Pijn in heup/bil?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lorelei77, Oct 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    Hoi,

Ik vroeg me af of er anderen zijn die ook zo'n pijn in hun bil hebben? Ik heb sinds een week echt idioot veel pijn in mijn linker bil/heup, ik kan er af en toe niet van slapen. Bukken en lopen zijn ook pijnlijk, net als op de bank zitten. Ook doet mijn been af en toe pijn, net als mijn liezen.

Ik ben een beetje bang voor bekkeninstabiliteit - zijn er hier mensen die dit kennen? En die goeie tips hebben?

Dank!
    Lore.

2. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Ik heb bij mijn bekkenbanden weefsel verrekt Waardoor ik al 2 weken niet kan zitten. Eerst kon ik alleen liggen en moeilijk lopen. Gelukkig kan ik nu weer goed lopen en voorover zitten maar nog niet recht op :confused:

Het voelt een beetje als mijn stuitje maar dat is het niet. ken je dat gevoel. Mijn fysio zegt dat je bekkeninstabiliteit kunt herkenen.

Als je op je rug gaat liggen moet je 1 voor 1 je benen proberen omhoog te doen. Iemand met hevige bekkeninst. kan dit namelijk niet zonder heel veel pijn. Als je twijfelt zou ik een afspraak maken bij een fysio.

Succes!

3. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    @Wendy:
    Dank voor je antwoord. Wat bedoel je precies met benen omhoog doen - bedoel je gestrekt optillen of je knie naar je toe trekken?

4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Nee met gestrekte benen. Om de beurt.

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

het klinkt alsof je last hebt van je bekken
    Ik zou even een verwijzing vragen van je huisarts/verloskundige

het is inderdaad heel erg vervelend en erg pijnlijk

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het toch meer als Ischias klinken hoor. Ik kreeg met 6 weken ook zo'n pijn in mijn bil en heup met uitstraling naar het been en kon slecht lopen, lang staan en op 1 been staan. Als ik uit de zithouding opstond, verging ik letterlijk van de pijn.
    Ik ben meteen naar de dokter gegaan en heb nu therapie waardoor het heel erg goed gaat!

7. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    Zelf zit ik inmiddels toch aan BI te denken. Mijn rechterbil begint namelijk ook op te spelen, net als de spieren in mijn bovenbenen en mijn stuitje. Ik kan nu ook bijna niet meer lopen of op de bank zitten, alleen nog op een harde stoel maar niet te lang. Bukken is sowieso niet haalbaar. Dit is allemaal in een paar dagen ontstaan, heel raar.

Echt zwaar beroerd zo!

Maandag heb ik een afspraak met de gyn, ga daar echt vragen want hier word ik niet goed van... In mijn zwangerschapsboek staat ook zo'n opbeurend verhaal van een vrouw met ongeveer dezelfde klachten en die had er een jaar na haar bevalling nog last van! :confused:

Ik hoop toch echt dat dat bij mij niet het geval is!

8. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Zoals je het omschrijft denk ik eerder aan ischias. Ik heb precies dezelfde pijn gehad en helaas weinig aan te doen. Vraag het eens aan je vk. Zij zijn de experts.

9. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    Gisteren dan dus bij mijn gyn geweest. Nou, daar ben ik ook niets wijzer van geworden. Ja, het komt bij sommige vrouwen voor, meer had ie niet te melden. En dat je er niets aan kunt doen.

Ik weet dus nog altijd niet wat het is! En ik wil er echt heel erg graag iets aan doen want ik kan geen kant meer op van de pijn.

Dus als mensen tips hebben? Ook positieve verhalen zijn errug welkom!

10. mamavandyon

mamavandyon Actief lid

May 18, 2007
    133
    0
    0
    Hi,

Die pijn heeft te maken met je bekken. Tijdens de zwangerschap verweken de banden van je bekken waardoor het allemaal minder stabiel wordt. Ik heb dit probleem zelf ook ervaren (ik had last van mijn rechterbil/-heup). Ik heb toen contact gezocht met een bekkentherapeut. Daar hebben ze me geholpen bij mijn houding. Ik moet zeggen dat het wel heeft geholpen. Misschien een tip om gewoon eens contact op te nemen met zo´n therapeut. Je hebt er geen verwijskaart voor nodig, je kan dus zelf contact hiervoor opnemen.

Succes en het komt goed. Ik heb er na mijn bevalling geen last meer van gehad.

Shila

11. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    @Shila:
    Bedankt voor je reactie. Ik zal idd eens op zoek gaan naar een bekkentherapeut. Had jij toen last van bekkenpijn/instabiliteit of was het ischias? En waren je klachten snel na je bevalling verdwenen? Ik zit nu verplicht binnen te niksen namelijk en mijn gyn had het vrolijke nieuws dat dit nog wel tot een tijd na mijn bevalling kon duren... :(

Ook ben ik bang dat ik ons zoontje dadelijk niet uit z'n wiegje kan tillen enzo, want tillen lukt me nu totaal niet!

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik heb ook al vanaf het begin af aan last van mijn linkerbil..het is nu weer teruggeschoten naar mijn rug (ook linkerkant) en heb er nu alleen snachts last van of als ik even gaan liggen ofzo dan kan ik nauwelijks opstaan. Maar gelukkig tijdens het lopen ofzo niet.
    Bij mij is het ischias..maar het zou bij jou best een combi van alles kunnen zijn.

13. mamavandyon

mamavandyon Actief lid

May 18, 2007
    133
    0
    0
    @ Lorelei77; graag gedaan. Ik had gelukkig geen bekkeninstabiliteit. Ik was er redelijk snel bij. Bij mij was het dat mijn SI-gewrichten (bekkengewrichten) te beweeglijk waren. Dus bij belasting hadden mijn gewrichten het zwaar te verduren. Ik kreeg oefeningen mee om mijn houding te verbeteren. Vrij snel na mijn bevalling was het weg.

Als ik jou was zal ik snel een afspraak maken met een therapeut zodat ie kan vaststellen wat jou probleem is.

Succes.

Share This Page