Ik mag elk jaar de griepprik halen, dit jaar ook. Vrijdag kan ik hem krijgen bij de huisarts ook als je zwanger bent mag het gewoon. Maar ik ben nog maar zo kort zwanger dat ik het eigenlijk niet durf. Zijn er meer meiden die hem halen?
ik ga hem ook halen hoor! heb weleerst even uitgezocht hoe of wat maar er zit een folder bij en daar staat dat hij gewoon gehaald kan worden als je zwanger bent en het verminderd de kans natuurlijk dat je hele erge griep krijgt en daar moet ik toch niet aan denken tijdens me zwangerschap!
Ik krijg ook elk jaar de oproep maar heb hem nog nooit gehaald. Nu ik zwanger ben zeker niet. Ik ben toch elk jaar minimaal een keer flink ziek door de griep maar nooit echt doodziek, dus ik laat het liever ff vooral nu ik zwanger ben. Beetje weerstand kweken kan geen kwaad.
Ik vind het nu vooral eng, ik ben dan nog maar 5 weken je krijgt natuurlijk wel troep ingespoten. Ik haalde hem anders wel altijd, maar ondanks de prik vorig jaar 2x flink ziek.
Dat bedoel ik... Het vaccin helpt maar tegen bepaalde griepen, je kunt alsnog ziek worden als er een andere griepsoort is...
Ik was hoogzwanger, had de griepprik gehaald en ik ben mij toch ziek geweest van de griep! Toch neem ik hem volgende week weer. Je kan wel griep krijgen, maar niet de erge complicaties. Althans dat is wat ik begreep
Mijn huisarts heeft me verteld dat ik de griepprik pas mocht laten zetten vanaf 16 weken, dan werd het zelfs aangeraden.
Toen ik zwanger was, kon ik hem via mijn werk laten zetten. Het kon idd geen kwaad. Maar ik durfde het niet aan, ik ben verder ook in goede gezondheid, weinig ziek.
Ik zou hem niet halen, sowieso niet. Het vaccin is gebaseerd op de griep van vorig jaar en als er nu een ander virus krijgt kun je alsnog ziek worden. Bij twijfel kun je ook overleggen met je VK.
Ik haal me hele leven geen grieppriks. En zie hier helemaal gezond en nooit ziek.. vind het echte onzin al die prikke!! (Myn mening en keuze is dit.) als het niet goed voelt NIET DOEN.
Ik heb alleen de assistente aan de lijn gehad die haalde het zelf uit het foldertje, het voelt voor mij niet goed om het zo vroeg in de zwangerschap te doen. Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb dit gevraagd aan mijn gynaecoloog en hij vertelde mij dat het aan te raden is als je vaak in contact komt met mensen ...