij heb.
    Als ik moet koken of even de was wil ophangen dan zet ik haar even in de box.
    Ze heeft geen hekel aan de box, er is wel een tijdje geweest dat ze elke keer begon te brullen, maar daar is ze nu overheen.
    Ze kan er heerlijk in spelen.

8. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bij ons staat hij ook nog steeds en heb er elke dag nog iets aan! Ook als ik even gauw de was moet doen (staat in de schuur), dan hoef ik me geen zorgen te maken! En hij speelt er lief in, ookal heeft hij ook een periode gehad dat hij er niet in wilde, maar gewoon elke dag even in gezet en nu geen probleem!
    Maar ik denk er ook weleens aan om hem weg te zetten, zo groot is het ook niet bij ons...

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb hem ook nog staan, zoontje is nu 16 maanden en hij speelt er nog heerlijk in. Natuurlijk minder lang als toen hij klein was, maar hij vind het eigenlijk nog wel prima!
    En het is bij ons ook een groot rustpunt voor hem omdat hij ook een grote zus heeft en zij wil graag met hem spelen, maar hij word af en toe een beetje overweldigd door al dat spelen :)

En ja nu komt er weer een baby aan dus hij zal nog wel een poosje blijven staan!

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle is nu bijna een jaar, maar ik laat haar nog geregeld in de box spelen. Ze is nogal ondernemend en het is toch af en toe wel gemakkelijk als ik zelf even mijn handen vrij moet hebben. En ook is het wel een rustpuntje voor haar, omdat ze dan niet constant overal naartoe kan gaan en zich even wat meer op zichzelf moet richten. Ze speelt er toch nog wel vaak een hele tijd achterelkaar in. Soms is het ook wel eens brullen als ik haar er in zet, maar wanneer ik dat negeer of haar even op weg help met spelen, gaat ze toch uiteindelijk zichzelf wel vermaken.

Ik denk dat veel mensen wat dat betreft ook wel eens te snel toegeven. Ik hoor nogal vaak van ouders dat hun kind er niet meer in wil. Maar is dat soms ook niet een kwestie van papa of mama kan het gewoon niet aanhoren dat de kleine zich verzet? Als je in dit soort gevallen geen aandacht aan het zeuren en huilen schenkt, is dat namelijk ook wel snel weer over. Je moet als ouders ook grenzen kunnen stellen en het echte opvoeden begint al wel op deze leeftijd.

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ athina
    ja wij wonen dus ook op een flatje en dus niet echt mega veel ruimte , kan hem altijd in de eetstoel zetten of inderdaad ff in zijn bedje zetten dat wel .
    Zodra ik ff me handen vrij wil hebben en hem in de box zet is het krijsen tot ik hem er weer uit haal ........is echt al weken zo dus ja wel een lastige keuze vind ik :)

12. Tink

Tink Niet meer actief

Hier is ie een aantal weken terug eruit gegaan, het was intussen meer een opbergplaats van speelgoed geworden en er lag zoveel troep in dat er niet eens meer een kind bij gekund had :)

Ik vond het een tijdje terug nog wel een handig ding om haar even in te kunnen zetten als ik bv. ging koken en geen kleine dribbeldreumes om me heen kon gebruiken. Maar inmiddels 'helpt' ze me graag mee en luistert ook goed.

Weg dus. Hij is verkocht aan een a.s. opa die hem helemaal ging opknappen voor als zijn kleinkind kwam spelen :)

13. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    wij hebben de box ook nog staan, ze heeft een tijdje gehad dat ze er niet veel aan vond maar momenteel vermaakt ze prima in de box, zoals anderen al schreven...dan heb je even de handen vrij, mijn dochter is ergggg ondernemend haha,
    ook wonen we in een etage-woning dus als ik de voordeur open moet doen( en daarvoor eerst een trap naar beneden moet), zet ik haar even in de box.

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij hebben hem ook weg gedaan toen Lena een maandje of tien was geloof ik. Als ik haar erin durfde te leggen / zetten, begon ze steeds verschrikkelijk te krijsen. Ze heeft het altijd al een onding gevonden en heeft er eigenlijk nooit in gespeeld. Alleen geslapen toen ze nog heel klein was.

Heb hem ook niet gemist. Als ik echt even mijn handen vrij moest hebben legde ik haar in bed en anders gewoon op de vloer of in de kinderstoel.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is 15 maanden en zit af en toe nog in de box. Even rust voor mama maar vooral voor als ik even naar de wc moet (en dat moet ik vaak tegenwoordig ;)). Het toilet is bij ons boven en dan kan ik hem niet zien of horen... even veilig stellen. Maar het is ook even rust voor de kleine man. Hij is altijd ongelofelijk druk en in de box gaat hij even rustig spelen. Ja, hij vindt het niet leuk om erin gezet te worden maar piept misschien 2 minuten en kiest dan eieren voor zijn geld en gaat gewoon spelen.
    We houden 'm gewoon tot de kleine geboren wordt (mei 2010). Tot die tijd zal hij er nog wel af en toe in spelen maar vaak is het niet meer.

16. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hier staat de box nog maar gaat er van de week uit ze zit er al weken niet meer in maar hebben nog geen speelgoedkist dus blijft nog ff staan:p

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gaat hij er binnen kort uit. hij staat er zo loos te wezen. hij word nu gebruikt als opslag plaats voor de spullen van fynn.dus ik moet eerst even 2 boxen kopen om daar het speelgoed ik te doen.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier heb ik hem al weg...ongeveer rond de 16 maanden...en daarvoor werd hij al bijna 1 maand als opslag voor speelgoed gebruikt. Ze wilde er nog wel in hoor, maar had het gewoon niet meer nodig. Als ik haar even veilig wilde bleef ze ook gewoon op de bank of in haar stoel zitten....hoef ze eigenlijk nooit vast te zetten..

Tot paar dagen terug hahaha..nu loopt ze gewoon overal mee naartoe. Maar ja ik had een kindje dat bijna niet kroop en pas met 18 maanden is gaan lopen...dus scheeld denk ik wel!

Groetjes,
    MIranda

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier is hij met 9 maanden de deur uitgegaan. We waren net verhuisd en dat ding was echt een doorn in mijn oog.

Nu zat Sasha er sowieso bijna nooit in, ze lag veel liever op het kleed. Kon ze ook lekker vrij bewegen.

Mijn huis is veilig genoeg, zodat ik haar wel even een tel alleen kon laten. En grenzen, die stellen we Sasha zeker wel, daar hebben we geen box voor nodig.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier blijft ie nog wel even, zelfde overweging als Frieda. Thirza vindt het ook niet altijd leuk, maar jammer dan: voor mij is het fijn om de handen vrij te hebben (en ik vind de box dan echt veel beter dan haar in de kinderstoel zetten, waar ze eigenlijk niks in kan). En voor haarzelf is het goed om af en toe even een duidelijk begrensde ruimte te hebben, (we hebben een nogal ondernemende tante).
    Mijn neefje is 6 dagen ouder dan Thirza en die zit er vooral nog vaak in omdat zuslief (3) hem anders steeds helemaal doodknuffelt. Voor hem is de box helemaal zijn plekje waar hij zijn eigen gang kan gaan.

Deel Deze Pagina