Momenteel 37 weken zwanger en de hele zwangerschap door een ok tot lage bloeddruk gehad.. Gemiddeld was hij zo rond de 110/65. Vanmorgen bij de controle was deze 122/88. Is verder niks ocer gezegd maar lijkt mij iets aan de hoge kant ( vooral de onderdruk ) iemand dit meegemaakt? Weet niet zo goed wat ik moet doen.. Afspraak van volgende week afwachten ze heeft er niks over gezegd dus zou het dan goed zijn?
Lijkt me goed om dit wel aan te kaarten. Bij mij werd ook nooit iets van mijn hoge bloeddruk gezegd - bij een controle had de stagiaire toch twijfel, en bij urinetest bleek ik toch zwangerschapsvergiftiging te hebben. Zelf aankaarten dus altijd slim want brengen niet altijd zelf ter tafel.
Ik zou me er niet te druk overmaken.. Op het einde van de zwangerschap stijgt je bloeddruk altijd. Als je veel klachten hebt zou ik het melden, maar anders zou ik vertrouwen hebben in je verloskundige.. Als zij zich niet druk maakt, moet je het zelf ook niet doen
Dat heb ik ook hoor. Bloeddruk is nooit helemaal stabiel. Niet zwanger zal die ook wel is zo zijn. Als je veel klachten hebt dan zou ik t aangeven mr ip is dat een prima bloeddruk voor 37 weken
Nou zou toch wel bellen hoor! Is ook wel een groot verschil met je normale bloeddruk. Wat vreemd dat ze er niks van zeiden. Ik had onderdruk meestal rond de 80 meen ik en met 89 doorgestuurd naar ziekenhuis (32 weken dacht ik) en sindsdien daar controles gehad en ingeleid met 37 weken. Vk had spoortje eiwit gevonden maar bleek niks te zijn. In zkh gecheckt op leverwaarden en die waren bij mij laag. Denk dat ik door die combi zoveel controles had bij zkh (m'n bloeddruk bleef ook stijgen). Maar onderdruk van 65 naar 88 is een flink verschil vind ik. Je kan beter te vaak bellen en al helemaal met dit soort dingen.
Mijn onderdruk was gestegen van 60 naar 75 vanochtend, dat vond de vk geen verontrustende stijging. Als ik nu boven de 85 kwam was het anders vertelde ze vanmorgen.. ik zou morgen even bellen als ik jou was. Dan kun je 'm vast meteen nog een keer laten meten. Is ie dan weer hoog, dan kunnen ze verder onderzoek doen. Maar ook grote kans dat ie weer gezakt is.. Bij mijn zoontje was ie 90+ opeens en ben ik ook ingeleid hierom.