Hebben jullie dat nou ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door annika, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Inmiddels begint de bevalling voor mij steeds dichterbij te komen en daardoor ben ik er ook steeds meer mee bezig. Alles is nieuw en onbekend etc... Voor velen denk ik een bekend gevoel.
    Maar waar ik dus ook steeds mee bezig ben is dat ik het best wel een genante vertoning zal vinden als ik daar straks lig en mijn partner is erbij.... Ik weet wel dat een bevalling etc heel normaal is, en mijn partner doet er ook niet vreemd over, maar het is gewoon mijn gevoel. Ben zelfs bang dat ik daardoor op dat moment zal verstijven en dit de bevalling zal bemoeilijken.
    Ik vind dat ik hem niet kan wijgeren om bij de bevalling te zijn maar als ik kon kiezen... dan liever alleen.
    Is dit raar? Of zijn er meer meiden die dit gevoel kennen?

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    nee ik heb niet dat gevoel maar als ik alle verhalen hierzo mag lezen dan mag je ervan uit gaan dat zodra de bevalling echt begint je alleen nog maar bezig bent met de kleine eruit te krijgen. Dus ik denk echt niet dat je je zorgen maakt over het een en anderom je heen. Sommige vrouwen krijgen een andere ik als ze aan het bevallen zijn. Schelden iedereen uit. En denk je dat de vrouwen die alles lekker onderpoepen tijdens de bevalling het genant vinden hihi!!!

Ik zou me daar niet de druk om maken. En je vriend zal ook maaraan een ding denken hoor ... en dat is de kleine in zn armen nemen zodat jou pijn ook snel over is.

Vergeet niet dat je heel wat presteerd he!!!

3. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Dat is inderdaad ook wat ik om me heen hoor => dat je daar tijdens de bevalling echt niet mee bezig bent.... maar ja, die ervaring heb ik gewoon nog niet. En dat je tijdens de bevalling ook nog eens je ontlasting kunt verliezen maakt het er nog erger op... Nogmaals ik weet dat het allemaal normaal is etc, maar het voelt gewoon niet zo, en de laatste van wie ik zou willen dat 'ie daar iets van meepikt is mijn partner.... :(
    Maar ja, het zal allemaal toch gaan gebeuren, misschien kan 'ie er uiteindelijk niet tegen :)

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    joh meid maak je niet druk. En denk je nou echt dat je vriend zich daar druk om maakt dat je een scheet laat tijdens het persen.

Ik zou eerder zorgen dat je lekker bent uitgerust voor de bevalling ipv je daarover druk te maken.

Als jou vriend in jou plaats zou liggen en jij in je vriend zn plaats zou zitten dan zu je het toch ook niet erg of gnant vindne ofwel??? Het zijn dan wel mannen maar de zijn neit van steen hoor ;) .

En anders praat je er toch over want je moet wel zorgen dat je dalijk met een fijn gevoel de bevalling tegemoet moet gaan. Wat ik al zei het is al zwaar genoeg allemaal

Dus meissie maak je niet druk.

5. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik heb dat ook niet en ik denk dat natascha25 gelijk heeft en je je er uiteindelijk helemaal niet druk meer om maakt. Al komt de hele fanfare langs, dat merk je dan nauwelijks, hoor je vaak.

Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld met je partner afspreken dat hij niet tussen je benen gaat staan gluren maar bij je hoofdeinde gaat staan (als je tenminste liggend bevalt). Je zegt dat je hem niet wilt weigeren bij de bevalling te zijn en dat is natuurlijk prima, maar het is wel jouw bevalling en jíj hebt dus de regie in handen (vind ik ;) ). Jij doet het meeste werk dus jij moet je prettig voelen. Bespreek het gewoon met je partner.

6. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    hahahaha! Natascha25! Ik lig hier helemaal in een deuk om de manier zoals je het opschrijft! Het haalt het gevoel wat ik erover heb niet weg, maar ik heb er in ieder geval lol om!

En ja, er is inderdaad al besproken dat 'ie bij mijn hoofd blijft staan en nergens anders!

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hey,

Nou ik ben het met iedereen eens hoor!
    Ik had het ook voor me bevalling en wou me moeder er ook niet bij hebben terwijl ze dat heel erg graag wilden!

Nou toen ik eenmaal bezig was mocht ze er gewoon bij hoor!

Op dat moment denk je er echt niet aan je bent zo met je kleintje bezig.
    En het erge voor mijn was helemaal ik kreeg na me bevalling last van aambeien die me vriend moest insmeren!! Dat is pas genant echt waar dus maak je niet zo druk geloof me :)

8. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Mijn man zat ook bij mn hoofd. Gewoon elke keer met een nat washandje mn voorhoofd te deppen. Geeft je toch wel een band zo tijdens de bevalling.

De eerste keer vond ik het ook wel genant totdat de bevalling begint dan kan niks je meer schelen en merk je niet eens dat je vriend/man naast je zit. Mn mannetje was zo zenuwachtig toen mn dochter er eenmaal was dat ie van schrik even naar buiten moest lopen omdat er misschien wat los zat aan de auto. Jaja maar ja dat was zijn manier van verwerken. maar hij was ook zo binnen en belde iedereen gelijk op dat hij trotse vader was geworden. Het deed hem meer dan mij hahahahaha. Zo zie je maar dat ze best wel softy zijn.

9. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Ik had het ook hoor, wilde mijn vriend er eigenlijk ook niet bij hebben, niet echt serieus over nagedacht trouwens want ik kan hem dit toch niet weigeren he??

Ik moet nu nog 2 daagies tot d-day en het kan me nu eigenlijk niet meer zoveel schelen. Iedereen maakt dit toch mee dus er is eigenlijk niets genants aan. En als ie het raar vind dan is ie zelf raar.

Ik merk zelf nu al aan hem dat ie er vol bewondering voor is en dat geeft me wel veel zekerheid.
    Ik ben er volgens mij gewoon naar toe gegroeid zoals ze dat noemen.
    Maak je niet druk en laat het gewoon lekker over je heenkomen.

Greetzzz :)

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb dat gevoel ook niet, ik ben juist bang dat mijn man niet in de buurt is als het allemaal gaat beginnen. Het geeft me ook een sterk gevoel dat je het met z'n tweeën aangaat ... niet dat hij veel hoeft te doen, maar oke !

Ik heb hem wel al instructies gegeven. Als de kleine er is en wordt gewogen en zo, dat hij dan bij de kleine moet zijn. Mee moet lopen als ze dat allemaal doen, niet de kleine alleen laten ... dat geeft me een veiliger gevoel.

Ik wil verder geen familie om me heen bij de bevalling. Doktors, verpleegsters, VK's dat maakt me allemaal helemaal niets uit.

Groetjes,
    Nikki F

11. Niet meer actief

Mijn zus heeft haar man de kamer uitgestuurd haha.. die werd helemaal knettergek van hem! Misschien als je het niet trekt, wegsturen en als je moet persen, weer roepen!

Maar niet verstijven hoor...enne, als je bezig bent denk ik niet echt dat het je veel kan boeien wie er bij zijn!

Mijn man was er wel bij! Haha.. hij had geen keus, hij zou pijn hebben als ik pijn had whahahaha.. arme hij!

Deel Deze Pagina