Jep hier ook, soms echt té erg. Zo erg dat ik er een hele nacht van wakker (kon) liggen. Gelukkig heb ik dat een stuk beter onder controle kunnen krijgen.
Hoi hoi, heb niet alle pagina's gelzen maar eh Ik ben een kampioen in stressen, dacht dat ik één van de weinige was Maar stresskipjes genoeg......
wat een herkenning! ik ben dus ook een ongelooflijke controllefreak... Kan me enorm druk maken om dingen en ik kan ook zo zijn naar mijn man toe.. ik kan er bijvoorbeeld neit tegen als hij op zijn manier het huishouden doet, dat is voor mijn idee niet goed genoeg.. Met als gevolg dat ik alles zelf doe, zodat het naar mijn zin gebeurd.. Ik probeer alles te regelen en organiseren : outlook met de agenda en takenlijst (wat ook op mijn foon zit) , zou niet weten wat ik zonder moet! Soms zoooo vermoeiend voor mezelf en ook voor anderen. Probeer wel te relativeren maar dat is erg moeilijk!
Een typisch vrouwending... 1. onze bruiloft. een JAAR van te voren was ik druk met regelen. Mijn man zat vaak erg laks op de stoel af te wachten. Op het moment van het huwelijksaanzoek gingen bij mij de bellen rinkelen. Vanaf dat moment geen rust meer in ons huis. Ik droomde over valpartij met de jurk, ruzie, een NEE antwoord van manlief. Het was TE gek voor woorden. 2. De babykamer. Ik ben hier zo ontzettend druk mee geweest. Kleuren, behang, meubels, spullen, dekbedjes, kleding. Alles moest perfect zijn. Vaak was ik gewoon in de nacht nog bezig met bedenken. (hoort ook bij nestelen) 3. Ik maak me vaak druk om wat mensen van me willen, ik haat het onverwachte, al kom ik heel spontaan over. Vaak wil ik weten wat we gaan doen, hoe en wanneer. Waarop ik al 20x een scenario in mijn hoofd heb gehaald hoe het is afgelopen. Het liefst heb ik dan een glazen bol in mijn handen wat me alles laat zien van die dag. Ik zie ook snel beren op de weg liggen, het zit in mijn karakter. Tip: trouw met een rustige man. (grapje) Sinds ik met hem samen ben wordt het druk maken minder. Hij is het type wat me kalm maakt of zegt: ,, Wat is het ergste wat er NU kan gebeuren'' Dan zegt hij vaak erg lief: ,, Over je schouder en weg ermee'' (dan doe ik dat ook, net of ik het weggooi!) ---> klinkt erg gek , ik weet het. Drukte maken doe je echt toch zelf, maar het is zo lastig om het niet te doen. pfftttt. Ik vindt het achteraf, als iets al heeft plaatsgevonden het zo fijn om weer thuis te zijn. Wat ik wel erg vindt is dat mensen het VOOR je gaan bepalen. Zoals, jij maakt je overal druk om.. pfftt. Dit zijn dingen die je niet voor iemand kan invullen, dat is zo erg. Ieder mens is anders, en alle mensen hebben verschilldende dingen qua drukte. haha, dus dat moeten ze niet voor mij gaan bepalen. Succes dames, en niet druk maken! (haha)
hier ook z'n stresskip hoor. ik krijg ook regelmatig te horen maak je nou niet zo druk ik doe dat wel het komt goed. van de week dus ook met 28 weken zijn we verhuist dus een deel zit nog altijd in dozen en word pas uit gepakt als we eenmaal weer wat meer rust hebben. maar de erkennings verklaring van de kleine kon ik niet vinden ik het dressior.ik heb echt het hele huis op zijn kop gehad niet te vinden ik dus helemaal gestrest.mijn vriend zeg dan ook doe nou rustig ik weet waar hij is ik pak hem wel als ik thuis ben maar ja dan is hij thuis vergeten we het onding te pakken.ik heb dus echt vandaag ook weer lopen stressen vooral omdat we bij de vk ook al het woord inleiden hebben gehoord.komt meneer vanavond thuis ik weer voeteren loopt hij naar een verhuis doos daar staat dus al groot op.INCL VERKL ERK. en hij haalt hem er zo uit en ik maar stressen. dus ja ik maak me er ook geregeld schuldig aan zo heb ik al met 12 weken zwangerschap een oppas voor de huisdieren geregeld
