polyvinylalcohol in zwangerschapsvitamine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jennifer0306, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik heb vandaag zwangerschapsvitamines gekocht, namelijk Davitamon Mama voor zwanger worden/tijdens de zwangerschap.

Nu zie ik in de ingrediënten dat er polyvinylalcohol in zit? Wie weet wat dit is en of ik dit wel gewoon kan nemen tijdens de zwangerschap?:(

Lijkt me zo sterk dat ze het erin stoppen en het schadelijk is, maar aan de andere kant schrikt de naam mij af.

Ik ga zelf ook nog even googelen maar ik dacht misschien zijn hier vrouwen die het weten?

2. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    hoi,

Niet op gelet, ik gebruik het ook.
    Ben benieuwd.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    In davitamon is het een verdikkingsmiddel, misschien een idee om een mailtje naar davitamon zelf te sturen... Het feit dat er alcohol staat is niet hetzelfde als de ethanol/alcohol die je drinkt (als je niet zwanger bent natuurlijk )... Er zitten vaak meer hulpstoffen in vitamines om het tabletje te kunnen maken....deze worden in een kleine hoeveelheid gebruikt en zouden veilig moeten zijn.

Hieronder de hele lijst met ingredienten van davitamon compleet mama:

Mineralen, vitamines, verstevigingsmiddelen: microkristallijne cellulose, povidon, antiklontermiddelen: magnesiumstearaat, siliciumdioxide, talk, verdikkingsmiddelen: polyvinylalcohol, polyethyleenglycol, maïszetmeel, bevochtigingsmiddel: vernet cellulosegom, kleurstoffen: titaandioxide, ijzeroxide.

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Voor degenen die het antwoord nog willen. Zie dit forum onder 'stel je vraag aan de verloskundige' met dezelfde titel.

5. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Davitamon is sowieso helemaal synthetisch. Ik gebruik zelf Prena Fem van Orthica, die is wel een stuk duurder, maar heb liever een product met natuurlijke ingredienten.

Deel Deze Pagina