Loopstoel: goed of slecht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zie in de winkel allemaal van die leuke loopstoeltjes voor baby's. Zou er graag een willen kopen, maar kan me herinnneren dat ik ergens gelezen heb dat ze slecht zijn voor een baby? Weet iemand hier meer van?
     
  2. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Ja klopt, is niet zo goed voor je kindje. De voetjes kunnen spits gaan staan(met de teentjes naar de grond, om bij de grond te kunnen) wat problemen veroorzaakt. Ook worden verkeerde spieren gebruikt bij het lopen in een loopstoeltje. Je kan best zo'n ding aanschaffen, maar doe je kindje er niet te vaak in, een paar keer per week een kwartiertje ofzo. Dat geldt ook voor loopwagentjes, daarmee wordt het evenwicht van een kindje onvoldoende ontwikkeld.

    Zo'n loopstoeltje is hartstikke leuk, maar gebruik 'm niet om je kindje ermee te leren lopen.

    Daag Flientje
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij hebben er een en die is in hoogte te verstellen wij hebben hem altijd zo gezet dat de voetjes plat op de grond konden. nu zit ie er weinig meer in omdat ie kruipt en rond de tafel stapt.
     
  4. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Als je ze er bijv. 2 keer per dag 10 minuten in laat zitten kan het echt geen kwaad hoor.
     
  5. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Wat ik had begrepen is dat je zo'n loopstoeltje het beste kan gebruiken als ze al zelfstandig kunnen lopen. Niet voor het leren lopen.
     
  6. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    wij hebben ook zo'n stoeltje gehad gewoon op de laagste stand dan ze gewoon met de voetjes plat op de vloer kwam. We hebben er helemaal een problemen mee gehad en ze loopt gewoon zonder problemen en ze vond het prachtig in de loopstoel en ging er overal mee heen een wereld ging voor haar open toen.
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi heeft er ook in gezeten (niet te vaak en niet te lang) en loopt nu ook gewoon hoor.
    Volgens mij kan het echt geen kwaad, als je het maar met mate doet!
    Ze vond het juist helemaal geweldig!
     
  8. fransje

    fransje Lid

    25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    hoi,hoi,

    ook wij hebben een loopstoeltje voor onze yari. Hij vind het echt geweldig om door het huis te stappen in zijn loopstoel. En inderdaad, je kind moet goed kunnen zitten en je moet de stoel op een lage stand zetten zodat ze met hun voetjes plat op de grond kunnen staan. Het is echt een aanrader! Je zal er geen spijt van krijgen.

    groetjes francoise
     
  9. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm....dat zou het loopstoeltje wel wat nutteloos maken ;)

    Een loopstoeltje is er idd niet voor om ervoor te zorgen dat je ukkie zelfstandig leert lopen.
    Maar wel zodat ze zich al wat voort kunnen bewegen terwijl ze nog niet kunnen lopen.
    De kinderen hier hebben er altijd veel plezier aan beleeft.
    En wanneer Jayden goed kan zitten mag hij ook.
    Is echt heel leuk :)

    Maar idd, gebruik met mate ;)
     
  10. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Ik kende de verhalen dat het slecht zou zijn ook, maar heb het nagevraagd bij de orthopeed.
    Hij zei me dat als ze er bv. 2x per dag 15 min. in zou zitten het geen probleem zou zijn. Inderdaad langdurig en veelvuldig gebruik niet goed.

    Dus, lekker kopen, want voor je kindje is het geweldig!

    Groetjes, Lotte
     
  11. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    welke leeftijd zouden ze er voor hte eerst in kunnne dan?
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en ik heb het nog even nagezocht op het net :)

    http://mamshoekje.nl/wistjedat.php?wistjedat=50

    veel plezier met je loopstoeltje :)

    @jantina Gebruik het loopstoeltje alleen voor kinderen die zelfstandig tot zithouding kunnen komen, maar nog niet kunnen lopen (7 à 8 maanden).
     
  13. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zie er het nut niet van in... als ze er toch maar kort in mogen en het in ieder geval niet al te best is voor ze waarom dan er geld aan uit geven. Mijn kids gana er dus niet in... zonder zoiets kunnen ze ook een boel lol hebben.
     
  14. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    nou keira die vind het geweldig! die raced echt door het huis ermee, ze kan nog niet lopen echt hoor, maar het is ook meer voor haar plezier dan om te leren lopen, dat doet ze langs de tafel en de kasten enzo:)

    even voor de zekerheid... houd alles uit de buurt want ze komen met die loopstoel echt OVERAL bij!;)
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zie het als dingen "zo mama heeft even haar handen vrij" ;)

    ik heb ze hier ook nooit gehad , je moet trouwens ook de ruimte ervoor hebben
     
  16. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik zie het niet als mijn handen even vrij, ze wilde niet meer in de speelhoekje, en toen ze nog niet kon kruipen ging ze dus huilen, toen ik de loopsteol kocht was ze zo blij, en vind het nog steeds geweldig. nu kruipt ze, en als ze dan wil gaat ze aan de loopstoel hangen, of duwt hem naar me toe. heeft echt niks met handen vrij te maken, die heb ik vrij als ze slaapt.
     
  17. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het toch nogal twijfelachtig, de een zegt wel de ander niet. Voor de zekerheid ga ik denk ik toch maar geen stoeltje kopen.
     
  18. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vorige week bij het CB werd het ons afgeraden omdat het slecht zou zijn voor de heupjes, ze gaan de verkeerde spieren gebruiken en ze gaan er zo 'stijf' van lopen... (in het stoeltje dan)
    Zijn eigenlijk allemaal wel argumenten waar ik in kan komen. Op veel kinderdagverblijven gebruiken ze die stoeltjes ook niet meer om die redenen. Al met al genoeg redenen (voor mij) om toch niet zo'n stoeltje aan te schaffen.
     
  19. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou ik heb er zelf ook altijd in gelopen en geen problemen met me voeten hoor, mijn dochter had er eentje en die loopt ook prima! tja je moet je kind er niet uren achter elkaar in laten.
    Yildiz ging meestel een 15 min en later nog eens gewoon voor de afwisseling ze vond het fantastisch!
     
  20. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    [quotik heb ze hier ook nooit gehad , je moet trouwens ook de ruimte ervoor hebben
    _________________
    e][/quote]


    Jij weet niet hoe KLEIN mijn huiskamer is :) en Yildiz racte overal naar toe hoor heen en weer haha geweldig vond ze het.
     

Deel Deze Pagina