Ik heb nergens last van BEHALVE als ik op vakantie ga, stressssss! Voor verjaardagen het ik de grote tip, alles bestellen op Albert.nl
Hier nog een stresskip Ik van de week een zelfde topic openen en heb het toen niet gedaan Ik ben al in de stress als ik naar de winkel moet of naar een verjaardag Zoals ik hier al een paar heb gelezen..kan ik ook 's avonds nog ff kijken of ik de deur wel op slot heb gedaan en of ik was wel gedaan hebt enz. ik word er soms helemaal gek van....terwijl ik een half jaar terug nooit ergens last van had Maar hoe dat zo is gekomen...geen idee...maar het is nu wel minder dan in het begin Voorheen wou ik overal mee naar toe enz. en kon me niet schelen hoe ver het was enz enz. Dan ging we altijd kilometers met de scooter te toeren En als ik er nou al aan denk raak ik al gestresst En nu als we ergens heen gaan...dan ben ik alles aan het uitstippelen Dan moeten we zo en zo...en het liefste de korste weg enz. Nou ik hoop maar dat ik er weer vanaf kom...want dit is niks zo
Ik mag me ook hierbij aansluiten. Ik heb dat altijd al wel gehad, dat ik me druk kon maken om de kleinste dingen, maar nu ik zwanger ben is dat wel erg sterk toegenomen. Vaak denk ik dat ik echt gelijk heb, maar als ik dan de reactie van me vriend zie dan denk ik 'ben ik dan echt zo'n zeur of pikt hij gewoon alles'? Voorbeeld: Vriendin steekt doodleuk een peuk op in de auto waar ik naast zit. Bedoel, tis haar auto maar je kunt dan toch op z'n minst vragen of ik het erg vind als ze rookt nu ik zwanger ben? Nog zoiets, diezelfde vriendin was hier gister en vroeg haar vriendelijk buiten te gaan roken, nu ik zwanger ben heb ik dat liever niet. Logisch toch? Krijg ik de opmerking; 'Nou, dan ga ik wel weer buiten staan blauwbekken'. Nou jaaaa zeg! Ik zou dan gezegd hebben 'oh tuurlijk joh, geen probleem' oid. En dan drukt ze ook nog eens de peuken buiten in de tuin uit en laat ze vervolgens gewoon liggen! AAAARCH! Dan ben ik al opgefokt en dan heb ik het ook helemaal gehad he! Vriend zegt er niet zoveel over, en dan denk ik weer dat het aan mij ligt... Zwangere vrouwen kunnen monsters zijn maar ik vind gewoon dat ik gelijk heb!
@Sjanienu1 Ja ik vind dat je ook gelijk hebt...Ik zou het zelfde gedaan hebben Iedereen die rookt gaat maar lekker buiten staan...dan ben ik nog niet zwanger Ik vind het gewoon goor..dat vieze gerook We waren gister bij mijn schoonmoeder en iedereen rookte...ik was de enige die niet rookte en ik hoeste al als een gek....nee maar niemand hield er rekening mee En ze bliezen het ook gewoon mijn kant op En we gingen gourmetten...en ik zei ik vind het goor eten en roken tegelijk Maar iedereen rookte gewoon terwijl ik daar mijn kippetje zat te eten Heb mijn bord opgeruimd en ben gestopt met gourmetten Dan kunnen ze mij niet kwaaier maken he