Ziek zijn en schuldig voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chrissie, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hi ladies,

de laatste weken sowieso al hondsberoerd en moe (wat leuk he zwanger zijn :) ) maar nu ook nog hoofdpijn en koorts erbij. Mezelf maar verplicht thuis te blijven.
    Nu vraag ik me af, heeft je weerstand er onder te lijden als je zwanger bent? Ik ben het laatste jaar wel sneller ziek, vaak als ons kleintje dat ook is, net of je dat al extra meepikt, maar nu dus ook tijdens de zwangerschap.
    Voel me er best schuldig over, ten opzichte van mn werk. Geef ik te snel toe, of is het juist goed dat ik naar mn lijf luister en moet ik me er niet zo druk om maken?
    Meer meiden die dit herkennen?

X Chris

2. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    ik snap dat gevoel zo goed, Ik heb dat alleen niet tegenover mijn werk, maar tegenover mijn man.
    In je hart weet je wel dat rustig aan doen het beste is voor jou en je baby maar dan echt op de bank gaan zitten en maar niks doen is zo moeilijk.

3. mona23

mona23 Niet meer actief

hoi crissie,

Leuk he, zwanger zijn, hihi, ik voel me ook met dagen erg beroerd.

ik denk dat je goed naar je eigen lijf moet luisteren en je al helemaal niet schuldig moet voelen.

Als je ziek bent, ben je ziek. Gewoon lekker uitzieken, en als je ziek op je werk zit hebben ze ook niks aan je.
    Ik voel me ook erg schuldig als ik ziek ben, ga dan ook malen, had ik niet toch kunnen gaan werken.

Een dikke knuffel, en knap maar snel op.

4. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    Ik herken het wel een beetje.
    Ik ben een typ dat zich niet zo heel snel ziek meld. Sinds ik zwanger ben denk ik wel meer aan mezelf. Ziek is ziek. Ik sta de hele dag op me werk en ik zeg ook gerust ik ga even 5 minuten zitten. Ze zijn er niet altijd blij mee, jammer dan.

Je moet er dus niet zo druk om maken joh. Gewoon naar je eigen lichaam luister.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja daar herken ik me 100% in!

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Komt omdat wij (uitzonderingen daargelaten) vrouwen ons zo snel schuldig voelen. Luisteren naar je lichaam is erg belangrijk. Als je dat niet doet, dan heb je alleen jezelf daar maar mee!

7. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dat bedoel ik, dat doe ik nu dus ook... Kom net uit bed, nog steeds doodmoe en hoofdpijn, hard langs de spiegel gelopen want zag er echt niet charmant uit (hoezo spierwit :rolleyes: ) En toch denken: heb ik hier wel goed aan gedaan....

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    ik ben al 3 weken ziekgemeld op me werk... En ook ik dacht ik ga maar ik kan het wel... Voordat ik ging werken met kerst nog even over moeten geven daarna de hele dag niet kunnen eten en een hele dag met lege maag gewerkt en was er maar half bij met me hoofd.. Daar hebben ze op je werk dan ook niks aan... Ik wilde medicijnen van de HA omdat ik niks meer binnen kan houden en die kreeg ik toen niet omdat ik zei ik wil me weer beter gaan voelen en dan kan ik weer werken... Toen zei ze als jij niet kan werken kan jij niet werken en moet je het niet forceren want kies je voor jezelf en je baby of je werk... Toen ging er ineens een belletje rinkelen...

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nou Shay, ik vind het wel erg raar dat je dan nog geen medicijnen kreeg...
    Ik heb wel een tip wat goed werkt tegen misselijkheid en overgeven: domperidom. Volgens mij wel bij de drogist te halen en anders bij de apotheek. Mijn misselijkheid was na 10 min altijd over als ik dat slikte.

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ja ik had weer zo een HA niet geen voorstander is van medicijnen geven... Dus ik ben naar me GYN geweest van de week en van hem kreeg ik het wel maar ik heb emafasene ofzo van die zetpillen maar die helpen helemaal niet en heb ik alleen maar last van andere bijwerkingen...

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jeetje wat vervelend zeg, zo'n HA. Ik zou gewoon even kijken voor domperidom joh, werkt echt goed!

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh trouwens, de etos verkoopt het ook, alleen heeft het dan een andere naam, Motilium , maar het is hetzelfde. En de kruidvat verkoopt het gewoon onder domperidom.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    O wacht even, dan moet je wel even met je huisarts overleggen staat in de bijsluiter. Of met de gyn. Het is niet aangetoond dat het schadelijk is voor de zwangerschap, maar voor de zekerheid even navragen lijkt me wel handig.

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    over domperidom :

'Zwangerschap
    Er zijn onvoldoende gegevens om de eventuele schadelijkheid van dit middel tijdens de zwangerschap te beoordelen.
    Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Moet dus toch via de arts... Ik hoop nog steeds dat het gewoon vanzelf over gaat eigenlijk... Maar het gaat hier echt met ups en downs... De ene dag moet ik 6 keer over geven en een paar dagen later heb ik weer een paar goeie dagen en spuug ik niet en voel ik me redelijk...

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja maar meid, dat hoeft toch helemaal niet? Er zijn genoeg middeltjes daar tegen hoor. Je hoeft echt niet zo te lijden, alleen maar omdat je zwanger bent.

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben voor de derde keer sinds ik zwanger ben ziek en deze keer is het flink. en ook 18 weken ziek zwak en misselijk geweest. ik denk dat we deels verzwakken door die zogenaamde ochtendmisselijkheid (die gewoon 24 uur duurde) en dat je weerstand zowieso met 50 procent afneemt (heb ik eens ergens gelezen) als je zwanger bent. tel 1 en 1 bij elkaar op en daarbij het is winter en een hoop mensen in de omgeving kwakkelen en dan heb je een hoop ellende bij elkaar he. sterkte ermee!

18. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nee precies en ben ook niet voor niks bij de gyn geweest en het uitgelegd dat ik nog geen moment van me zwangerschap heb kunnen genieten... Waar is die roze wolk waar iedereen toch op zit?
    Ik slik ook al medicijnen omdat ik een lever probleem heb dus mag ook niet alle medicatie. Vandaar dat ze soms dus moeilijk doen om iets te geven... Maar ik heb nu al 3 redelijke dagen achter de rug dus ik hoop gewoon dat het nu over gaat... Heb sinds de 7de week van me zwangerschap al geen warm eten meer kunnnen eten en dat mis ik... Wil ook gewoon lekker uit eten kunnen en niet zeggen sorry maar dat kan niet

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nou precies... en homeopatische middelen dan? Die kan je altijd slikken en helpen vaak heel goed. Misschien eens langs een gezondheidswinkel gaan? Die mensen kunnen je heel goed helpen.

Deel Deze Pagina