wie kan mij helpen, heb gisteren een hazelnoottaartje gegeten en sindsdien heb ik het gevoel alsof iemand een strakke band net onder mijn borsten aantrekt, het komt en het gaat, het is nu al veel minder.Ik zat eens te denken heb ook heel vaak na het eten van pindakaas een soort hartsprongetje.Zou ik soms een allergische reactie op pindasoorten hebben gehad?
Hoi hoi, Ik zou het niet weten maar als je het niet vertrouwd zou ik eens langs de huisarts gaan, misschien kan die een allergie test bij je doen of zo. Succes ermee, Bibu !
klinkt heel stom maar ik krijg altijd jeuk in me mond en achter op me tong en inme oren als ik hazelnoten, een peer die niet afgeschild is, en een appel die niet afgeschild is heb gegeten dus kan maar zo dat je er een beetje allergies voor bent kuzz anita
Het kan inderdaad best zijn dat je allergisch bent of bent geworden. Allergieen kunnen namelijk op elke leeftijd ontstaan (en weer weggaan).
is er ook iemand die zelf zoiets heeft meegemaakt, ik voelde me zo rot, maar intuitief voelde ik gewoon dat t van de hazelnoot moest zijn.
ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik zou toch ook even langs de ha gaan om je gerust te laten stellen. Saartje
Ik ben ook allergisch voor alle noten en het gevoel dat jij beschrijft heb ik precies zo. Ik heb er dan ook nog jeuk in mijn keel en mond bij. het is dus wel bijna zeker dat je er allergisch voor bent. Veel mensen hebben last van noten, er staat tegenwoordig ook op bijna alle verpakkingen in de supermarkt dat ergens sporen van noten inzitten. Dat moeten ze wel vermelden omdat steeds meer mensen er volgens mij last van krijgen. Er is eigenlijk geen oplossing voor behalve dan dat je dingen waar het inzit gewoon niet meer eet
Zou even langsgaan bij de huisarts... misschien is het idd een allergische reactie... testen zullen ze nu wel niet kunnen doen ivm je zwangerschap maar als hij denkt dat het een allergische reactie is, kan hij het wel zeggen en kun je er rekening mee houden. Na je zwangerschap kun je je dan laten testen. Liefs Kirby
Het klinkt idd als een allergie, ik herken het verhaal van kinderen van mijn stage van een paar jaar terug, sommigen hadden het daar ook bij het eten van noten of pindakaas. Bezoekje aan de HA is, denk ik, wel slim. Een allergie bouwt zich op en kan er pas op latere leeftijd ineens 'uit' komen. Net zoiets als dat je op je 19e ineens niet meer tegen huisstofmijt kunt (zoals ik)
ik heb nu nergens meer last van, probeer gewoon noten/pinda's te vermijden. Mijn moeder heeft het trouwens ook!
Een van de sypmtomen van een allergie is dat de slijmvliezen kunnen gaan opzetten, dus ook die in je slokdarm. Dan kan dat 'band' gevoel geven. Je kunt altijd een bloedtest laten doen. Allergie kan erger worden. En pinda/noot allergie kan heel vervelend zijn. Zit in zoveel producten! Zou het toch voor de zekerheid even laten checken..
Het blijkt trouwens dat je een allergie tijdens de zw. schap opeens kan krijgen, terwijl je er nooit last van hebt gehad. Ik moet toevallig vandaag langs bij de HA omdat ik bijna 5 maanden al jeuk in mn neus heb, veel niezen en een dichtgeknepen keel. Eerst viel het nog mee maar het wordt steeds erger. De assistente van de HA gaf iig aan dat het door de zw. schap kan komen omdat de hormonen veel met je lichaam kunnen doen. Er zit niks anders op dan noten te vermijden.
ja sinds ik zwanger ben nies ik me eigen suf! Ik hoorde dat je toch pas je allergieën kunt laten onderzoeken na d e zwangerschap, dus ga gewoon na de zwangerschap een allergietest laten doen, wie weet wat er allemaal tevoorschijn komt! heb inderdaad sinds ik zwanger ben ook meer huidirritaties!
Een huidallergie test raden ze af wanneer je zwanger bent, maar een bloedonderzoek blijkt ook te kunnen. Vanmiddag naar de HA, dus ik zal het wel horen hoe of wat.
Hoi! Is het geen maagzuur? Dit verwarren veel mensen, omdat je het op veel verschillende manieren kan hebben. Ik heb ff wat opgezocht: Maagklachten Brandend maagzuur is een oprisping van zuur, dat een akelig gevoel net onder de hartstreek geeft. Als je zwanger bent kun je hier meer last van krijgen. Dit komt onder andere omdat de spier die de maag afsluit, door de hormonen wat minder goed werkt. Teveel en te snel eten kunnen de aanleiding zijn of de symptomen verergeren. Symptomen die hierbij ook kunnen optreden zijn winderigheid, gerommel in de buik, buikpijn of misselijkheid. Maagzuur en misselijkheid Heb je (vaak) last van brandend maagzuur, probeer dan eens met onderstaande tips je voeding aan te passen: Eet vaker kleinere porties per dag, spreid je maaltijden wat meer over de dag Vermijd gekruide of vette maaltijden Vermijd koolsoorten, koffie, alcohol, koolzuurhoudende dranken en roken Warme melk en vanillevla, maar ook droge havermout of een pepermuntje binden het maagzuur kunnen verlichting geven Drink geen water bij het eten, dit verdunt het maagzuur wat dus zorgt voor een slechte vertering. Ook kan water er voor zorgen dat vet en olie in het eten samenklonteren, waardoor opname minder goed mogelijk wordt. Rijpe bananen zijn natuurlijke zuurremmers die een geïrriteerde maag kunnen verzachten. Zorg dat je 's nachts niet te plat ligt, maar het liefst met je hoofd/schouders een beetje hoger. Zo stroomt het maagzuur niet zo makkelijk naar boven, je slokdarm in. Gemberthee, liefst getrokken van geraspte verse gemberwortel, verwarmt en verzacht een verzuurde maag. Venkelthee en citroenmelissethee kunnen ook verlichting geven bij maagklachten. Pepermuntthee is een goed middel tegen de misselijkheid. Zijn deze maatregelen niet voldoende, haal dan bij apotheek of drogist tabletten of een drankje. Als je nooit last gehad hebt van nierstenen, neem dan bij voorkeur Rennie. Deze is in tabletvorm en een vloeibare vorm verkrijgbaar. Er zijn ook druppels op de markt, eigenlijk voor kinderen, die gember en pepermunt hebben gecombineerd. Succes!