kans op gezonde zwangerschap na 2 miskramen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by melanies74, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melanies74

melanies74 Actief lid

Mar 17, 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Hallo ,

ik ben een trotse moeder van een zoon van 21 maanden.
    Een jaar na zijn geboorte wasik weer zwanger, helaas ging dat na 10 weken mis. Nu, weer een jaar later heb ik weer een miskraam, nu bij 6 weken zwangerschap. Ik ben hier helemaal kapot van en vraag me nu af hoe reeel de kans is dat we nog een tweede kindje mogen verwachten.
    Ik ben nu 34 en over elke zwangerschap hebben we een jaar nodig gehad. Nu heb ik gehoord dat na elke miskraam het risico toeneemt dat het weer fout gaat. Door alles wat er nu gebeurt is twijfel ik aan de kans van een goede afloop en of we misschien tevreden en gelukkig moeten zijn met 1 kindje en beter dit hoofdstuk kunnen sluiten. Is dat onzin zoals mijn man zegt of nemen de kansen echt af?

Groetjes Melanie

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi melanie,

Het is je al een keer gelukt dus het waarom zou het niet nog een keer lukken. De miskramen zijn gewoon echt pech hebben! elke zwangerschap is weer een nieuw kindje met wederom een kans van slagen.
    1 op de 5 zwangerschappen loopt niet goed af dit is een hoog percentage. Maar geef de moet niet op!
    Je mag omdat je twee miskramen hebt gehad ook voor onderzoek gaan, er word dan naar jullie chromosomen gekeken of net een foute match bij de twee miskramen voor deze afloop hebbeng gezorgd.
    Ik zie je dat je zwanger bent! Gefelciteerd, vertrouw op je lijf ze kan het,ze heeft het je al eens bewezen!

Imke

Share This Page