Paracetamol, veel snoepen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spoiled, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hallo dames,

Ben heel pril zwanger; 4 weken (yoehoe) en heb een paar maanden geleden een miskraam gehad met 6 weken. Ik ben nu dus als de dood dat het wéér misgaat en probeer me zo min mogelijk in te spannen, etc.
    Ik kan niet zorgeloos zwanger zijn. Nu had ik een vraagje, vlak na de bevruchting had ik twee dagen ontzettende hoofdpijn en voelde mn hoofd erg warm aan. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was en had een pijnstiller ingenomen: Paracetamol et Pseudoephedrine (uit het buitenland gekocht). Ook ben ik de afgelopen dagen aan het snoepen geweest en lees ik net dat teveel snoepen (wat is teveel) de kans op een open rug vergroot. Stel ik me aan of moet ik me zorgen maken? Ik voel niet veel van mn zwangerschap, op een trekkerige buik na..maar goed; het is allemaal nog veelte vroeg.

Sorry voor de lap tekst : )

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou Paracetamol mag gewoon, dat is zo ongeveer de enige pijnstiller die je tijdens je zwangerschap normaal mag innemen.

Mbt snoepen.... ik ben een ongelovelijke snoepkous, maar of je dan meer risico hebt op een open ruggetje???? Dat weet ik echt niet.

In ieder gefeliciteerd en probeer er van te genieten ipv zorgen te maken over een evt miskraam. Ik weet dat dat erg moelijk is, maar 90% van de zwangerschappen loopt immers goed af!

En mbt niets voelen: ik heb 9 maanden lang geen klachten gehad.... dus dat zegt ook niets.

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    Ik weet dat het allemaal niks hoeft te betekenen, maar er spookt van alles door mn hoofd. Ga proberen om het van me af te zetten en te genieten inderdaad : )

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik denk ook dat die paracetamol niet erg is geweest maar als je twijfelt kan je misschien even contact opnemen met je HA of apotheek.
    Over snoepen en open ruggetje heb ik nog nooit iets gehoord hoor. Ik ben verslaafd aan chocolade sinds ik zwanger ben en onze kleine lijkt er vooralsnog geen probleem mee te hebben ;)
    Probeer gewoon zo normaal mogelijk te blijven leven, eet gezond etc etc en meer kan je niet doen.
    Ik denk persoonlijk dat je meer kan oplopen van je eigen vaatdoekje dan van iets anders om het maar even zo te zeggen.

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meid,

Als je in het begin voorzichtig bent geweest met de paracetamol is dat helemaal niet zo'n probleem. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de paracetamol als snoepjes gaat nemen en zeker bij een langere zwangerschap zou ik 2 keer nadenken voordat je ze neemt. Maar hoeveel meiden zijn niet dronken en komen een paar dagen erna erachter dat ze zwanger zijn, of gaan nog volop in achtbanen en blijken een week later zwanger.

Ik begrijp je angst volkomen, maar maak je niet te druk en geniet! Heel veel succes

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zou even naar de ha of apotheker bellen, want zo te zien is het een combi van iets met paracetamol en niet alleen paracetamol. Zij kunnen je wel vertellen of er gevolgen zijn of niet. Het snoepen lijkt me geen probleem, maar ook dat zou je tegelijkertijd even na kunnen vragen.

Maak je niet te druk en probeer te genieten van je zwangerschap.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het duurt sowieso even voordat er een bloedband is tussen moeder en kind. Ik dacht zo'n 10-14 dagen. Dus die medicijnen zullen wel meevallen..

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb 9 maanden lang enorm gesnoept. volgens de vlos maakt het niets uit. mijn zoon is kerngezond en ik ben ook alweer op mijn startgewicht. (nog geen 2 weken na de bevalling)

dus maak je niet druk!

Deel Deze Pagina