Curreteren of afwachten,maar hoe lang?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Karola, Feb 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karola

Karola Bekend lid

Nov 22, 2005
    531
    1
    0
    Bijna 2 weken geleden was er geen hartaktie te zien op de echo en volgens de berekening is het vruchtje tot 7 weken gegroeid.
    Dat betekent dus dat het nu al een hele tijd dood in mijn buik zit,zou nu 12 weken zijn.
    Hoelang kan en mag dit nog duren?
    Na een eerdere ervaring wil ik graag dat mijn lichaam het zelf doet,maar zo lang wachten word wel heel zwaar.
    En klopt het dat het vruchtzakje wel blijft doorgroeien?
    Oja ik heb nergens last van,vloei niet en heb zo goed als geen buikkramp.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi karola,

Ik vind het heel erg voor je!
    Vaak zie je dat na twee weken na het constateren van de vruchtdood het spontaan op gang komt. Meestal word er niet langer dan 2 weken gewacht met curetteren omdat dit erg belastend lichamelijk en emotioneel is voor een vrouw. Ik vind dat je het echt heel knap hebt volgehouden.
    Het kan inderdaad dat het vruchtzakje blijft doorgroeien zolang jou lichaam denkt nog zwanger te zijn zal het groeien en zal je lichaam het ook niet afstoten. Je lichaam word nu voor de gek gehouden.
    Ik vind het knap dat je het al zolang volhoud maar er is een grens en die kan alleen jij zelf aangeven! Spreek met je partner en jezelf een uiterlijke datum af.

Liefs imke en veel sterkte!

3. Karola

Karola Bekend lid

Nov 22, 2005
    531
    1
    0
    Dankje Imke voor je snelle reaktie!

Ik had gezegd ik geef het 2 weken,dat is a.s dinsdag.
    Ik denk ook niet dat ik het langer volhoud,maar ik blijf wel het idee hebben dat het geestelijk en lichamelijk beter is als mijn lichaam het zelf doet.

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Karola,

Ik begrijp je heel goed, Maar of het geestelijk nog langer vol is te houden.........
    Als de miskraam achter de rug is kan je het een plekje geven en opnieuw proberen zwanger te worden. Nu blijft de confrontatie met een niet goede zwangerschap. Ik denk dat het verstandig is de afgesproken twee weken aan te houden en dinsdag actie te ondernemen.

Heel veel sterkte, imke

Share This Page