fetskar ervaringen gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wensdroom, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik ben op zoek naar ervaringen betreft fietskarren.
    wij willen een fietskar geschikt voor 1 kindje kopen. in eerste instantie om onze dochter mee naar de oppas te brengen ( zodat papa daarna door kan met de fiets naar zijn werk) er moet dus een maxi cosi in kunnen of in vast gemaakt kunnen worden. en als ze ouder is willen we met de kar gaan fietsen i.p.v. een stoeltje achter op de fiets.
    Ik zou graag wat tips krijgen waar op te letten en horen wat jullie ervaringen zijn? welk merk beviel en welk merk niet en waarom?
    graag hoor ik jullie ervaringen.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Een tip. ..zet hem niet achter een moeder fiets. Je trapt je het apelazerus :-D

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien wil je nooit een tweede of denk je er nu nog niet aan, maar persoonlijk zou ik direct kijken voor een tweepersoonsfietskar.

Wij hebben een croozer for 2.
    De jongste zit hier in een hangmat en de oudste gewoon. Waarom deze?
    Ik wou een 'lichtgewicht' kar, eentje die je ook kunt gebruiken als buggy en voor 2 kinderen. En ook achter 2 fietsen kan.

Wij vinden deze erg fijn en gebruiken hem zeker 3x per week, als ik werk. Tevens zit er een grote opberg ruimte achterin in. Hierin past makkelijk een overvolle luiertas (2 kindjes in de luiers) en nog meer zooi.

Maar bedenk wel dat het een stukje zwaarder fietst.

4. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Hier ook een Croozer Kid for 2. Ik heb geprobeerd er een Maxi-Cosi in te doen, maar dat is me niet gelukt (kon alleen met spanbanden en dat leek met niet handig, fijn en veilig) dus we hebben een hangmatje gekocht. Ons boefje zit er heerlijk in! Hou er wel rekening mee dat je kindje haar hoofdje stevig rechtop moet kunnen houden, anders bungelt het zo in die kar.

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Bedankt voor je reactie. onze dochter is geboren d.m.v. een draagmoeder dus ik weet zeker dat we geen 2de kindje krijgen. daarom dat we kijken voor een kar voor 1 kind, maar snap je overweging waarom je schrijft om te denken over een kar voor 2 kinderen.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn reactie is hierdoor misschien als pijnlijk of vervelend ervaren, sorry hiervoor! Ik heb er bij deze reactie niet stil gestaan dat het niet vanzelf sprekend is. Mijn oprechte excuses.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dmv spanbanden kan je de maxi cosi goed vastzetten, echter wij vonden het een hoop gedoe om de maxi cosi er dan weer uit te halen en dan weer in vast te zetten.

Wij gebruiken de hoofdbeschermer van de maxo coxi (zonder rugkussen) in de hangmat. Hierdoor ligt hij nog wat 'beschermder'.

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    je reactie is niet als pijnlijk of vervelend ervaren.. ik weet al heel lang dat ik zelf geen kinderen kan krijgen, en onze dochter is voor mij ook echt mijn dochter en ben dolgelukkig met haar !
    dus excuses zijn niet nodig. ik snap jouw reactie ook volkomen en ja normaal zou je inderdaad ook zeggen kijk voor een kar voor 2 kinderen. maar inderdaad is een zwangerchap en het krijgen van (meer) kinderen niet altijd vanzelfsprekend. maar vermoed dat je daar een volgende keer bij zal stil staan. ik wilde je niet het idee geven dat ik het vervelend vind of pijnlijk want ben het gewend en weet niet beter. wilde alleen laten weten waarom de keuze voor een kar voor 1 kind. en toch wel even mee geven dat het niet altijd vanzelfsprekend is en niet iedereen op de natuurlijke wijze zwanger kan worden of zelfs maar kinderen kan krijgen en dat het iets heel moois is als het voor je is weg gelegd. en
    dat ik heel trots ben dat er iemand is geweest die ons onze dochter heeft geschonken en haar 9 maanden heeft gedragen.

maar dat even ter zijde aan je info betreffende een fietskar kan ik wel wat mee en daar ging de vraag over.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ons idee is om een maxi cosi erin te zetten en deze erin te laten zitten. dus een 2de maxi cosi die voor vast in de kar blijft zitten.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet het en probeer het ook altijd mee te nemen.. Nu dus net niet op een 'verkeerd' moment..

Betreft maxi cosi.
    Bedenk dat deze er officeel niet voor is bestemd. De hobbels die je neemt op de fiets zijn erg anders dan in een auto.
    Ik weet niet of je er een (maxo cosi) gaat kopen, maar die hangmatten zijn ook op mp te koop. Het ligt natuurlijk ook aan hoevaak je de fietskar wilt gebruiken.

11. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben sinds zondag een kidcar voor 2 kinderen. Als je de maxi cosi erin zet is het vol. Ik weet niet hoe groot een 1 persoonskarretje is en of dat wel past dan.
    Wij hebben een 2e maxicosi en die gaat dus in de fietskar. Heb ook een babyschaal maar daar zitten geen riempjes bij om het kindje vast te zetten. Lekker handig!

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat is vreemd!

Hier de hangmat gebruik je gedeeltelijk de riempjes die al in de kar zitten voor je kind en gedeeltelijk voor de hangmat. 5 puntsgordel, 3 voor bevestiging hangmat 2 gaan door de hangmat heen voor je kind.

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.189
    1.856
    113
    Hier ook geen derde meer zie banner.
    Heb toen C 6 maand was een kar gekocht voor 2 kinderen omdat het veel makkelijker is zo kan ik haar mee nemen en de luier tas en daarnaast nog eens 2 boodschappentassen zonder dat het haar hindert.
    Kan hem ook ombouwen tot loop kar en rijd dan lichter als de kinderwagen hihi.
    kar kan tot 45 kilo geloof ik.
    Vind het wwel fijn dat er veel in kan zonder dat het hindert :D.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kon je deze tip niet 4maanden geleden geven :p je trapt je echt een ongeluk idd!! dacht dat het aan mijn conditie lag (die idd niet zo super is:)) maar tis écht zwaar trappen. geen idee waarom...

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    de fietskar zal gebruikt worden om haar iig 2x per week naar de oppas ( niet zo ver van ons vandaan) te brengen. en als we gewoon een keer een stukje willen fietsen. dus best toch wel regelmatig. zo'n hangmat hoe oud moet je kindje dan zijn om daar in te kunnen/mogen?
    want het idee is haar over een paar weken al met een fietskar te brengen naar de oppas zodat papa gelijk door kan naar t werk en niet eerst de auto thuis moet brengen en omruilen voor de fiets waarmee hij naar t werk gaat.

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij hebben de croozer for 1. Met hangmatje voor baby. Die kun je 10 maanden gebruiken. Daarna kun je de peuterinzet kopen.

Inmiddels hebben we via marktplaats ook de tweepersoons croozer gekocht. Alleen het nadeel daarvan is dat die niet door een deur past.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze croozer for 2 past wel door de deur? Echter hebben wij wel het 2013 model, misschien zit daar het verschil?

De breedte van die van ons is 90cm, volgens specificaties.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De hangmat is te gebruiken vanaf 1 tot 10 maanden.

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dan zou een hangmat nu ook al een optie zijn want ze is toch al ruim een maand oud.

mijn man heeft al wat info over de merken die jullie noemen uitgeprint om te vergelijken/bekijken.

Deel Deze Pagina