Menstruatiepijn maar niet ongesteld?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kimmarijn, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmarijn

kimmarijn Niet meer actief

Even een vraag....
    ik ben Vanaf december 2012 gestopt met de pil, en had meteen een regelmatige cyclus. Maar helaas heb ik in maart 2013 een miskraam gehad rond de 6e week, mijn cyclus was kort erna weer regelmatig.

Ik heb nu menstruatiepijn/krampen die komt en gaat maar de bloeding blijft uit.
    Gisteren moest ik ongesteld worden, wel heb ik die menstruatiepijn vanaf zondag/maandag. Ook een week geleden had ik een beetje menstruatiepijn. Ik heb voor mijn gevoel niet echt 'zwangerschapsverschijnselen' zoals ik die herken rond februari/maart. Ik heb wel iets gevoelige borsten/tepels, een wat opgeblazen gevoel en licht misselijk gevoel in mijn maag. Maar dit heb ik vaker wanneer ik ongesteld moet worden.

Is het verstandig om een test te doen? Of toch even wachten of de ongesteldheid doorzet?

En als het toch een positieve test blijkt te zijn, hoe komt het dan dat ik menstruatiepijn/krampen heb? Ik vind dit een beetje eng omdat mijn miskraam ook gepaard ging met menstruatie pijn, geen bloeding en een paar dagen later toch bloed verlies...

Liefs Kim

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

die pijn kan duiden op een menstruatie die nog moet komen of op groeipijn van een zwangere baarmoeder.
    Ik kan het niet voorspellen, het enige wat duidelijkheid geeft is een test.

Mirjam

3. kimmarijn

kimmarijn Niet meer actief

Bedankt voor je snelle reactie,
    Ik heb net een test gedaan en deze was positief! Er kwam een licht 2e streepje bij. Ik ben toch zwanger! Nu volgen de spannende weken, hopelijk gaat het deze keer wel goed...

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wow, gefeliciteerd!
    Inderdaad een spannende tijd nu.
    Neem je foliumzuur?

Mirjam