druk maken om niets..

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Hahahahhahahha ,geweldig !

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hahaha zou mij inderdaad ook kunnen gebeuren , en vooral als je dan in bed ligt komen allemaal deze zaken voorbij , heb ik alle rekeningen wel betaald , heb ik het slot wel op de deur , heb ik geen afspraak vergeten .. verschrikkelijk :rolleyes:

3. kira1985

kira1985 Niet meer actief

Ik ben normaal gesproken niet echt een stresskip, ik kan goed tegen onwetendheid.
    MAAR nu zijn we volop bezig voor onze bruiloft en nu wil ik alles tot in de puntjes geregeld hebben wordt af en toe een beetje een bruidzilla!

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb ook wel vaak last van stress. Bijvoorbeeld met onze hond van 8 maanden maak ik me continue zorgen of hij niet moet plassen en poepen als we bij een kennis zijn. :)

@ Mikki77: Hahahaha.. :) Je zal het maar meemaken..

5. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Hier nog zo'n controlfreak/stresskip.
    Mijn bruiloft heb ik 2 jaar vantevoren al zoveel mogelijk willen regelen.
    Was goed gelukt.
    Nu willen we een kindje. De hele uitzet staat al in dozen klaar. (je kunt maar weer voorbereid zijn)
    En nu ben ik met een nieuwe baan bezig en zit ik alle scenario's te bedenken hoe het dan gaat als we een kindje hebben en die nieuwe baan met de opvang enz.
    Ik reken het financieel dan ook tot in de puntjes uit wat als ik 1, 1,5 of 2 of 2,5 of 3 dagen blijf werken.

En met de kerst zit hyperventilerend met een koortslip (van de stress) op een stoel bij mijn moeder...

Nou, dat gaat ging weer lekker.
    En ik zie enorm op tegen oud en nieuw. Ik heb in dit soort gevallen er dan helemaal geen zin in. Meestal is het dan wel best gezellig geweest achteraf.
    ;)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook.

Ik wil graag de controle over dingen houden net zoals velen met mij ;) Ik hou niet van drukte en gedoe, al helemaal niet in mijn eigen huis. Kerst vind ik vreselijk, helemaal bij schoonfamilie want die maken veel lawaai en het is er altijd chaos en druk. Ik probeer altijd om te relativeren van te voren en inmiddels ben ik er wel een beetje makkelijker in geworden want ik heb alleen mezelf ermee. Ik wou soms dat ik me onbezorgd kon storten in druktes, onverwachte dingen, verjaardagen etc. dat zou een hoop zorgen en stress schelen. Maar blijkbaar is het niet erg genoeg, anders deed ik er wel wat aan ;)

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dit klinkt zoooo herkenbaar! Ik kan daar ook dan ook zo zenuwachtig van worden van dat soort dingen! Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en ik wacht nog op de offerte van de tegelzetter voor de badkamer. had ik laatst gedroomd dat ik hem binnenkreeg en dat de offerte 8000 euro was! Slapen kon ik daarna dan ook wel vergeten...

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vroeger wel, maar nu niet meer.

Dankzij cognitieve therapie, ;)

Een geweldige manier om te leren relativeren.

Ik kan het mensen aanraden om daar iets mee te doen.

9. Aura

Aura Niet meer actief

Hier nog zo'n rampenplan....
    Ik ben soms heel flexibel en vind het leuk om onverwacht dingen te doen.....maar bijvoorbeeld kerst moet eignelijk al een maand van te voren vastliggen zodat ik alles kan regelen....Dit jaar was het anders en dan raak ik me toch in de stress. Mijn man wordt dat helemaal gek van me want hij zegt komt wel goed...jaja denk ik dan dat heb ik vaker gehoord. Wil gewoon altijd dat alles goed verloopt en dat alles tot in de puntjes verzorgd is eerder heb ik geen rust :$...maar zo te lezen ben ik niet de enige hier hahahha.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wat lijkt me dat vreselijk als je zo bent. Kan me het niet voorstellen. Ik leef het liefst zonder agenda. Helaas kan dat niet altijd.

11. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik herken dit ook heel erg, kan me nu al druk maken om oud en nieuw.Dat ik straks nog wel vlees krijg voor gourmetten, dat de kids niet aan het gourmetstel komen enz enz.......

Iik ben ook heel erg bang voor medische problemen, ben bij ieder bultje die ik voel bang dat ik iets ergs heb.Gelukkig zakt dit al af wat dit is echt verschrikkelijk :(

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, herkenbaar!
    Vooral op mijn werk, ik heb al buikpijn (spreekwoordelijk dan) voor er überhaupt reden voor buikpijn is.

Ik hanteer daarom voortaan vaak de uitspraak

"Een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest"

Is in mijn geval HELEMAAL waar!

:rolleyes:

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Bosi333: ik zit sinds september thuis met een burnout en volg nu sinds 2 maanden ook cognitieve therapie. En idd het werkt. Ik voel soms wel een bui aankomen maar kan het nu makkelijker relativeren.

Helaas nog niet altijd en dan ben ik echt erg. :oops:

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat fijn dat het bij jou ook goed helpt. En hoe langer je er mee werkt hoe beter het gaat.

Ja ik ben echt een fan van die therapie. Ik wil er eigenlijk ook wel iets mee gaan doen in de toekomst.

:p

( ik ben zo gestopt met roken)

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.623
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    heb t ook,wordt de laatste tijd gelukkig minder.

16. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Haha, hier heb ik dus errrrrg last van. Ben ik van tevoren al helemaal gestresst en achteraf valt het altijd erg mee! Of ik kan nu al zenuwachtig worden als ik naar een nieuwe plek moet autorijden en of ik daar dan wel kan parkeren oh oh oh.... Het rijden is niet eng, maar stel dat ik geen parkeerplek vind....of ik moet zo moeilijk file parkeren...aargh :confused: . Nou ja, druk maken om helemaal niks dus! :D

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ik kan nog wel eens stressen met op vakantie gaan maar verder totaal geen last van gelukkig!

18. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    voor mij is het ook allemaal herkenbaar.
    ik wordt er soms wel eens gek van.

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bosi waar kun je dat doen, bij een gemiddelde psycholoog? of moet je ergens anders wezen ?
    Of heb je het misschien zelf gedaan met behulp van een boek

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben bij het ggz geweest en daar heb ik het in een groep gedaan.

Bij een psycholoog kan het, maar ik denk dat als je een goed boek koopt dat je er dan ook heel goed uit komt

( en je mag mij ook vragen, ;) )

Deel Deze Pagina