Druk leven, belemmerd dit een innestelling/zwangerschap?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katrien Duck, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Even een vraagje... het zit me al een tijdje niet lekker.

Ik heb een erg druk leven. Werk 40 uur per week, elke dag 2 uur reistijd, 2 keer per week sporten... en daarbuiten nog andere 'bezigheden'. De weekenden zijn altijd stampvol gepland! Omdat het zwanger worden allemaal niet vanzelf gaat, begin ik me af te vragen of dit door onze levensstijl kan komen...

Wie kan mij hier meer over vertellen?

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor van werken en een druk en gezellig leven is er nog niemand niet zwanger geworden...

je zou juist denken dat je dan eerder zwanger zou worden omdat je tijd "tekort" komt om aan een eventuele zwangerschap te denken..

mensen met veel vrije tijd zitten vaak alleen maar te tobben zou ik nu zwanger zijn etc etc...en pas op het moment ze het om een of andere reden loslaten zijn ze plots zwanger...

dusse lekker doorgaan meid...

liefs smoekie

3. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Wat denk je dat ik die 40 uur per week op kantoor zit te doen....? ;)

Ben in ieder geval blij te horen dat dat geen invloed kan hebben!

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi Katrien,

tot januari van dit jaar had ik een gigantisch stressvolle baan. Ik bedacht toen dat dat niet echt positief kon zijn voor een zwangerschap. Ik heb een andere functie aangevraagd en gekregen. Ook meer regelmaat in mijn leven gepland, wat vroeger naar bed, de tijd voor mezelf nemen. Natuurlijk kan je het nooit met zekerheid zeggen, maar een paar maanden later had het resultaat.

Je moet jezelf een beetje in acht nemen, dat is het belangrijkste!

5. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Katrien,
    Ik herken veel in jouw beschrijving. Zelf ben ik vorig jaar zwanger geworden terwijl ik een enorme deadline en veel stress op mijn werk had en ook, bijna alle weekenden vol en veel sporten. Dus het kan wel degelijk!
    Wel is het bij mij toen misgegaan (2e MK) en om die reden doe ik het sindsdien wel wat rustiger aan. Ook al zeggen de verloskudige en gynacoloog dat de kans klein is dat de MK is veroorzaakt door werkdruk en druk leventje, helemaal gerust ben ik daar niet op.
    Succes ermee!

6. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk erover om per 1 januari 28 uur te gaan werken, i.p.v. 40 uur. Denk dat dat al iets meer rust in mijn leventje kan brengen...

7. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik denk eigenlijk dat het niets uit zou moeten maken, maar... ik ben op vakantie 'bezwangerd', dus zonder stress... wie weet helpt het toch? :-k

Deel Deze Pagina