Harde buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dolce82, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben momenteel iets meer dan 24 w zwanger van een tweede kindje.
    Alles loopt goed, maar het valt me toch wel allemaal wat zwaarder dan de eerste keer. Ik heb tenslotte ook al kleuter van bijna 3j rondlopen, en dan nog eentje waar serieus wat pit in zit :).
    Nu sinds vorige week heb ik 's avonds na mijn werkdag een erg harde en gespannen buik. Het doet geen pijn, maar het voelt erg onaangenaam en gewoon 'niet juist'.
    Mijn vriend opteerde al dat ik aan de huisarts of gynae maar moest vragen om eerder te stoppen met werken, normaal werk ik nog tot eind oktober (6 weken voor de uitgerekende datum). Maar is het echt nodig om dit aan te kaarten bij mijn huisarts of gynae? Ik heb hier echt geen ervaring mee en wil ook niet zwak overkomen...

2. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Harde buiken geven inderdaad aan dat je te veel doet en dus rust moet nemen. Ik zou dus in ieder geval aanraden om het gewoon even te bespreken met je gyn, dan kan die advies geven in eventueel minder gaan werken of helemaal gaan stoppen. Ik ben door een combi van vroege ontsluiting en aanhoudende harde buiken verplicht met 27 weken al gestopt met werken op aanraden van gyn :) voelde ik me totaal niet prettig bij, maar heb me er uiteindelijk aan over gegeven en heeft lichamelijk zeker rust gegeven qua frequentie en pijn van de harde buiken.

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wellicht verstandig om inderdaad eens te bespreken. Wellicht is eerder stoppen niet nodig maar kan je eerst eens iets minder gaan werken om te zien of het dan afneemt. Weet niet wat voor werk je doet, maar bijvoorbeeld minder uren op een dag werken?

4. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hier ook last van harde buik. De verloskundige vertelde dat je hier vaak last van krijgt als je rustig zit. Omdat ik in de zorg werk en tijdens het werk ook meer last krijg op hun advies voor 50% gaan werken vanaf vandaag. Net 3 weken vakantie gehad.

Merk nu gelijk verschil na weer te hebben gewerkt, buik is alweer hard.

Ik zou het dus wel aankaarten. Want teveel harde buiken schijnen niet goed te zijn.

5. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Op zich maakt een keer een harde buik niet zoveel uit hè.. Het is ook gewoon je baarmoeder die een beetje oefent. Als je 10-20 harde buiken per dag hebt is er in principe nog niets aan de hand. Pas als ze zeer doen, heel vaak in een uur komen (10x) of regelmatig komen is er echt wat aan de hand..

6. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Herken het precies, dit heb ik ook bij wat inspanning. In het begin in combinatie met fulltime werken drama: werken, rond 14-15 uur begon het zeer te doen met opstaan / bukken / lopen. Kwam dan rond 18.30 thuis, kromlopend van de pijn. Mijn dagen bestonden uit werken & ellendig op de bank of in bed liggen.
    Toen halve dagen gaan werken in overleg met de baas. Nu sinds een week volledig thuis, doet toch wel veel goeds. Kan de honden weer uitlaten zonder pijn te krijgen. En ik voel de kleine meid nu ook weer een stuk meer als voorheen !
    (zelf voel ik me stiekem een prutser, omdat ik in mijn ogen niets meer kan, maar toch is dit de juiste keuze geweest om volledig thuis te blijven)

Deel Deze Pagina