He allemaal, Na inmiddels een dikke 18 weken zwanger begin ik toch behoorlijk last van mijn rug te krijgen. Nu heb ik nog een dochtertje van 2 jaar rondlopen die ik eigenlijk veel te vaak til. Bijv. in/uit bed, in/uit auto, op/van de commode met verschonen etc. etc. Hoe doen jullie dit?? En hebben jullie tips waarbij je dingen makkelijker kunt maken zodat je toch niet te vaak hoeft te tillen. Alvast bedankt.
Lastig, misschien haar eerst op een krukje oid laten staan voordat je haar tilt? scheelt toch een stukje? Verder niet echt veel tips..
Haar verschonen op de bank of jullie bed? Dan kan je er zelf bij zitten en kan ze er zelf opklimmen. Onder begeleiding haar zelf de trap op laten klauteren en achterstevoren er weer af. Kan ze zelf in haar eetstoel gaan zitten? Anders als het mogelijk een trapje of opstapje er bij?
Ik leg de verschoonkussen op de grond en verschoon haar op de grond omdat ik ook verschrikkelijk last had van mijn rug....
kan ze niet zelf haar bed in en uit klimmen? En zelf aan de hand de trap op en af laten gaan. mbt verschonen vind ik het nu het makkelijkst om zelf te gaan zitten en hem voor me te laten staan. Alleen bij poepluiers leg ik hem nog neer en dan idd op de bank zodat ik er zelf naarst kan zitten..
Vooral goed door de knieëen gaan bij het optillen, maar verder wel met rechte rug tillen! Dat heeft mij goed geholpen. En verder proberen dat de papa een deel van het tilwerk overneemt?
door zware bekkenklachten heb ik vorige zwangerschap en helaas nu weer ben ik zeer creatief geworden om maar niet te hoeven tillen of te belasten. Even op een rij: boodschappen bij albert.nl ( brengen het tot in je keuken) kleintje zelf uit bad laten stappen door plastic opstapje in bad en krukje naast bad alleen alles schoonmaken op sta hoogte, rest door man of externe hulp kleintje zelf trappen laten lopen, in de auto laten klimmen draai kussen kopen voor in auto zodat je met beide benen tegelijk uit de auto kan stappen satijnen pyjama broek voor in bed. Glibber je zo je nest uit om te gaan plassen (100x per nacht!) koop voor kleine boodschapjes boodschappentas op wielen ( ja echt lullg, weet t!) ga thuis zitten op een bureaustoel met wielen. Stoel draait mee en door de wielen hoef je niet kracht te zetten vanuit je benen om de stoel naar achter te duwen. Hoop dat je er wat aan hebt. Heb nog wel meer tips maar denk dat je hier al aardig me op weg kan!