Vraagje over Clomid.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tiy, Jan 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18
    Hallo allemaal, ik zit inmiddels in ronde 12 van de 1e kindje en tot nu toe geen zwangerschappen. Ben regelmatig ongesteld en heb ook elke maand een eisprong als ik de ovu testen moet geloven. Ik heb wel hevige menstruatie vanaf week voor nod tot eind menstruatie. Deze rond lijkt het weer niet gelukt te zijn. Ben nu 11 dpo zws gaf negatief aan. Ook heb ik zoals elke maand weer krampdn en vreselijke rugpijn. Ik wil morgen een afspraak maken bij de HA en zou wel willen beginnen met clomid en echos maken als eerste. Nu mijn vraag, geeft de huisarts wel clomid na 12 maanden

2. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ik denk dat een huisarts je geen clomid geeft.. en maakt zeker geen echo's.
    Dat doet een gynaecoloog.
    De huisarts zal je wrss daar naartoe verwijzen.
    De gyn gaat onderzoeken doen.. en daaruit komt een beleid.
    Clomid word gebruikt als je geen goeie eisprong hebt geloof ik?
    Wie weet is er bij jou een heel ander probleem of je partner?
    Als het nu weer niet gelukt is zal de huisarts vast geen probleem hebben om je naar de gynaecoloog te sturen.
    Succes!

3. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18
    Nee echo's maakt een HA niet. Maar gewoon bij de gyn. Had pas ergens gelezen dat de HA het wel kan voorschrijven maar de echos dan worden gemaakt bij de gyn

4. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    je huisarts geeft je geen clomid de fertiliteits arts in het ziekenhuis de huisarts zal je doorverwijzen
    er word niet zomaar clomid gegeven als er niks word gevonden
    maar mocht je het wel krijgen voor mij is het een wonder middeltje
    1e keer clomid 50 gehad heeft niks uitgehaald 2e keer clomid 100 gelijk zwanger

5. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ah oke..
    Werk zelf in een huisartspraktijk maar bij ons gebeurd
    het nooit.
    Maargoed kan elders wel zo zijn natuurljk.
    Al denk ik niet dat ze zomaar iets voorschrijven zonder eerst onderzoeken.
    Frustrerend dat het zo lang moet duren :(
    Hopelijk is het hele ziekenhuis niet nodig!

6. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Als je naar de huisarts gaat geeft hij jou een verwijzing naar de gynaecoloog voor een oriënterend fertiliteitsonderzoek.
    Maar het kan ook zo zijn dat de huisarts eerst bloed bij jou wil prikken en evt een uitstrijkje en een soatest gaat doen. Bij je partner evt zaadonderzoek. Anders gaat de gyn dit in de meeste gevallen doen.

Waarom denk je clomid nodig te hebben?

De huisarts zelf gaat geen clomid voorschrijven en ook geen cyclusanalyse doen dmv echografie

7. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18

Ik heb zo een sterk gevoel dat er iets niet in orde is. Door de hevige menstruaties en wisselende eisprongen. Heb wel eens eisprong gehad 5 dagen na nod. En meestal ook op dpo 17 etc. Heb veel klachten die lijken op pcos en of endometriose. Ondanks dat ik elke maand menstrueer. Alleen al de hevige krampen etc weer elke maand. Ook heb ik hirsutisme. Denk ook gewoon dat mijn lichaam veel mannelijke hormonen aanmaakt. Heb overal donker stug haar zelfs op mn tenen en vingers. Dit is iets wat oa bij pcos en endo voorkomt. Misschien heb ik wel eisprong iedere maand maar rijpen ze niet goed genoeg.

8. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Daar zou dan eerst goed naar gekeken moeten worden.
    Hier ook endometriose maar geen overbeharing hoor. En bij PCOS heb je juist geen regelmatige cyclus of een uitblijvende cyclus door gebrek aan een eisprong.

Een doorverwijzing naar een gynaecoloog lijkt mij dan een goed plan. Deze kan dan in verschillende stadia bloedprikken naar verschillende hormonen (o.a. testosteron voor de mannelijke hormonen en progesteron een week na de ovulatie om te zien of je wel een goede eisprong hebt gehad). De gyn zal ook een echo maken om te zien hoe jouw eierstokken zijn (zien of er een pco-achtig beeld is) en kijken of er ergens tekenen zijn van endometriose. Bij vermoeden van endometriose kan de diagnose pas echt goed gegeven worden als er echt binnenin is gekeken door middel van een kijkoperatie.

Hoe meet jij je eisprong en hoe lang zijn jouw cycli meestal?
    En hoe is jouw uiterlijk verder?

9. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18

Ik ben 1.64 lang en weeg 61 kilo. Verder heb ik ook zo mijn rondingen maar ben gewoon extreem behaard. Schaam me hier ook echt voor. Geen plek waar ik niet van die lange donkere zwarte haren heb. Ik hars dan ook rgelmatig. Haargroei meer dan wat zelfs een man heeft. Top tot teen elk plek. Enige plek waar ik geen haar heb is de binnenkant van mn handen. En ohja onderkant van mn voeten. Derest echt overal. Gelukkig heeft mijn man hier geen problemen mee. Ben er wel onzeker over naar de buitenwereld toe als ik dagelijks buiten kom bijvoorbeels. Haar op mn gezicht vingers enzo. Maar verder heb ik heel fijn gemeenschap met mn man en geen moment dat ik dan pieker. We zijn dan ookal jaren samen. Mijn cyclus is ong 28 / 33 dagen gemiddelt
    Ik gebruik elke maand ovulatie testen. Test dan ongeveer 2 weken lang. Lh piek heb ik dan ook duidelijke paarse streep, 2 dagen ongeveer en erna word het lichter. Lvoorderest zoals ik zei heb ik elke.maand 5 dagen lang extreem veel last van mn menstruatie. Krampen overgeven rugpijn beenpijn hoofdpijn etc. Dit 5 dagen lang en geen medicijn dat helpt. Loop met deze klachten al jaren bij de ha en t enige wat hij zgt is dat ik grwoon pech heb maar dit kan nooit goed zijn. Voor de rest ben ik ook de enige in de familie die dit allemaal heeft

10. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik dacht precies hetzelfde; Ik maak vast teveel mannelijke hormonen aan en daarom lukt het allemaal niet!
    Na doorverwijzing van de huisarts naar de gynaecoloog hebben we een hele rits aan onderzoeken gehad (cyclus-analyse dmv echo's, bloedonderzoek bij mij en zaadonderzoek bij mijn man, en een HSG) en daar is niets uit gekomen. We zouden gewoon zwanger moeten kunnen worden.
    Op dat moment ben ik pas met medicatie begonnen die bij ons beeld paste en wat er voor zou kunnen gaan zorgen dat er wel een zwangerschap zou komen. Dit was ongeveer een half jaar na de doorverwijzing, dus stel je er op in dat het lang kan duren :)

11. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18
    Achja ik zie wel wat de HA zal zeggen

12. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18

Ik zie dat je nu dan ook zwanger bent, van harte gefeliciteerd !!!
    Nou daar zit ik dus echt niet op te wachten. Mag niet klagen nu pas 12 rondes maar vind dit nu al lang..

13. jeshh

jeshh Niet meer actief

Dank je :) Als ik jou was zou ik samen met je vriend / man vragen om een doorverwijzing en dan verder kijken. Stapje voor stapje. Succes!

14. jeshh

jeshh Niet meer actief

Even voor de volledigheid; van doorverwijzing naar eerste ronde IUI heeft bijna een half jaar geduurd. Na de tweede IUI ben ik zwanger geraakt

15. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Je geeft aan dat je een regelmatige cyclus hebt, dus dan zal Clomid geen logische vervolgstap zijn. Je kunt beter een verwijzing vragen naar de gynaecoloog, die zal dan wat onderzoeken doen om te proberen te achterhalen waarom het niet lukt.

Ik heb van mezelf ook een regelmatige cyclus, kon ook vreselijke ongesteldheid hebben met heel veel buikpijn. Ik ben voor IUI toen begonnen met Clomid, maar m'n hele cyclus raakte erdoor van slag. Ik kreeg ook allemaal cystes. Dus ik zou het zeker niet zomaar gebruiken als je van nature een regelmatige cyclus hebt.

16. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Ben je nog bij de huisarts geweest?

17. Tiy

Tiy Actief lid

Nov 21, 2016
    284
    10
    18

Ja , mijn man moet een zaad test doen. Aan de hand daarvan word gekeken hoe en wat. Dit gaat weer een paar maanden duren. Zaad moet binnen een uur worden ingeleverd. Niet by de HA zelf. Wij wonen er ongeveer een half uur vandaan rijden waar het moet. Ook dat nog. Dus even kijken hoe en wat. Sws niet tijdens spits anders zijn we er een uur later nog niet.

Als zijn zaad goed is, word ik doorverwezen en onderzoeken etc.

18. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

Feb 20, 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Dat is in ieder geval een begin. Stel dat dit goed is, kunnen ze dit vast uitsluiten en kunnen ze met jou aan de slag met onderzoek om te zien wat het probleem is.
    Ik snap dat het vervelend is dat het een stuk rijden is, maar je zult er toch echt wel wat voor over moeten hebben. Bereid je maar voor op regelmatige ziekenhuisbezoekjes, waarbij je echt niet altijd je mooie tijden terecht kunt met een afspraak. Zelf loop ik ook bij de gynaecoloog, vorige week 2x naar het ziekenhuis gemoeten en de week ervoor ook, voor mij is het bijna 3 kwartier rijden. Nee niet leuk, maar wel als dit een zwangerschap gaat opleveren ;)

19. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Voor de zwangerschap van mijn zoon moest ik zo'n 3-4x per week naar het ziekenhuis (voor een echo van 3 minuten) waar ik dan zo'n 60 minuten enkele reis over deed. Maar ik had het er voor over :)

Je man kan zaad thuis afnemen, maar waarschijnlijk ook in het ziekenhuis. Vooraf wel even informeren in wat voor potje het opgevangen moet worden (vaak moet je er toch een afspraak voor maken). Bij thuis afnemen dan lekker warm houden. Dus op je huid onder de kleren:)

20. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    ja zaad inleveren moet in een speciaal potje die moest ik speciaal eerst ophalen
    en ja die ziekenhuis bezoekjes was ik ook wel een beetje klaar mee zat er om de 2 dagen soms om de dag
    mijn besluit was ook na clomid 100 1e ronde te stoppen met alles ma goed ben nu zwanger mocht het niet goed gaan ga ik er toch wel mee door

Share This Page