vraagje over borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stinkerbell, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje. Graag wil ik strakjes borstvoeding gaan geven. Maar aangezien ik altijd moeite heb met op gewicht blijven het volgende.
    Ik weeg altijd zeg maar net genoeg. Als ik een griepje krijg of wat dan ook en ik val een kilo af. Duurt het vaak een maand of langer tot dat ik het er weer aan heb. Sommige zullen denken , das fijn, maar voor mij is dit dus helemaal niet fijn. Ik ben 1.62 en weeg "normaal" 51.5. Ben dan ook erg fijntjes gebouwd.
    Maar nu komt het. Ik las dat borstvoeding nogal een aanslag is op je lichaam. En ik zou het niet fijn vinden om straks teveel kilo's te moeten gaan inleveren, was niet van plan om er als mama skeletje bij te gaan lopen.
    Ik heb echt alles voor mijn kleine man over maar zou ik ook bijv. 2 of 3 maanden borstvoeding kunnen geven en dan overstappen op fles voeding? Dan heeft de kleine toch mijn eerst super melk gehad.
    Wie oh wie kan mij helpen en heeft misschien andere tips?

2. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Niemand?

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ja hoor je kan jezelf een grens geven en zeggen als ik op mijn oude gewicht zit dan stop ik.
    Ook na 3 maanden afbouwen en stoppen is geen probleem.
    Gewoon doen wat voor jou lichamelijk het beste is.
    Voor hetzelfde geld blijft je gewicht stabiel en kun je een half jaar voedingvgeven.

4. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik heb zelf ook moeite met op gewicht blijven (1.73 en 55 kg voor de zwangerschap) maar ik ga toch borstvoeding geven. Ik wil het in ieder geval proberen, en mocht ik te snel afvallen dan stop ik ermee. Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel geprobeerd om er zoveel mogelijk kilos aan te krijgen om een beetje een buffer te hebben. Vla is mijn eten bij uitstek omdat dit toch aardig wat calorieen bevat, maar ik er niet te vol van raak. Ik zit nu aan het eind van mijn zwangerschap op een krappe 70 kilo dus best aardig gedaan. :)

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Gewoon starten met bv en als je merkt, dat je te veel gaat afvallen, dan stap je over op de fles. Je moet jezelf er ook goed bij voelen.

6. Op zich weet je nog niet hoe het bij jou zal gaan verlopen. Mijn collega is helemaal niets afgevallen met bv geven bijvoorbeeld. En als je te veel afvalt kan je altijd zeggen niet verder dan dit gewicht, dan ga ik overstappen op flesvoeding.

Hier ook dunnetjes, mocht blij zijn als ik 50 woog en ben 166. Ik zie wel hoe het straks gaat met bv. :)

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Eigenlijk ga je pas écht afvallen (zo zeggen ze) na 6 maanden borstvoeding. Zelf heb ik niet lang gegeven en ben beide keren geen gram afgevallen!
    Ik denk dat je je niet bang moet maken met alle verhalen eromheen. Gewoon voldoende eten (en dat wil je ook wel hoor) en jezelf in de gaten houden, vind je nou echt dat je er belachelijk dun uitziet kan je altijd een lactatie deskundige raadplegen of stoppen!

Edit: het zou zonde zijn als je spijt krijgt dat je met 2 / 3 maanden stopt. Borstvoeding is zo ontzettend intiem en geeft je zoveel geluk (en dat is echt waar, er is gezegd dat als je te rap stopt je een postnatale depressie kan krijgen, hoeft niet persee hoor) en het is goed voor je kindje maar ook voor jou!

8. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik zou het ook gewoon proberen en kijken wat je lijf ermee doet. Niet ieders lijf en gewicht reageert op dezelfde wijze, misschien val jij wel niet af. Misschien bepalen jouw hormonen wel dat er zuiniger met voeding wordt omgegaan in de bv-periode!
    Kijk hoe het gaat en trek dan pas je plan! Veel succes en plezier!

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Super bedankt dames, voor de tips. Ga er zeker wat mee doen.
    Weer een vraag van mijn lijstje! :)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi, ik geef ook alleen maar borstvoeding.

Het kost je elke dag zo een 500 calorieen per dag meer!

Ik was ook zo iemand die voor mijn zwangerschap snel afviel. Aankomen ging juist moeizaam tot niet..

Nu, na mijn zwangerschap, eet ik echt slecht...
    Vandaag at ik voor het eerst pas om 18.00 uur...terwijl ik wel de hele dag door borstvoeding geef.

Ben nog niet op mijn startgewicht want ik kreeg mijn broek maar moeilijk dicht vandaag :p
    Maargoed, ben nog niet eens 2 weken terug bevallen, natuurlijk.

Maar elke keer wanneer ik de borst gaf voelde ik mijn baarmoeder letterlijk samentrekken. Die was dan ook binnen 5 dagen weer geslonken tot normale grootte en bij dag 5 niet meer voelbaar door de kraamverzorgster ;)

11. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hai

Ik heb 1,5 jaar BV gegeven en daarvoor was ik ook niet bepaald een overgewicht en viel ik snel af. Pas na een jaar zat ik op het gewicht wat ik voor de zwangerschap woog en er was een koemelkvrij dieet voor nodig voor ik eronder zat.

12. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik ben 167 en weeg normaal 53 kilo, nu 52. Ik zat met ander halve week weer op mijn oude gewicht( was 12 kilo aangekomen)ik denk wel dat de borstvoeding dat afvallen versnelt heeft
    Ik geef intussen al 6 maanden borstvoeding. Toen ik weer ging werken moest ik beter op mijn eten letten. Zo at ik als ontbijt 3 bruine boterhammen en als lunch 4 ook al had ik geen echte honger. Verder neem in vitamine voor jonge mama's van etos.
    Geniet in elk geval van het voeden. Ik vind het heel erg fijn.

Deel Deze Pagina