Druk kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

De laatste 3 echo's die ik heb gehad (10 weken, 12 weken en 17 weken) daarop was het kindje wel enorm druk.
    Echt op en neer springen en draaien enz.
    En telkens moest de gyn lachen erom en zei ze, amai wat een actief kindje.
    Nu vraag ik me af of dit niet door mij komt.
    Ik heb nl vaak stress door de breuk met de vader van het kindje enz dus ik voel me echt schuldig tov mijn meisje hiervoor.
    Zou het gedrag in de buik iets vertellen over hoe ze zal zijn als ze geboren is?
    Want dit is mijn eerste en ik voel haar al heel goed schoppen in mijn buik, zelfs al aan de buitenkant.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee hoor, heeft niets met jou te maken!

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mn kindje is ook SUPERdruk... Ik heb wel wat stress, maar ik ben van mezelf toch wel vrij nuchter en denk ook niet dat ie daar druk van is.
    De VK vond het ook alleen maar positief hoor! Het enige nadeel is dat geslachtsbepaling wat lastiger zal worden :)
    Ennn tsja.. mn vriend en ik zijn allebei mensen die niet echt veel stil kunnen zitten. Mn vriend is kickboxer en voetballer dus daar zal ie dat leuke schoppen al vandaan hebben :p
    Ik voel hem/haar ook al een tijdje.

Dus.. denk echt dat je je niet schuldig hoeft te voelen

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, wij hebben ook een "pittig kindje" zoals ze dat mooi noemen in het ziekenhuis haha :D Ze zeggen tegen ons steeds dat kinderen die veel bewegen, zich juist goed voelen :)

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Wat een geruststelling, ik loop daar al de hele tijd over te piekeren.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou, niet meer doen dus! Lekker genieten!

7. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    hoi,

ook hier een heel druk kindje hoor. terwijl ikzelf erg rustig ben van persoon.
    mijn verloskundige zegt hoe drukker het kindje hoe beter die het heeft binnen...
    dus ik zou zeggen geen zorgen maken maar lekker genieten!

groetjes marijke

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Die van mij ook belachelijk druk! haha
    Was mijn dochter ook en is ze nu nog..

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    mijn ventje die maakt er elke dag weer een feestje van in me buik. ik heb in het begin wel aardig wat stres gehad door ook de breuk met de vader maar zelfs nu die zo veel minder ruimte heeft voel ik hem de hele dag heel vaak.

en het klopt wat de andere zeggen, als je kindje zo actief is dan heeft hij/zij het naar de zin in je buik.

Liefs xx

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een heel erg druk kindje hoor.zelf zoerg dan als ik rustig zit er moe van worden hij stuiterd echt alle kanten op en dat is een de buiten kant enorm goed te zien vrien schok zich gister oon weer een hoedje.maak je niet druk hij heeft nu nog de ruimte en die benut hij gewoon heel erg

11. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik heb juist een heel rustig kindje....
    Voelt ze zich dan niet lekker in mijn buik omdat ze minder beweegt?

Voel haar wel hoor, maar niet de hele dag door en ook gaat niet mijn hele buik heen en weer.

Af en toe krijg ik ineen keer een harde schop, maar meestal zijn het kleine klopjes.

12. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Hier ook heel wat feestjes op een dag, wel gezellig hoor!

13. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Daar zou ik me ook niet druk over maken.. Als je je kindje maar af en toe voelt (moet een beetje regelmaat in zitten/ komen)..
    De mijne is ook behoorlijk druk en ik denk dat het misschien al een beetje karakter is wat zich ontwikkeld (denk ik.. weet het niet zeker)..Dus alle kindjes en alle zwangerschappen zijn anders. En misschien ligt je placenta aan de buikzijde zodat je het minder goed voelt?
    Zo lang alles goed gaat en de VK tevreden is zou ik me echt geen zorgen maken!

14. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Nog ff een aanvulling..

Ik ben wel heel erg benieuwd of drukke buik kindjes later ook drukke kindjes zijn? Wie heeft er al ervaring?

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring, maar hoor nogal wisselende verhalen: ene keer is druk in de buik wel druk buiten de buik en andere keer toch niet. En bij rustige kindjes in de buik net zo: wisselt daarbuiten ook nogal...
    Hier ook een drukteschoppertje, dus ben benieuwd hoe de dame zich straks buiten gedraagt, :) Maar bijvoorbeeld mijn stiefdochter en stiefzoon: beiden rustig in de buik, (maarja: hun mams had ook hoge bloeddruk en dat is minder fijn voor het kindje). Stiefdochter is een enorme draaikont en stiefzoon juist vrij rustig, (wel actief kereltje, maar kan goed stilzitten, stiefdochter dus helemaal niet).
    Ik heb dus een behoorlijk lage bloeddruk en dat is waarschijnlijk momenteel de hoofdoorzaak dat ze zo lekker beweeglijk is... Zelfs in m'n laatste weken gaat het nog alle kanten uit (en m;n buik erbij dus, :-D).

Deel Deze Pagina